Visar inlägg med etikett Saker som suger. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Saker som suger. Visa alla inlägg

lördag 31 december 2011

Julefrid - en natt hos veterinär akuten

Så tänkte jag raskt svischa in på nästa händelse som kom.
Julen var jag faktiskt så fruktansvärt trött att jag inte orkade något. Kära maken hade köpte en mjuk mjuk filt till mig.
Jag fryser jämt och är förmodligen inte bara född i fel land utan även boendes i fel stat.
Men det är lite tvådelat. Jag gillar att ha årstider, däremot inte regn, slask och mörker.
Paul hade också kommit ihåg att jag stod och tittade på en polotröjapå Walmart som skulle komma väl till pass nu när det blir lite kyligare. (mina kläder har krymt - oerhört märkligt)
Eftersom Paul åkte till West Virginia förra vecka, när systra hans kom upp från Florida så kände vi att vi varken hade kraft eller ekonomi att företa en resa dit.
Jag har dessutom varit duktigt slut och känner mig som jag fått en släng av alzheimers, det är inte så att jag vill förringa den svåra sjukdomen. Men faktum är att när hjärnan blir överstressad så kan den bete sig så som alzheimers. Min hjärna ligger nära kokpunkten.

Så vi var helt enkelt hemma, åt gott och försökte uppnå en av mina högsta önskningar - lugn och ro-
Men förmodligen har inte tomten tyckt jag varit tillräckligt snäll.

Upptäckte utslag på svarta kissens svans och att hon kliat bort en del hår. Jag vet att det första man brukar säga är att ha på loppmedel. Vi har sådant vi köpt hos veterinären och som hon fått tidigare. Efteråt satte jag på henne krage och lät henne vara i buren lite för att inte kunna slicka. Efter några timma släppte jag ut henne.

Så vi straxt före midnatt hör jag ett buller från köket. Hoppsan (svarta hunden) står lutad över snorpan som har som ep anfall. Okej, tänker jag hon har alla tecken på förgifting. Medlet måste bort. Samtidigt som jag försöker hålla en krampande katt försöker jag duscha henne och tvåla med mild tvål.
Jag lider fruktansvärt med henne.
Hennes anfall upphör aldrig, jag snarare konstaterar efter ett tag att hon verkar bli sämre. Jag är inte veterinär, men har haft många sjuka djur och tagit hand om dom i det längsta själv.
Nu bedömmer jag att hennes chans om vi stannar hemma är 80 % att hon dör 20 % att hon överlever.

Själv är jag täckt av alla kroppsvätskor en katt kan läcka när de går in i blandad chock och kramper som inte ger sig, med andnöd. Paul är på väg att gå att lägga sig, men han får springa med alternativt nya handdukar och till internet för att leta jouröppen veterinär.

Jag hinner byta kläder , vill inte stoppa in henne i buren för att hålla henne någorlunda lugn och känna att jag kan hålla henne så andningen underlättas.

Väl framme är veterinären upptagen med annan patient, men jag ser honom springa, jag menar verkligen springa till min lilla tissa nissa. Hon är inte bra.

Jag har tagit med mig medlet jag gett henne och han säger först att det är vanligt att medel man köper ute ger svåra biverkningar - tänkt på det ni i USA -. Dock vid deras research så hittar de inget som skulle tyda på att detta är farligt.
Hon får intravenöst och muskelavslappnande bland annat. Vi väntar där hela natten för att se om hon svarar på behandlingen. Veterinären säger att det satt sig i nervsystemet, vilket gör att hennes anfall aldrig upphörde så som de för till exempel med epelepsi. Här blir det låst och det ena efter det andra avlöser varann, i stor eller mycket stor uppfattning.
Som hon led min lilla kissa, det var fruktansvärt.
Så här ser det ut där vi sitter. Ni vill inte veta vad det kostar att åka på julafton till jourveterinär.

Efter några timmar repar hon på sig och de vill helst behålla henne under uppsikt. Dock är priset sådant att det är ofantligt. Dessutom svarade hon på behandlingen och jag är tillräckligt van vid djur för att kunna medicinera och vaka själv.
Så det fick bli plan B. Mediciner med hem, var 8e timma samt även "den starka" att ges analt om anfall kommer eftersom det tar 30 min för tabletter att verka.

Veterinären är fortfarande osäker på vad som orsakat förgiftningen, det borde inte vara medlet och han kan inte utesluta att det varit en osedvanligt oturlig slump. Men är oviss.

Ni som vet hur analsäckstömning luktar. Så luktade jag, och kiss.
Hemma halv 5 på morgonen. Skurar upp det värsta i köket och känner att jag bara måste ta en dusch.
Snorpan är trött, desorienterad och vill mest gömma sig. Hon får ett eget rum med tillgång till allt som behövs för att inte de andra djuren ska bekymra henne.
Och okej, det här var absolut inte det värsta på kvällen, men nog så tröttsamt.
Tvålar in och schamponerar mig från topp till tå - då tar varmvattnet slut. Underbart!

