Visar inlägg med etikett Höstbilder. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Höstbilder. Visa alla inlägg

söndag 16 oktober 2011

Så kom hösten till Pickerington

Häromdagen var det bikiniväder och så slog det bara om till ruggigt.
Vi har massor av träd på både framsidan och baksidan av våra ägor.
Nån som vill komma över och kratta?

Tänkte jag skulle köra in Jeepen i garaget. Nu syns det inte allt för bra, men det är belamrat med löv.

Jaha det blev ju inte så långt inlägg eftersom Paul just ropade att han lagat Bisonburgare och middagen är klar. Ibland har man det bra. Bäst jag springer

onsdag 19 november 2008

Lite bilder från höststädningen

Hade visst glömt att lägga in lite bilder från min höststädning.
Räfsade en himla massa löv, bäddade om rosorna, grävde lite kompost.

Tog upp pump och filter från dammen och rengjorde.
Alla fem fiskar såg ut att må bra, bara att hålla tummarna att de överlever den här vintern också

måndag 27 oktober 2008

Vi är inga älgar!

Jag har nog nåt skit i kroppen,
är så vansinnigt trött idag också.

Lämnade bilen, fick låna mammas bil hem.
En riktigt gammal Toyota, utan servo...
Men dock något att ta sig fram med.
Hem slocknade.
-----------------------

Madde ringde och skulle ut i skogen med sina hundar.
Plockade upp mig och Doris.

Nu är det älgjakt -
Älgjakt - Svampplockare - Hundar -
Man får vara försiktig när man är ute i skogen

Vi är inga älgar!


Ser ni den gula pricken?
-Doris-


Det här var en av de renare pölarna dom hittade.

Nu ska jag sova IGEN.
Madde skulle göra korv stroganoff, och jag fick komma dit och äta sen om jag ville.
Det vill jag nog om jag inte är för trött.
---------------------

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

tisdag 21 oktober 2008

Viltspår

Det är nog inte helt fel att säga att Madde släpade ut mig i skogen.
Hade det varit upp till mig hade det inte blivit något av.
La ett kort motiveringsspår till Doris


Det här ska föreställa spårstart.
Man blodar en hel del.


Spår lina och en liten plastflaska med blod - tillbehör för viltspår.
Blod köper man på livsmedelsaffärer och för det behövs tillstånd från
Jordbruksverket. Så var det i alla fall förut.

Med på dagens event var:

Madeleine som spårar med Ziri
också dagens chaufför.


Carina som spårar med Fendi,
också bull- och brödansvarig.


Magdalena som spårar med Doris
- som bara är...


Och en liten höstbild från skogen.

fredag 17 oktober 2008

Doris Day - världens bästa spårhund ;) / vatten är gratis

Hyfsat trött, det blev ju aningens sent igår.
Åkte med en kompis till stan.
Vi skulle bara se lite folk och kom överens om att åka hem tidigt.
Riktigt så blev det inte.
Det finns dom som tror att jag går ut,
gör av med en massa pengar,
super mig dyngrak och...
(orkar inte ens ta upp det...)

Jag kan till viss del förstå det, eftersom jag kategoriskt väljer
att inte skriva om sorgsna tråkiga saker.
(Det innebär inte att det är en stor del av min vardag,
bara att jag inte vill dela med mig om det.
Inte här, inte nu.)

Men jag kan göra er besvikna.
Jag går ut på ställen med gratis entré, där jag har kort,
i vissa fall säger mina söta vänner att de betalar entrén om jag följer med,
förmodligen för jag är så grymt trevlig att ha med ;)
jag tar bilen och parkerar där det är gratis,
och jag kombinerar definitivt inte bilkörning och alkohol.
Vatten är gratis.
Så är det med det.
--------------------------------------------------
Today

Först ramlade Erika, Lerke och Freia in.
Sedan Madeleine, Ziri och Zally.


Erika, Madeleine, Ziri
Någonting är vansinnigt spännande - är väl någon blogg förståss.
Eller var det huruvida Anna Skipper var bluff eller inte.
Vad vet jag, jag fick koka kaffe i köket ;)


Det här måste vara världens sämsta samlingsbild på hundarna.
Ziri i soffan, Zallys svans under bordet, Freia som ser ut som en brun golvmopp och till slut toppar jag med Doris bakben.
Någon som vill anlita mig som fotograf?
------------------------------------------------------------

Madde hade lagt viltspår som hon skulle åka på tillsammans med Anette.
Under fikat ringer Anette och berättar att hennes lilla Cockerspaniel blivit påflugen av en lös mycket aggresiv hund.
Det hela är oerhört tragiskt då hunden tidigare skadat både hundar och människor,
samt att ägaren till den aggressiva hunden är helt olämplig.

Alva Cockerspaniel överlever genom hennes mattes rådiga ingripande och verkar vara relativt fysiskt oskadd. Dock är hon inte i form för viltspår.
Polisen är meddelad.
-----------------------------------

Det innebär att ett viltspår finns "över".
Jag och Dorpi åker med till skogen.

