måndag 20 juni 2011
Jacob-ina fortfarande på rymmen och tröstshopping
Och för alla er som undrar kan jag säga att Jacob-ina är fortfarande på rymmen. Varje dag tar jag mig en tur ut och tittar. Jag tog ut en av hundarna i taget till skogen för att hoppas att de skulle hitta henne. Men de var mycket mer intresserade av allt annat de upptäckte.
Jacob-ina är tvärsvår att upptäcka även när jag visste var hon var. Ja, jag har bestämt mig för att han nog är en hon. Jag kunde få leta i en lövhög länge innan jag såg henne. Och nu har vi massor av högt gräs, löv och skog. Och en sköldpadda som gräver ner sig är inte lätt att finna.
Paul tror hon är borta. Jag är övertygad om att hon kommer tillbaka. Vi får se. Jag vet iaf att hon är van att leva i naturen och klarar sig.
Vädret här har varit sådär. Idag fick jag lust att fara till IKEA, en längtan för mig att få lite Sverige känsla. Mappade ut det på kartan, ca 2 timmar skulle en resa ta dit från oss. Så slog jag på TVn och såg väderleksrapporten. Severe Thunderstorm... så jag fegade ur och det blev en tripp till lokala affärerna istället.
Blev inspirerad av alla fina trädgårdsbilder på bland annat Annikas, Karins och Margarethas bloggar, samt Lottas inlägg om kryddor. Sedan tyckte synd om mig själv som inte kom till IKEA, det gjorde att en hel vagn blev fylld med blommor på Walmart.
Ställde ut dom på trappen i väntan på plantering. Konstigt, men när de står där ser det så lite ut jämförelse med hur många de var i kundvagnen.
Hittade en liten kopp också som jag tyckte var söt. Den ska det också planteras i.
Så nu kom jag hem med 2 pepparmyntor och en oregano till kryddlandet.
Annars blev det bara färgglada sommarblommor som jag inte vet om jag ska ha vid entrén eller på baksidan att njuta av.
På Walmart gjorde jag även en del kupongade. Börjar bli bättre nu.
Det här är skörden: 4 st dusch tvål, 2 st lotion och 4 plåsterförpackningar.
Med kuponger betalade jag $ 2,76 för allt. Det blir ca 18 svenska kronor för ALLT. Jag är nöjd å glad.
onsdag 8 juni 2011
Stackars Doris - småsyskon är inte lätt alla gånger
| Mullbär |
Nu har vi ett provisoriskt staket runt gräsdelen av tomten. Det ser ut som hej-kom-och-hjälp-mig, men fyller sin funktion. Hundarna kan springa. Men Doris har blivit bekväm, och ja, ni behöver inte kommentera att hon är tultig, JAG VET. Både hon och jag har lagt på oss här. Jag försöker uppmuntra henne att springa och skutta, men det är inte alltid hon är på det humöret. Men... det är Hoppsan... jämt... Stackars Doris, se så lidande hon ser ut med sin lyckliga skuttandes lillebror.
Småsyskon är såååå jobbiga ibland. Och Hoppsan är ju bara så lycklig och vill leka. Och man blir lycklig av att se honom.
Nu vill jag hägna in skogen också så de kan springa där. Men jag ska vara nöjd ett tag till med gräsplanen innan jag startar nya projekt... tror jag...
måndag 6 juni 2011
Lite "hemma hos" känsla med 2 minuter åska från Ohio igår kväll
Det är också en massa annorlunda ljud, tror jag ska försöka spela in dom någon kväll för att ni ska få höra. Jag har inte vant mig vid dom utan det känns fortfarande som "utomlands". Vet inte vad det är där borta i skogen. Ni som bor här i krokarna kan gärna få tala om för mig vilka djur ni hör.