Så första dygnet vakar jag konstant. Hon blir inte sämre och verkar sakta repa på sig.
Sedan börjar hon ledsna och vill ut ur rummet och ligger bara under sängen. Hon rör sig utan problem, men verkar aningens desorienterad och vill vara ifred.

Ytterliggare en halv dag senare börjar hon bli lite mer tillgänglig. Hon spinner lite och låter mig göra hennes favorit kli. När man tar in lilla fingret i örat och gnor runt. - Andra katten gillar inte alls det.
Så kommer den stora, muppiga, men så snälla Hoppasan in i sovrummet.
Och se på tusan, då reser sig Snorpan upp och går fram till honom. Alla katter älskar honom, förstår inte varför.

Har har en kropp som en stor rottweiler, en hjärna som en... är en bäbis i för stora kläder, tror han är en chihuahua och har ingen kroppsuppfattning. Men jag älskar honom, och så gör katterna trots han ibland tror de är leksaker.

Omplåstrad och ute på en av sina första stappliga turer.

Så så var julefriden här. Men alla tvåbenta och fyrbenta är hemma och vi är "still alive". Det är vi tacksamma för

onsdag 28 december 2011

Sprint Customer Service sucks - Helt otroligt hur inkompetenta de är

Jaha kära vänner i bloggvärlden.

Här avlöser den ena krisen den andra och jag kommer liksom aldrig ikapp. Orkar du läsa igenom det här inlägget är du värd en eloge ;) Dessutom har jag inte orkat kontroll läsa, så hoppas det inte är för knepigt skrivet.

Jag lovar att det kommer fortsättning om Sverige resan, men det känns som jag kommer halvvägs med en kris och 3 nya dimper ner. Om det är någon som vet var man kan avbeställa dom tar jag tacksamt emot det.
Bild från internet

Efter att jag upptäckte att någon handlat dator och låtit mig betala hos min mobilleverantör Sprint så ringde jag dom. De lovade att återkomma inom 3 dagar.
De gjorde de inte, och det har varit ett rent helvete med kontakten med dom. Jag måste utnämna dom till absolut det värsta jag har varit med om sedan jag kom till USA. Och det inkluderar bordercontroll, de är hemska, ofta, men jag förstår deras syfte.

Efter 2,5 dag så istället för att höra något tillbaka så stängde de av min telefon utan förvarning. Och eftersom jag försöker skydda mig på olika vis och dessutom trodde de var pålitliga så har jag dubbel-säkerhetsinloggning på mina konton. Där det även krävs att en säkerhetskod knappas in som skickas till min mobiltelefon.

Så jag har inte kunnat komma in på ett enda konto, maila, Facebook eller bloggen eller andra saker som man måste göra.
Sprint har skött det hela oerhört inkompetent och varit fruktansvärda helt enkelt.
Hela veckan innan jul har jag försökt ordna detta, tiden jag spenderat i telefon och på deras kontor och samla in mer material de krävt har gjort att jag helt enkelt inte haft tid med något annat.
Jag behövde få igång min telefon.

Jag är hyfsat bra på kanslisvenska, men att ta det på amerikanska känns som att vara i underläge.

Men det här är ungefär vad som hänt. Läs och se vad du tycker, min man konstaterade att jag är "anal" (* se en definition längre ner) vilket ju inte låter så kul, och att de bråkar med fel person. Men men, lilla jag mot ett multinationellt företag. Jag har inga stora förhoppningar. Men rätt ska banne mig vara rätt.

1 Första samtal, anmäler att någon gjort inköp via mitt sprint konto, som jag debiterats på autobetalning.
Sprint lovar återkomma inom 3 dagar, men stänger av telefonen efter 2,5 dag.

2. Kontaktar sprint igen - alla vidarekopplingar ska vi bara inte prata om för att komma till bedrägeri avdelning. Personen meddelar att jag måste ta mig till en auktoriserad Sprint affär och ha med mig 2 typer av foto id. Jag frågar specifikt om de godtar mitt amerikanska körkort och mitt permanent resident card. Får svaret ja, och att det ska lösa det
Ber maken gå in och hämta en räkning i mitt namn eftersom det är stort här när man ska verifiera identitet

3. Kommer till affären där de ber mig om id. De ringer fraud som begär också att de faxar in kopia på mitt SSN, samt en räkning med mitt namn och adress som ska vara inom 60 dagar. Den maken hade tagit var något äldre. Han får åka hela vägen hem i jultrafiken och hämta en ny räkning.
Detta faxas in och jag tror det är löst, men icke. De har nån sida- offentlig- där de kollar social security nummer - totalt idiotiskt eftersom det är i det här landet är oerhört noga att aldrig lämna ut det och de inte har tillgång till "riktiga" register.
Denna sida säger dock att detta nummer aldrig blivit tilldelad någon. Jag står där med originalet och de vägrar godta det. Personalen i affären säger att de kan inte ens låsa upp telefonen om de så vill utan det är upp till fraud. Handläggaren i telefon vill prata med mig
Jag tappar sällan humöret och är kontrollerad, men personen jag pratade med var totalt omedgörlig och sa att jag var tvungen att åka till social security office för att få ett brev som bekräftade att jag hade det numret. Jag försökte få henne att hjälpa mig och sa att ni måste ju ha någon möjlighet att ordna detta, frågade också om de skulle göra polisanmälan och det sa hon att Sprint gör när de är klara med sin utredning. Höll på att få ett smärre frispel, var så arg så jag skakade och det var nära till tårarna. Klockan hade blivit 7 på kvällen och jag kom fortfarande inte åt min telefon eller mina internetkonton.