Lite spårlina och bra och ha saker.

Doris har inte spårat på ett bra tag.
Min tanke var att lägga ett enkelt rakt spår till henne som fått ligga
några timmar första gången.

För er som är insatta kan jag meddela at det här var ett långt spår,
som legat i över ett dygn, med vinklar, bloduppehåll och återgångar.
För er oinvigda kan jag bara säga att det var avancerat.
Mmm... tjenna!!!

Och Doris är ju bara en väldigt liten hund med en mycket skrynklig panna.

Jaha här står jag med en sele, undrar varför?



Kanske är det en ekorre eller kissekatt därborta...

Nej, det gick faktiskt riktigt bra.
Visst märktes det att det var ett tag sedan vi spårade sist.
Men jag tycker hon var väldigt duktig och noggrann, tappade lite, framför allt
i bloduppehåll.
Och vi tog hela spåret och hittade skanken.


Anette på väg att gå ett personspår med Zolo.


Madeleine väntar med Zally för att gå ett kort personspår.
Ziri spårade ett viltspår - har tyvärr inga bilder från det.
Vill du läsa mer om spårningen kan du läsa i Madeleines Blogg -
Klicka HÄR
Vill du kika in hos Anette med Zolo och Alva
Klicka HÄR

Zally och Doris funderar över livet.
---------------------------------------
Skogspromenad med alla hundar.
Fika på hemvägen.
Hem och däckade.

God Natt och tack för idag!

måndag 6 oktober 2008

Uppsala tur och retur

Istället för att sitta hemma och deppa bestämde jag mig för att ta en tur till Uppsala.
Lika bra att passa på innan det blir körförbud på bilen.

Så Doris och jag åkte på turne.
Började med en promenad runt området tillsammans med Linda och Cesar.


Lycka är ett stort fält med massor av nya dofter och hål. Sork eller kanin? Ingen aning.
Doris var lycklig och Cesar hjälpte till.


I alla fall en stund innan han tröttnade.
Här står han troget och väntar med Doris gräver och gräver.


De är faktiskt en Doris i mitten - i gräset


Och i mitten av den här bilden, om man tittar noga...
Doris och Cesar i gräset


Linda

Doris & Linda i bakgrunden


Sen gick förbi Cesars dagis.
Jag måste bara skaffa en likadan skylt hem.


Vidare vandrade vi över fälten. Otroligt vackert.
-----------------------------------------------------------------

Tillbaka och la i pengar för parkeringen.
Eftersom det är min lyckodag när det gäller bilen
- som inte gick igenom besiktningen,
så lyckades jag även få böter.
När jag kom med min biljett till bilen hade det flitiga parkeringsbolaget varit jävligt snabba.
Fattar inte hur de hann, men en bot på 350 kr hittade jag på bilen.
Tjoohooo, precis vad jag önskade mig idag.
Jag som dessutom varit så duktig och lagt i pengar för jättelång tid för att inte få böter.
-----------------------------------------------------------
Tröstäta är då den rätta melodin...

Så vi tog den lilla röda bilen för att införskaffa god och näringsrik mat...;)
Och är man på besök i en studentkorridor,
så torde väl pizza som man äter direkt ur kartongen vara ett måste.

Var så himla mysigt att hälsa på Linda och Cesar.
Tack för en trevlig kväll!
Mina bilder är tagna med min hyfsat sunkiga mobilkamera.

Nedan kommer lite bilder i ett collage som Linda tog på
Doris och Cesar när de myser, gullar och tuggar på varann.
That´s true love"


Foto: Linda Andersson

lördag 4 oktober 2008

Lite höstbilder - och mera comhem strul



Bredband, digitaltv och telefoni... Idag har jag ägnat timmar åt att försöka hitta vad som är bra och göra jämförelse mellan olika leverantörer.
Igår var jag i kontakt med Comhem igen. Min telefon fungerade fortfarande inte. Telfonköer, kopplande och en person som säger att allt ser ok ut. Att det fungerar. När man ringer hem till mig så säger en röst "Numret är inte i bruk". Det efter att de felaktigt stängt av det. Jag försöker förklara att det inte spelar någon roll hur många gånger jag startar om modemet eftersom det är comhem som gjort felet, inte mitt modem. Återigen säger personen att det fungerar. Comhem trampar verkligen på mina nerver.
-Men ta och ring hem till mig på en annan linje, så får du se att det inte är ok.
Det är som att prata med en vägg. Förklarar att jag inte vill betala för en tjänst jag inte får, att jag dessutom fått sitta i timmar och ringa från min mobil - vilket kostar, att jag fått lägga ner en jäkla massa tid.
-Vi lägger en samtalspott på 50 kr, säger dom.
-Vad ska jag med en samtalspott till på en telefon som det inte fungerar att ringa på?
Well, vi får se vad jag hittar för alternativ. Nu har jag iaf sagt upp bredbandet så länge.

Men hösten är vacker!
Lite mer bilder från idag.




Och en liten bild från mitt stora akvarium.
Simma lugnt...