Igår hade vi som sagt åskstorm igen. Tänkte ge er lite "hemma hos"- känsla, så här ett 2 minuter av vädret igår
Idag söndag har vi haft en hyfsat lugn dag. Min kropp värker, den gör det så fort jag är lite för flitig med mina projekt. Jag lär mig aldrig utan så fort det slutar göra ont bygger jag igen. Men nu kan det nog bli några dagars ofrivillig vila. Trist för det är så mycket jag vill bygga och så mycket som behövs göras. Men det kanske blir lite kupongklippning istället. Den här söndagen var det ingen helg och nya kuponger i dagstidningen.
Jag hann fara förbi Kroger och plocka upp 4 boxar med färska hallon. Med kuponger blev de gratis. För er som bor i USA så kan ni gå in på den här länken och registrera er. I välkomsmailet finns länk till att printa. De flesta kräver man installerar ett program som håller reda på hur många man får printa. Det vanligaste är 2 stycken. På vårat Kroger dubblar de kuponger upp till 99 cent. De här är på 50 cent, dubblas till $1, hallonen på extrapris $ 1 st = gratis.
Kupong för färska bär
fredag 27 maj 2011
Shopat solstolar i ösregn...
Idag var jag på Walmart och köpte solstolar. Japp, hoppet är det sista som lämnar. Och sommaren ska komma!!! Har i mitt kupongande läst en hel del av reklambladen som skickats ut och tyckte jag hittade en bra deal. De flesta har kostat runt $ 60-80, men de här såg likadana ut och fanns för $ 45 (ca 280 svenska). Så jag var så storslagen att jag köpte 2, Paul kan få sitta fint och skönt också.
Så här ser modellen ut fast de jag köpte var randiga, zero graivity chair, som de heter. Blir himla sköna när man fäller dom bak. Perfekt att komma upp lite från gräset. Jag gillar att sitta i gräset, men en myra kröp in och bet mig i ljumsken häromdagen. Det var inte skönt. Bild kommer sen, den här tog jag från deras hemsida.
Dessutom hämtade jag lite gratis plåster och rakhyvlar, bra kuponger samt hade några $ 6 ( 38 svenska) rabattkuponger på olivolja. Gjorde lite andra fynd, men ska inte plåga er med det. Jag känner mig riktigt nöjd med den shoppingturen i alla fall. När känner man sig inte nöjd efter en shoppingtur? ;)
När det var dags att fara hem och jag stod där med mina solstolar så kom ännu en åskvädersstorm. Det var så personalen stannade till för det vräkte ner regn och det lät som någon sköt kulspruta på taket. Kändes lite fånigt att stå med solstolar då.
Efter lite väntan så drog det värsta förbi och jag kunde ta lilla Jeepen hem.
Igår så hade jag organiseringsdag. Jag blir tokig på när saker inte är på sin plats och jag får tillbringa tid med att leta efter dom. Dessutom har jag någon sorts lyckokänsla i att organisera och göra etiketter. Igår kände jag att jag inte hade tillräcklig ordning på mina papper och när det är oordning kan jag inte fokusera. Vilket i och för sig är lite lustigt, för jag är himla bra på att röra till saker också.
Men jag skaffade mig några arkiveringslådor med hängmappar och nu har en hel del av sakerna hamnat i mapp - med självklar etikett. Å vad jag känner mig nöjd med det.
Sedan skolade jag om lite frön och tog tag i renoveringen igen. Målartvättade tak och väggar i gästrummet för att kunna måla där. Det rummet är innanför badrummet jag renoverar så de hör lite ihop. Tyvärr såg jag att jag kommer behöva göra en del spackeljobb där innan jag kan måla. Men jag tänker försöka låta bli att bredspackla allt.
Det har inte blivit så många bilder tagna här på ett par dagar, så jag visar er hur vår TV ser ut för jämnan dessa dagar. Fast inte hela tiden såklart, de bryter sändningarna med det här.
söndag 15 maj 2011
Gratis är gott
Det här är modellen jag köpte
Den här veckan har jag också utvecklat mitt kupongande, har gjort mina första gratisköp. Det här har jag kupongat till mig
På Walmart:
3 flaskor Nivea for men - gratis
1 förpackning rakhyvlar, de hade tyvärr bara en förpackning kvar när jag var där. Men jag åker eventuellt förbi imorgon, tror det är sista dagen för den här dealen. -gratis
Sent ikväll tvingade jag också ut maken till Kroger för att handla pasta. Han såg inte helt nöjd ut, men rar som han är ställde han upp.