4. Nästa dag åker till social security kontoret. Det är ungefär som att besöka vårdmottagningen i värsta influensa tider. Du får vänta. När jag äntligen kommer fram och förklarar mitt ärende, tittar han på mig och undrar vad fasen Sprint håller på med. De har inte access till dessa register och mitt kort i original är det som är fullkomligt giltigt. Dock skriver han ut ett brev och skakar på huvudet.

5. Nästa dag. Store Manager hade lovat mig att vara i affären kl 13 och då åker jag dit. Hon är inte på plats och jag väntar i 1 timma att hon ska komma.

Under tiden lämnar jag en liten note på en av deras visningstelefoner
Och så dags för nästa procedur, personalen faxar brevet. Jag har med mig hur mycket dokument som helst för att styrka att jag är jag. Dock är det tydligen väldigt lätt att sno min identitet och handla men fasen inte att få tillbaka den. De ringer fraud, det tar ungefär dryga 1 timma för personalen att prata med dom. Jag frågar hur lång tid det kommer ta att få reda på resultatet av utredningen och när jag får mina pengar tillbaka.

Personalen meddelar att huvudhandläggaren på fraud vill prata med mig och jag får telefonen.
Och efter väntan börjar proceduren om.
Jag har lagt ner stor möda på att redigera all info så det inte syns vad som står,
skulle du mot förmodan se någon av mina uppgifter.
Skriv det. För lägga ut sina id på bloggen skulle ju vara korkat

Jag har just stått i 2 timmar med dokument som bevisar att jag är jag och hon börjar fråga efter samma information. Sedan ber hon att mitt körkort ska faxas in. Jag påpekar att det redan gjordes dagen innan och att om hon tittar i sina filer har hon det där. Idiot.  Och JAAA oj där var det visst i hennes filer.
Sen kommer den ena dumma frågan efter den andra. Om när jag är född, vilket jag redan gått igenom. Jag talar om mitt födelsedatum och år och säger att jag fyllde nyss 44 år.
-Nej, säger hon.
-Jo, säger jag
-Vet du inte hur gammal du är, säger hon.
-Jag slutade fylla år när jag blev 25 säger jag för att lätta upp stämningen och säger du har mitt födelsedatum det är väl bara att du räknar.
-Jag är äldre än du och jag vet minsann  hur gammal jag är.
Då börjar jag ledsna på den sketna attityden och upprepar en en gång månad, dag, år jag är född.
-Det sa du inte alls till mig, säger hon.
-Tror du inte jag vet när jag är född säger jag. Jag har sagt samma sak till dig 5 gånger, om du har problem att förstå min dialekt är det inte mitt problem.
Sedan säger hon att hon inte hittar mig. Frågar om min mans namn om det är Paul. Och jag får säga när han är född. Därefter mer och mer idioti
Ca 1 timma senare har idioten en än gång konstaterat att jag är jag.
Frågar om när utredningen är klar och hon svarar 4e januari. Jag frågar om när jag får tillbaka mina pengar, hon säger att utredningen pågår och att de inte kan säga något. Hon föreslår att jag tar bort min autopay och tar räkning istället.
-Visst, säger jag. Gör det, men jag tänker inte betala avgifter för att ni skickar räkning.
Jag frågar om jag ska polisanmäla, men hon hävdar att Sprint tar hand om det.
Hela tiden med en attityd som kan få en att ... ja jag vet inte rätt ord... men det är inte bra
Sen frågar hon mig om jag känner någon xxxx = förnamnet på den som gjort bedrägeriet.
-Nej, säger jag.
-Har du lämnat ut din kod, säger hon.
-Nej, säger jag, ingen har min kod förutom jag. Inte ens min man.
-Så har du lämnat ut din kod till någon säger hon igen.
-Nej, som jag sa. Ingen har min kod, den finns nedskriven på ett ställe i mitt kontor i en låst låda.
-Så. svaret är "Nej" då
......Magdalena kokar vid det här laget......
-Svaret är NEJ
Jag ber henne återkomma till mig när de är klara med utredningen och att jag vill ha information.
-Vi ringer inte tillbaka, säger hon. Vill du veta något får du ringa.
----------
Sen vill hon att vi lägger in ny kod för kontot
Då ledsnar jag och lämnar luren till han i affären och säger, jag pratar inte med henne längre. Hon verkar inte förstå vad jag säger så det är lika bra du tar siffrorna med din "riktiga" amerikanska.
(Ingen har tidigare haft problem att förstå mig)
Så ytterligare tid innan det är klart.

Lämnar affären med en telefon som nu fungerar men är så missnöjd man kan vara.

