måndag 2 maj 2011

Inga kuponger idag

Det funkade!!!
Ganska bra i alla fall. Bestämde mig igår för att ögat skulle vara bra idag. När jag vaknade i morse så gjorde det inte alls så ont. Dropparna och värktabletterna tillsammans med mina magiska krafter har gjort nytta.
Dagen har jag trots allt tillbringat mesta delen med att vila.

Idag hade det kupongtrippel på Kroger, en av lokala matbutikerna. Det innebär att kuponger upp till 99 cent 3-dubblas.
Till exempel hade affären extrapris på tuggummi för $1 stycket. Jag hade kupong som var värd 35 cent och dubblades upp till $1,05. Alltså blev de gratis. Prima.
Sedan hade jag sett fram emot att handla fler söndagstidningar som har fullt med kuponger. Men det var jag tydligen inte ensam om för de var slutsålda nästan överallt. På ett par ställen hade de några kvar, men de var i oordning och någon hade stulit kupongdelen. Så nu är jag lite sur för det eftersom jag kände jag började komma in i tänket.

Dessutom införskaffade jag en alldeles ny och fin case it binder. Den var visserligen gratis eftersom jag hade kupong på den, men nu får den inga kuponger. Fast jag kanske använder den till annat.

3 kommentarer:

em sa...

Så bra att din magiska kraft funkar! Får kanske anlita dig vid behov.

Det kommer väl fler söndagar, så du får säkert god användning av din pärm!

Margaretha

Annika sa...

Nu strular det här, hade precis skrivit en kommentar så försvann den och nu "hoppade" hela sidan till igen...Fattar det inte...
Nå, jag tänkte säga att du är så duktig med kuponger. Jag orkar inte hålla på med sånt oftast och inser såklart att det är helt och HÅLLET MY LOSS!!! Kan tro att du sparar in massor. Har du kollat ngn ggn hur mkt du egentligen sparar på en vanlig matkasse? Skulle vara kul att veta!
You go!!!

Magdalena and Co in US sa...

Margaretha- Ha, ja ibland är de bra när de magiska krafterna funkar. Visst kommer det fler söndagar och dessutom så har jag massor som kan sorteras, så den kommer komma till användning.
Annika- Fy vad dumt att kommentarerna stular. Jag tog faktiskt bort en del tillägg på sidan igår för att se om det kommer bli bättre. Ska man gå in för kuponger ordentligt så blir det tidskrävande och jag har nog inte lust att lägga så mycket tid. Men lite lagom känns roligt. Hitintills har det varit runt $20-30 på en matkasse på $80. Men jag har mest handlat sådant som vi behöver. Förra veckan köpte jag en hel del A&H laundry detergent som går på ca $6,99 med kombinerade kuponger fick jag dem för $ 2,50 tror jag. Så då köpte jag 8 st, istället för att vänta tills de blir dyra igen