Blandade pastasorter, 16 stycken kartonger av olika sorter. Jag gillar pasta så det här är toppen. Två av sorterna vi tog är de ovan.och OCH OCH... HELT GRATIS!!!
Hur bär man sig åt? Om nån är intresserad kan ja skriva mer om det -hojta till isf.
Magnum glasspaket caramel fick också följa med hem. -gratis
Det blidde lite annat gratis och nästan gratis, men nu är jag för trött för att skriva mer. Men jag känner mig stolt och nöjd med mina fynd. Go natt
måndag 2 maj 2011
Inga kuponger idag
Ganska bra i alla fall. Bestämde mig igår för att ögat skulle vara bra idag. När jag vaknade i morse så gjorde det inte alls så ont. Dropparna och värktabletterna tillsammans med mina magiska krafter har gjort nytta.
Dagen har jag trots allt tillbringat mesta delen med att vila.
Idag hade det kupongtrippel på Kroger, en av lokala matbutikerna. Det innebär att kuponger upp till 99 cent 3-dubblas.
Till exempel hade affären extrapris på tuggummi för $1 stycket. Jag hade kupong som var värd 35 cent och dubblades upp till $1,05. Alltså blev de gratis. Prima.
Sedan hade jag sett fram emot att handla fler söndagstidningar som har fullt med kuponger. Men det var jag tydligen inte ensam om för de var slutsålda nästan överallt. På ett par ställen hade de några kvar, men de var i oordning och någon hade stulit kupongdelen. Så nu är jag lite sur för det eftersom jag kände jag började komma in i tänket.
Dessutom införskaffade jag en alldeles ny och fin case it binder. Den var visserligen gratis eftersom jag hade kupong på den, men nu får den inga kuponger. Fast jag kanske använder den till annat.
söndag 24 april 2011
Påskgodis, Shopping & Kuponger
Man kanske ska vara glad att man inte får något påskägg, Aftonbladet skriver om Äckligt Godis
"Socker, härdat fett, gelatin från svinsvålar och färg från krossade insekter – Råd & Rön har synat vad som gömmer sig i påskäggets godis"
"Plockgodiset innehåller ungefär 300-350 kcal per hekto – vilket kan vara en bidragande orsak till att svenskarna har ökat i vikt."Jag hade inte tänkt köpa godis men idag var jag och kupongshoppade lite och hittade billigt så det blev Jellybeans och M&M.
| Jellybeans |
Jag tycker inte att godiset är det största problemet, i alla fall inte här i USA.Äter man godis och kakor så vet man att det är onyttigt. Det jag tycker är läskigt är allt det dolda socker i produkter som man inte tror ska innehålla det. Man får vara oerhört noggrann att läsa innehållsbeskrivningar.
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Mitt kupongade går framåt, idag köpte jag
4 förpackningar flingor
2 förpackningar kalkon bacon
1 tvättmedel
1 sylt
2 påsar JellyBeans
4 påsar M&M
4 påsar hundgodis
tror det var allt och med kuponger och rabatter gick det på $17 vilket blir dryga 100-lappen i svenska.
Igår var jag på Walgreens och handlade 6 st Magic tejp från 3 M med kuponger och betalade $1,98 för allt ca 12 kronor. Tjohoo!!
Det är inte som de i programmet Extreme Couponing där de fyller 6 kundvagnar för $1000 och betalar nada. Men de senaste avsnitten har varit rätt trista. Människor som tömmer hyllorna bara för att de kan och köper 100 kattmatgodisar utan att ha katt. Dessutom tillbringade de ca 40 timmar i veckan att klippa och jag kuponger. Inte något att eftersträva direkt, med det är som sagt Extreme.