-----------------------------------
6. Idag får jag ett mail från Sprint med en doc fil. Eftersom enligt vad jag lärt mig doc filer sällan innehåller virus öppnar jag den.
Och... där kommer ett mail med kreditering på kontantinsatsen för datorn som är köpt. Men brevet har bedragarens namn och min adress.
Härdsmälta igen.
Ringer Sprint för att ta reda på om de skickat mailet eller om det är något som har med bedrägeriet att göra.
Så fort jag kommer till kundtjänst så får jag veta att allt som rör mitt konto måste kopplas till fraud.
Kopplar.... Kopplar.... Väntan... Väntan...

Och så börjar det om igen. Jo efter mycket om och men så visar det sig att det är sprint som skickat det.
Att det är bedragarens namn på ifrågasätter jag (vilket btw bara namnet tyder på fraud).
Kommer ingenstans med det, men får höra att utredningen är klar och det är klassat som bedrägeri.
-Jaha, säger jag, bara för att dubbelkolla. Har nu stoppat autobetalning från mitt konto nu.
-Neeeej, säger denna handläggaren. Det kan vi ju inte göra här.
-Men förra sa ju att ni skulle det. Och har ni gjort polisanmälan?
-Nej, det gör vi inte heller.
-Ok, säger jag. Där jag kommer ifrån - att stjäla pengar från någon är ett brott - att hacka in och stjäla likaså. Men det är det tydligen inte här.

.....Jag tror jag får frispel, nya bud igen....

Förklarar att det är aningens svårt, att jag får olika uppgifter från varje person. Att jag försett dem med all info de krävt, men de ändrat förutsättningarna hela tiden.
Att hon inte behöver bekymmra sig om betalningen, för jag litar ändå inte på dem, så jag har redan vidtagit åtgärder och besökt banken och spärrat mitt konto.

---- Vilket också tar tid och nu har jag bara tillfälligt betalkort som inte går att använda så bra som det riktiga innan jag får det nya----

Jag meddelar att jag gjort min egen utredning och att jag kommit fram till att någon hackat in på mitt konto på deras sida. Beställt en dator som levererats till annan adress, och att problemet ligger på deras säkerhetsrutiner kring hur de handhar sin säkerhet på sidan.
Hon bekräftar att det gått till så, att någon beställt på det viset, men vill fortfarande inte ta ansvar för det och säger "att någon kommit över koden eller min säkerhetsfråga"
Vem som gjort det vägrar de lämna ut. (ok, det förstår jag i detta land med galningar och vapen) Men jag ville ändå ställa frågan.

Säger att jag funderar på att säga upp mitt konto eftersom de misskött sig. Då får du straffavgift, säger hon.
Frågar hur de tänker kompensera mig. Jag har tillbringat 3 arbetsdagar minst med att lösa något som från början är deras misstag. Dessutom har de behandlingen av ärendet varit extremt dåligt skött. Och min misstro mot dem är stor

Nej, vi utreder bara och betalar tillbaka pengarna som blivit stulna.
Jag kan kompensera dig $ 25...

Skulle inte tro det säger jag och meddelar att jag vill prata med chefen för hela fraud avdelningen. Inte något nytt team utan den som kan fatta beslut.

Kopplar... kopplar... kopplar
Manger eller supervisor eller vad fasen titeln var, jag minns inte
Och för att göra ännu en lång historia kort ger jag honom bakgrundsinfo. Han frågar vad jag egentligen vill ha ut av samtalet och jag säger
Att om jag hade det jobb som han har (vilket jag haft liknande) så
1. Se till att utbilda personalen, dessa olika uppgifter jag fått är oacceptabla.
2. Ta tag i attityden av hur handläggare behandlar kunder. Det jag varit med om är totalt oacceptabelt. Med den erfarenheten jag har kommer jag att sprida exakt hur inkompenta de är och det vore inte något som jag i hans position skulle vilja vara intrycket av Sprint.
3. Se till att se över deras system för hur de kontrollerar social security, eftersom det uppenbart inte fungerar.
Sen frågar han om han kan göra något mer?
Nej, säger jag, jag tror inte det är ditt bord. Men jag blev erbjuden 25 dollar i kompensation och det accepterar jag inte. Men jag tar det med den som ansvarar för det.
-Vad vill du ha, säger han?
Tilt i Magdalenas hjärna.
-Minst 3 månaders fri service säger jag.
Nej, det gick ju inte. Men han erbjöd mig dryga 200 dollar. Vilket jag inte tycker är acceptabelt. Paul, satt bredvid och jag tittade på honom och han nickade. Så det är hitintills vad jag tror jag får. Men jag är inte klar än.
Han erbjöd sig att ta nya uppgifterna för min autobetalning. Skulle inte tro det, sa jag. Jag litar inte på er. Skicka mig räkning, men jag tänker inte betala handläggningsavgiften som tillkommer. Han visste inte ens att det hade det. Men jag fick hans direktnummer och han erbjöd justera eventuella kommande avgifter.

Så vi får se hur det slutar.


Huruvida han gör något eller inte är hans problem. Men han har i alla fall fått höra vad jag tyckte.
Och dessutom kommer jag maila deras CEO.

