tisdag 10 maj 2011

Jag är i ofas.

Jag är i ofas med mina inlägg. Börjar på dom och så kommer något emellan och jag får skriva slutet nästa dag. Paul var ledig söndag. Jippieee!!! Så då hanns det inte med att skriva. Är han hemma prioriteras sällskapet. Idag sken solen. Kors i taket! Så det var bara till att gå ut och jobba, från morgon till kväll. Inget datoriserande. Nu är det sent och jag ska sova. Tog lite bilder som jag förhoppningsvis lägger ut imorrn. För det lär väl regna igen då, grymf, så jag kan peta dator lite granna.

Någon mer än jag som hatar dessa automatiserade röster man får prata med jämt. Hemma förstår dom mig inte, här förstod dom mig inte alls tills jag blev förbannad och gjorde den bredaste amerikanskan jag kunde tänka mig. Och då funkade det lite bättre.

Den här är så grymt klockren på hur det kan vara när man är i ofas

7 kommentarer:

Annika sa...

Sånt är verkligen inget KUL!!
Blir galen av att tala med automatröst...
värst är 411...
Säger man en sak: Cafesano, Reston, Virginia
Kommer auto-svaret:
You said Eddie Bauer...
NO
NO
You said Target.
PUST!!
jag har slutat ringa den nummerupplysningen och säker numret online istället :-)
kram!

Magdalena and Co in US sa...

Annika.Ha ha, jag fattar inte vem som kom på den lysande iden med dessa talvarianter. Och jag misstänker ditt amerikanska uttal är bättre än mitt, förstår du slutat ringa. Och när man tvingas lyssna på skitmusik som bara gör att man vill lägga på. Kanske det dom vill...

Katarina sa...

Åh,, så roligt men så jobbigt när det blir så här! Ha, ha. Roligt att jag fann din blogg också!

Hälsningar Katarina

Lotta sa...

Jag HATAR telefonröster. Oftast vill man ju bara fråga något men jag fastnar alltid i valen...det blir fel och så blir jag kopplad vidare eller bortkopplad...
Ofas är inte så kul. Hoppas du fasar in dig snart :-)

Anne-Marie sa...

Automatisering är SÅ jobbigt. Jag brukar fortsätta att säga "agent" tills jag får prata med en levande person. Ha det fint så får vi höras när jag är tillbaka. Blir nog ingen möjlighet att kommentera tills jag är tillbaka pga dålig tillgång till dator. Kramar!

Magdalena and Co in US sa...

Katarina- Vad roligt att se dig här. Välkommen! Visst är Fredrik Lindström bra i det klippet och det bara stämmer hur det kan bli.
Lotta- Visst är det jobbigt, och det där med att bli bortkopplad efter val nummer 15, suck. Tack jag jobbar på att fasa in mig.
Anne-Marie- Ja, det är nog rätta att säga så. Jag brukar ofta säga "fel" så många gånger att de säger att de kopplar mig till agent. Hoppas du hittar en dator så vi får höra hur du har det.

Magdalena and Co in US sa...

Jag har försökt svara er för era rara kommentarer. Men som ni vet har blogger varit nere. Men men..
Katarina- Så himla kul att du hittade hit! Välkommen! Visst är den rolig, gillar Fredrik Lindström och man känner igen det så väl.
Lotta- visst är väl de där telefonrösterna trista. Och ofta finns inte alternativet heller. Och har man 2 frågor, en fakturafråga och en annan så vet man inte vilket val.
Anne-Marie- Ja, det är nog det klokaste att säga så. Själv säger jag fel så många gånger att det till slut säger "Jag förstår inte vad du menar, kopplar dig till agent"