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
![]() |
| Suri med mamma Katie Holmes |
Och apropå shopping såg jag att lilla Suri Cruise har en ordentlig garderob. Artikeln påstår att hon ska ha kläder för 21 miljoner. Och tösen är 5 år gammal, vet inte vad man ska säg. Stackars lilla rika flicka kanske. Med en sådan uppväxt och dessutom att pappa Cruise är scientolog har man nog allra förutsättningar att få en knepig uppfattning om världen. Hon lär inte behöva kupongshoppa i alla fall.
Bilder från Internet
tisdag 1 mars 2011
Spackel dag
Längst upp i vänstra hörnet står coupons value up to $271 - nu är man rik vill jag lova ;)
Glömde skriva igår att jag minsann kom ihåg 3 st Columbus Dispatch.
Alla med inkluderade kupongbilagor. Sortering och kategorisering ligger på programmet. Sedan göra massa köp där jag tjänar pengar. JUST DET!!! TJÄNAR!!! Kvinnlig logik går ut på att man kan tjäna pengar när man handlar... Är säker på att jag hade en bra förklaring till hur det går till... Men den får vänta ;)
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Väntar fortfarande på HSN representanten som ringde om paket jag skickat tillbaka och som de hävdar inte kommit. Jag är mer än säker på att det inte är mitt fel eftersom jag gjorde enligt anvisningarna. Men hon jag pratade med var inte samarbetsvillig.
HSN har en hel bra saker jag kan rekommendera. Tror jag ska viga ett inlägg åt det, beror hur sur jag kommer bli över det här ärendet.
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Annars har dagen mestadels besått i badrumsrenovering. Sågade upp en till vägg där jag vill ha nån form av garderob, satte igen stora hål i väggen och påbörjade bredspackling. Första lagret bredspackling är alltid sååå trist. Bredspackling är trist överhuvudtaget.
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Fastnat i en läsa bok trend. Hoppas att det kommer leda mig in i att läsa igen. Jag saknar mina böcker. Nu är det Camilla Läckbergs "Sjöjungfrun" som håller mig sällskap i mitt snickrande, och jag har kollat att antalet cd skivor är rätt.
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Sov dags . Imorgon är en ny dag!
onsdag 23 februari 2011
Couponing med Tomas Bolme
Dessutom så har man inte koll på samhället kan man ju organisera kuponger, så får man lite ordning på nåt :)
Till detta ska jag lyssna på cd-boken MORD.NET som Tomas Bolme ska läsa för mig.
Kanske jag till och med brygger lite Gevalia kaffe.
Så känner du att du är i lite behov av online coupons - klicka här
söndag 13 februari 2011
Uppe för länge
Var förbi Jo-Ann och inhandlade en skalpell och lite pärlmaterial, sista dagen för några av mina kuponger. Sparade $10 och slutsumman blev $16, jag älskar kuponger.
Stannade på Walmart och köpte mjölk, P fick inte handla det han tänkt eftersom jag är alldeles säker att jag har kupong på det någonstans. Han är inte helt nöjd över att handla med mig. Sa jag att jag tvingade in honom på Jo-Ann bara för att han var tvungen att ta en av sakerna med kupong, man får bara använda visst antal per kund. Imorgon är det dessutom söndag och då kommer nya kuponger i tidningen.
Första grovsorteringen av kuponger hamnar här
måndag 10 januari 2011
Dags att bli en crazy coupon lady
Här i USA sände de ett program som heter "Extrem Couponing", handlade om människor som tagit kuponger till en helt ny dimension. Visserligen var de verkligen extrema, men man blir imponerad när någon åker och handlar 9 kundvagnar fulla med mat till en summa på över $1o00 (ca 6900 Kr) och betalar $30 (ca 230 Kr) när de checkar ut för de har kuponger och kombinerar med extrapriser.
Det är då jag känner att jag också vill vara en crazy coupon lady. Hade ingen aning om hur mycket man kan spara på att använda kuponger här.
Så dagen till ära inhandlade jag 3 stycken dagstidningar. Det är söndagar som är kupongdagen enligt de som vet.
Får se om jag tröttnar innan jag kommit på hur det funkar, eller om jag kommer kunna hämta ut mat gratis från affärer.
Pöss