Så är jag "anal", eller berättigat förbannad?

Sökte på google på Sprint sucks och hittade tom med en blogg med det namnet
http://sprintreallysucks.blogspot.com/

Fast det är klart att det finns säkert liknande av alla företag eftersom alltid någon känner sig felaktigt behandlad 
*"anal" =  is general someone very concerned with being neat, tidy, fastidious picky, or specific. analyitical.
In common usage, "anal" refers to the anal retnetive type and means that someone is very particular about how things are done.

tisdag 20 december 2011

American Fraud ...Jaha ja... En ny dator vore ju kul, tyckte nån annan och att jag kunde betala

Jag är kontrollfreak, jag skyller det på många år inom säkerhetsbranschen och upprättande av katastrofplaner och säkerhetsrutiner. Det går liksom aldrig riktigt ur.

Och ni som jobbat som jag har säkert också bara råkat stänga av kaffebryggaren hos någon när ni var på besök, utan att man riktigt tänkte på det...
Jag märker det ibland med att min omgivning kan ta det som om jag är aningens paranoid. Eller mina grannar som traskar ute och förundrar sig över att jag tar registreringsnummer på bilar som ser märkliga ut. Ja, alla har vi våra yrkesskador

Det märkliga är att jag är också barnsligt fascinerad av ordning och sätta etiketter och ha saker på sin plats.
Jag kan organisera i oändlighet och hade alla mina böcker i bokstavsordning efternamn.
En av mina bästa vänner organiserar också sina böcker, men hon sätter dom i färgkombination. Det tycker jag är fint.

Samtidigt som jag är sådan är jag också ett kaos. Jag kan komma in i ett rum och på några sekunder sprida alla mina saker runt.

Väskan jag så fint organiserade kan i ett kick vara katastrof för att jag inte hittade det i botten och slängde ur allt, jag är både och liksom. Egentligen skulle jag nog fråga mina vänner hur jag är. De vet bättre. Jag är ett organiserat kaos, eller tvärtom...

När det kommer till räkningar så är det något jag alltid kollar (nästan).
Idag upptäckte jag att mitt mobilabonnemang helt plötsligt hade blivit mer än $100 dyrare än vad det ska vara.
Jag vet exakt vad jag ska betala och vilka tillägg jag har.
En anledning till att jag tecknade abonnemang var att det är ett av sätten att komma in i amerikanska credit scores systemet. Du ska ha räkningar som du betalar i ditt namn. Då duger inga kontantkort.

Jag har alla möjliga kontrollsystem för att inte bli hackad, jag försöker att inte vara oförsiktig, men, men. De fungerar säkert inte alls för den som vill ta sig in. En hel del har ju blivit utsatta sista tiden. Men jag borde inte vara nån eftertraktad eftersom jag inte är rik.

Hur som haver loggar jag in på mitt mobilkonto och upptäcker att det ser mycket märkligt ut, ringer telefonbolaget och får prata med någon som liksom jag inte härstammar från USA och som definitivt inte borde vara i kundtjänst. Jag fattade inte ett dugg av vad han sa.
Och det här var i alla fall över hans befattning så de var bara att be om att bli transfer till supervisor.
Jag gillar fortfarande inte helt dessa samtal på amerikanska. Känner att svenskan är "mitt" språk som jag behärskar så mycket bättre.

Summan av kardemumman är att någon på något vis har köpt en $300 netbook och lagt till massa tjusiga uppkopplingstjänster och låtit det hamna på  mitt konto.

De har delat upp betalningarna och hoppades väl att det skulle drabba någon som inte lider av åkomman kontrollmani. Samtalen idag tog lång tid och hon jag pratade med sa att hon fick fram en del info men inte kunde dela den med mig utan det var vidareskickat till deras fraud - bedrägeriavdelning.

-Ok, sa jag. Om du nu inte kan svara på det här som jag uppenbarligen betalar för, säg mig bara en sak.
Svara ja eller nej på den här frågan. Är leveransadressen på datorn samma som den adress jag har?
-Nej, var svaret.

 Sen allt annat jag sa om förtroende för deras hantering och hur sådant här kan hända och det smärre förhöret hon fick lämnar jag därhän. Det kommer deras bedrägeriavdelning få när jag kontaktar dom.

Jag är mest förbannad över det och sur över all den tid det tagit, samt de pengar som än så länge saknas från mitt konto. 

Så, det är ju kul att nån får en dator i juletid, men fasen inte på min bekostnad. Så även om ni inte behöver bli som jag, bli lite kontroll freak.

Och jag tror... What goes around comes around... he he

Alla bilder från internet idag

torsdag 20 oktober 2011

Det här gör mig j.vligt f.rbannad och upprörd

Oskyldiga djur som får sätta livet till för idiotiska människor. Det gör mig mäkta upprörd.

Igår natt tog en galning med förkärlek för vilda djur livet av sig i Zanesville. Det ligger ca 40 minuter från där jag bor. Hurvida han gillar vilda djur eller inte kan ju diskuteras eftersom han hade dom i fångenskap i en miljö där de inte hör hemma.
Tydligen hade han först öppnat grindarna- osäkrat dom för djuren, sedan skjutit sig. 56 stycken av djuren rymde och skolor och media gick ut med varningar att lejon och tigrar var lösa.

