Visar inlägg med etikett Dagens Outfit. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Dagens Outfit. Visa alla inlägg

tisdag 15 februari 2011

Död mössa

Kikar in hos Aftobladet och ser att tydligen så är en mössa med blårävstofs det allra hetaste. Alla runt Stureplan inklusive kronprinsessan vill bära den. Problemet är bara att för att få den lilla äkta tofsen så måste blårävar födas upp och slaktas. Till saken hör också att inga farmer finns i Sverige då de inte klarade leva upp till kraven om djursäkerhet. Säger väl det mesta.

Dåligt omdöme att som förebild använda den. Vad är det för fel på fuskpäls? Förresten vet jag inte ens om den är så snygg



Så här kommer en bild på min djurvänliga mössa :) Inga döda djur här inte.


fredag 24 september 2010

Och igår var det orange-gult


Skulle ta en bild för att minnas hur det såg ut.
Givetvis kom "jag-vill-alltid-vara-med"
Posted by Picasa

Vaddå rött...

Igår hade jag orange hår. Idag hade jag i färgen - Rasberry Red. Jodå minnsann - rött bidde det allt
Men jag tror jag gillar det


Posted by Picasa

onsdag 15 oktober 2008

Dagens Outfit


När jag var ute med Doris kom jag på att jag glömt
"Dagens Outfit" i flera dagar - shame on me!

Speciellt stolt är jag över mössan!
Jag har gjort den själv.
Inte så bra på att sticka, visste inte hur jag skulle avsluta.
Det blev en konstig topp.
Sen kliar den oxå, för det är ylle.
Om jag någon gång stickar igen - inte ylle.
Men eftersom jag gjort den själv, bär jag den med stolthet.

söndag 5 oktober 2008

Dagens Outfit


Dagens Outfit - Doris
Regnkappa

Dagens Outfit - Magdalena
Matchande stövlar
Bara posar lite

söndag 28 september 2008

Lite party blev det på kvällen

Har undvikit att skriva om kvällar på stan i bloggen. Men vad fasen, kan ju dela med mig av det oxå.
Lördag kväll ca 21.30
Seg och slö. La mig på köksgolvet ringde Ingela.
M: -Jaha, vad gör vi? Antingen lägger vi oss i soffan och dör, eller så hoppar vi in i duschen?
I (nyvaken): -Mmm... Vad gör vi?
M: -För mig spelar det ingen roll.
I: -Inte för mig heller.
M & I: - Vi går och duschar, va? Så hörs vi sen....

Slutade med att vi åkte in en vända till stan. Vid halv tolv tiden gick vi in på Café Opera


Skor jag köpte på REA i somras. Dax att premiärgå ikväll


Lite irriterad,
hårfönen slutade fungera och här står jag med alldeles för blött hår.


Inne på Caféet - blir lite lagom bra bilder med mobilkameran.

Men lite fint, stämningsfulla, ha ha.

Rätt bra med folk, körde lite fyspass på dansgolvet. Fick ont i fötterna så grönjävligt, nya skor - aj aj aj. Lite för ung publik, brukar vara lite mer blandat. Men roligt - som vanligt.


Jag & Ingela

Det finns ett liv efter 30, man får gå ut och parta då oxå. Dessutom är det så skönt att man är tillräckligt gammal för att inte bry sig. Istället för att tillbringa kvällen med att pluta med munnen och se så läcker ut som möjligt i sin senaste, superdyra out fit. Ja, då kan man slänga på sig ett par jeans, ett gammalt linne och bara ha kul.

Jaha, Ingela ser lite lagom road ut när jag visar lite kärlek ;)


Ingela och Dust
Vid 2-tiden tog vi en liten vända och passade på att socialträna Dust.

Blev så himla full i skratt när vi gick förbi och hejade på en bekant som jobbar på Solidarietet.
Småpratade lite och han undrade om det var våran hund. Våran??? Nej, min hund är hemma. Tog en stund innan jag förstod att han trodde att Ingela och jag bodde ihop. Kan meddela att det gör vi inte. Visst är hon snygg, men att vara ihop med tjejer är inte min grej. Och inte Ingelas heller.

Sedan gick vi till våra bilar och åkte hem. Grymt skönt att komma hem snabbt, dessutom ekonomiskt riktigt. Och när man ser folk raggla, rasa, kräkas - ja, då är det rätt gött att vara nykter.

Fast jag önskar att det vore det ibland. Killar är märkliga, de förstår inte alls vikten av att älta saker. De tror till exempel de måste fixa problem om man pratar om dom. Dessutom - en tjejkompis förstår precis vad man menar, till och med när man byter ämne varannan minut. Man behöver inte alls förklara.

lördag 27 september 2008

Dagens Outfit


Blev lite inspirerad att även idag köra Dagens Outfit, så som de mest populära bloggarna gör ;)
Hundkläder och Hund