Nu är ju USA ett stort land med olika regler för olika delstater. I Ohio där jag bor är det tydligen fritt att ha vilda djur utan tillstånd. Så länge man inte tagit in det från annan stat, för då ska man ha intyg.
Det här är de regler som gäller för att ha exotiska djur i Ohio:

Ohio
Category: NB (until April 6, 2011)
Summary of Law: No person may bring into the state a non-domestic animal unless the possessor: obtains an entry permit; health certificate certifying the animal is free of infectious diseases; and a certificate of veterinary inspection. Persons in the state possessing non-domestic animals do not need to obtain a permit. Källa: BornFreeUSA


Klickar du på länken ovan så kan du se vad som gäller exotiska djur i olika delstater i USA.

Det hela slutade givetvis i katastrof. Av de 56 djuren som rymde så dödades 49 stycken. Mannen som hade djuren hade tidigare suttit i fängelse för vapenbrott och blivit utsläppt i slutet av september. År 2005 dömdes han för djurplågeri. Och denna tillåter man ha dessa djur.

Det får mitt hjärta att brista att  18 tigrar, 9 lejonhanar, 8 lejontikar, 6 Black Bears, 3 pumor, 2 Grizzly björnar, 1 apa och 2 vargar fick sätta livet till.
Endast 1 grizzlybjörn, 3 leoparder, 2 apor fångades levandes och fortfarande saknas 1 apa.
Varför de inte kunde fånga fler levande har jag ingen aning om. Jag förstår att man inte kan utsätta befolkningen för hotet av vildspringande lejon, men ändå. Jag känner mig så otroligt upprörd över dessa regler. Det hade aldrig behövt inträffat om man hade haft regler för hur och vilka djur man får ha.

Generellt sätt så tycker jag att regelverket här när det gäller djur är uselt. Nu kan jag ju enbart prata för det jag sett. Men hundar som sitter i små burar i zoo affärer, katter i burar som blivit dumpade. Så kallade puppy farms som får en att gråta.

Ja, jag har också djur. Jag har dessutom en fågel som egentligen är helt mot mina principer eftersom jag inte tycker om djur i bur. Men efter att sett den i en liten bur på zoo affären varje gång jag handlade hundmat fick den följa med hem. Numera har han en STOOOR bur, dessutom är han ute rätt mycket. Och just nu jäkligt besvärlig. Så jag tror jag ska skriva ett inlägg till om det.

Läs mer:
Sheriff: 56 exotic animals escaped from farm near Zanesville; 49 killed by authorities

Sheriff, expert defend killings of freed animals in Ohio

I svenska medier
Aftonbladet,

Expressen


Alla bilder från nätet

söndag 26 juni 2011

Ibland känns det BLÄÄÄ

Det här är jag just nu, så vill ni inte läsa gnäll. Hoppa över mitt inlägg idag.

Jag är på dåligt humör och funderar över varför.
I ett par dagar har jag inte spenderat mycket tid vid datorn, så det har varken blivit blogginlägg eller läsning av mina favoritbloggar.

Dåligt humör anledningar.
Min trädgård i Sverige

Det är midsommarhelg och jag saknar vänner, svenska hus och midsommarmat.


Jag saknar svenskt godis och midsommarstång.


Hade tänkt ha sill här och lax. Men det blev inte så, Paul var tvungen att jobba och det kändes inget kul att äta det själv. Sill och lax är något som ska göras i sällskap. Och är det premiär i ett land, så krävs det sällskap ännu mer.

Har inga som jag känner här i närheten så nån midsommarfest var inte heller aktuell. Just nu känner jag mig fasligt ensam.

Fick tips om en länk till en sida där jag faktiskt hittade en midsommarfest i Columbus. Det stod att anmälan var tvungen att göras. Så jag mailade dit för att höra om de fortfarande var på gång.
Men jag hittade den sent, bara ett par dagar innan och fick inget svar. Firandet var igår, så nu får jag satsa på midsommar nästa år kanske.

Nästa bummer; Bilen, bilen ska gå och gå och vi kan nog alla vara överens om att det är tristare än tristast när det är problem. Nu måste jag försöka göra något åt det.
Det är 3 saker som behöver tittas på.
Tror bromsarna börjar bli dåliga.
Ett "klonk" ljud hörs ibland när jag svänger från vänster fram.
Går inte att köra över 43 mph. Bilen börjar vibrera och skaka. Tror det kan vara framvagnsinställningen, men i värsta fall något värre.
Så nu kommer jag ingenstans. Bilverkstäder på svenska är inget kul. Här vet jag inte riktigt hur jag ska förklara, och om de talar om för mig vad som är fel kommer jag säkerligen inte förstå motortermerna. Sedan känns det som alltid med bilar. Det blir nog DYRT.

Och för att gnälla lite till så önskar jag att renoveringen i huset gick lite fortare. Känns som jag jobbar hela tiden, men att det inte syns.

Så just nu önskar jag att jag kunde sitta med en räkmacka, en kopp kaffe och några vänner.

Färdiggnällt för idag

lördag 14 maj 2011

Strul å stök

Alla med blogger vet det redan, men för er andra så kan jag tala om att det  varit strul och stök med blogger. Det har inte gått att göra varken inlägg eller kommentera. Själv har jag försökt kommentera mina favoritbloggar ett antal gånger och ibland kommit så långt att jag skrivit en lång kommentar som försvinner när jag trycker sänd. Nu hoppas jag det funkar igen och kära ni, jag har försökt kommentera era fina inlägg

lördag 30 april 2011

Så j.vla ont har jag inte haft på länge

En pinne i ögat. AAAAAAAAAAAAAJ
Jaha, jag har varit orolig för hur det skulle vara att besöka läkare om man gjorde illa sig lite akut här i USA. Att hitta rätta orden för att beskriva felet.

Jag har tillbringat en stor del av kvällen på Urgent Care. Började plantera rosor under eftermiddagen.
Böjde mig ner för att ta upp en av stammarna och körde in en gren rakt in i ögat. Reaktionen blir att hålla för ögat och när jag sedan tog bort handen och sprang upp till spegeln var jag orolig för hur mycket skada jag gjort.

Det var dessutom lätt att beskriva på engelska att man fått en pinne i ögat.

Tack och lov hade Paul precis kommit hem från jobbet och kunde köra. Ögat satt kvar men det kändes att det var skadat och eftersom jag var orolig för om jag skadat synen var det till att åka till jouren.

Mycket riktigt hade jag skadat hornhinnan, fick droppar och smärtstillande.
Jag ser inte helt bra på ögat men det skulle läka.
Nu har mina starka smärtstillande börjat verka lite. Men jösses, det gör så förbannat ont. Länge sedan något gjort så ont. Så vi får se hur det blir med bloggandet närmaste dagarna

onsdag 9 mars 2011

HSN problemen fortsätter

Fortsatt tvist med HSN, dagen började med ett mail från dom att de fortfarande anser jag är skyldig dom 800 usd.
Eftersom dom eller UPS tappat bort paketet, tycker inte jag det.
Har inte stort hopp att vinna det här. Känslan av ett multi företag som kan göra lite som de vill.
Men jag kommer bestrida det i det längsta. Och nu har jag mailat ett låååångt mail till dom igen.
Håll tummarna att de hittar det förbaskade paketet!

fredag 4 mars 2011

Warning for HSN!!!

Det började med att jag hånade dessa TV shopping.
Sedan kom ett stilla intresse och till slut måste jag erkänna att jag blev lite addicted.
Dessutom är det så bekvämt att få saker levererade till dörren och eftersom jag under flera månader här i USA inte hade bil så var det också praktiskt.
Vet inte riktigt hur det är i Sverige men jag fick för mig att det mesta TV shopping var skräpmärken. Här är det inte det, utan samma namebrand som är ute i affären.

Förra året bestämde jag mig för att slå till på en superdyr, avancerad symaskin med broddrienhet. Tror att det kan varit i samband med att jag hade hemlängtan och tyckte synd om mig själv. Och som vi alla vet så finns det inget som är så trivsamt som lite ångestshoping. Att de har flexpay som gör att man kan dela upp beloppet utan ränta gör det också möjligt.

Så kom då detta underverk till symaskin. Den fungerade i ca 1 månad och sedan slutade den sy.
Ringde HSN för jag ville helst ha en ny som fungerade, de hade ingen och bad mig använda original kartonger samt deras förtryckta etiketter och skicka via UPS som de anlitar för att de skulle stå för försäkringen.
Så bara att baxa ner eländet i kartonger och köra iväg det till UPS.
Jag blev återbetald för allt jag lagt ut och trodde den här historian var över.

Men icke, i början på veckan fick jag meddelande på telefonsvararen,från en kvinna på HSN som sa att allt inte kommit fram och att de inte hittade allt på deras lager.
Ringde tillbaka och gav henne trackingnumber och frågade vad som skulle hända. Hon var inte speciellt trevlig, sa att om de inte hittade den fick jag betala. Försökte säga att det här var obehagligt, mycket pengar, samt att jag följt deras instruktioner.
Hon skulle återkomma hur som helst sa hon.
Och igår när jag kom hem så hade hon mycket riktigt återkommit.
Ett brev från HSN låg i brevlådan och de ansåg att jag var skyldig dom 799 usd.
Otrevligt, obehagligt, irriterande!!!! Läs alla fula svordomar du kan tänka dig.
Så nu ska jag sätta mig och försöka skriva ett nasty brev till dom.
Önskar att mitt engelska ordförråd var samma lika som mitt svenska när det gäller att formulera sig på ett korrekt.
Får väl skriva på svenska och sedan låta google översätta, och utgår från det sen.
Översättningar med google kan btw bli himla märkliga.

Gillar framför allt raden "We would like to help you bring your payments up to date as soon as possible"
Är det inte rart av dom, men jag har inte lust att betala dryga 5000 kr för något jag inte har.
Och oavsett hur detta slutar så har jag inhandlat min sista sak från dom.

lördag 19 februari 2011

Äckliga snuskgubbar


Äckliga snuskgubbar är vad det är.
Män med höga befattningar som verkar anse att det är deras rätt att utnyttja andra samt att regler som gäller vanliga människor inte är applicerbara på dem.
De följer sina egna regler, och de reglerna gynnar en person - de själva. Inte enbart ett problem på toppnivå, det räcker att ha tillräckligt inflytande över personal och företag för att ha hybris. Ja, jag har sett detta på mycket nära håll på svensk arbetsplats.
Nej, jag hatar inte män. Jag har en alldeles fantastisk egen man. Och Ja, även kvinnor utnyttjar makt på ett smaklöst sätt.
Är det inte fantastiskt hur man med topposition kan manipulera
Italiens premiärminister Silvio Berlusconi ska åtalas för att ha köpt sex av en underårig. Men nu kan han få rättslig immunitet - efter ett godkännande från hans egen regering.

Från Expressen

tisdag 15 februari 2011

Reality check

Jaha det blir bara bättre och bättre.
Kikar in aftonbladet och läser om Mårten som försökte ta sitt liv efter att ha blivit utförsäkrad.
Idag var jag på banken. Bankmannen frågade om Sverige och med stolthet talade jag om att vi hade betald semester, mammaledighet och utmärkt sjukförsäkring.
Det är visst lätt att glömma när man varit hemifrån en stund.
Svenska välfärden är inte mer.

Nästa artikel jag läser är att räntorna höjs. Det är nummer 2 av de saker jag skrutit med om hur bra det är i Sverige.

Fasen det är dags för en reality check och jag har fått nog av svenska nyheter för idag.

onsdag 31 december 2008

Hejsan hallå

Mitt bredband och jag har varit grymt osams.
Inte kunnat surfa - inte heller kunnat uppdatera.


Vi är faktiskt ganska osams fortfarande, jag försöker surfa och inget händer.
Varje ny sidladdning tar en evighet.
Trodde först något var galet med datorn,
det skulle jag fixa i ett litet kick.

Mmmm... Hur bra gick det?
Lyckades sopa allt på hela datorn.
Nu har jag ägnat dagar åt att få igång den igen.

En hel del har hänt sista tiden.
Blir jag och datorn och bredbandet sams så kommer det alldeles säkert en uppdatering :)

2008 har varit ett riktigt skitår.
Snart är det slut, det är skönt.

2009 ska bli bättre - så det så!

Gott Nytt År Alla!

fredag 7 november 2008

Vinterförvaring, Världspolitik & Vimmel

Så sakteliga håller altanen på att förvandlas till vinterförvaringsplats.
Hittade min frostvakt, himla bra.
Hann tejpa och nita fast en del igår, men inte tillräckligt.
Just nu står frostvakten på och det känns verkligen som om jag eldar för kråkorna.
Men jag får ta det i nån dag, för nu är det riktigt frostigt på nätterna här.
--------------

Vännen A ville gå ut igår kväll. Själv kände jag mig mest seg och sliten, blandat med absolut ingen lust för någonting. Samtidigt så kände jag att jag inte varit ute bland folk sedan förra fredagen och det kanske var en god idé att inte bara titta på sina egna väggar. Och man ställer väl upp för en kompis...

Tog bilen till stan och möttes upp vid 23-tiden. Var lite lagom mycket folk ute, men rätt okej.
Men jag kände mig inte helt 100, vet inte om det faktiskt är någon bassilusk som är i farten. Trodde först att jag bara var trött rent allmänt, men när jag skulle köra mitt fyspass på dansgolvet, kände jag mig nästan febrig.

Jag har inget problem med att vara nykter när jag går ut. Fulla människor, självklart finns dom där, men jag brukar inte bry mig. Men igår så hade jag oturen att träffa på en riktigt otrevlig kille. En som kom fram 2 gånger och var riktigt slemmig. Snällt brukar jag avvisa sådant och det brukar funka. Men den här..., usch, vid andra försöket så talade jag om att jag inte var så intresserad, igen... Då svartnade hans ögon och han blev grymt otrevlig, sådär så man kände att, gud kommer jag få en smäll nu... Riktigt obehagligt.

Stället stänger kl 03 och vanligtvis brukar jag hänga kvar till den tiden. Men kombinationen av att inte må riktigt bra + en idiot gjorde att jag åkte hem vid 1-tiden.

Så här öde ser Stockholm ut en torsdagsnatt.
------------------------------------

Vaknade och kände mig si så där idag.
Ont i magen, ont i kroppen, lite influensakänning. Bläää!!!

Frukost - Weetabix och äppelmos - som vanligt.
-----------------------------

Måste fixa med mina pelargoner, men är såå seg. Har suttit lite på vardagsrumsgolvet och rensat. Ingen ork, nu ligger jag här i soffan och tänkte surfa runt en liten stund.

Har missat Obamas tal till folket, känner att jag måste nog kika in på det. Man måste ju ha lite koll på världspolitiken.
Ser dessutom att Obama lovat familjen en hemlös hundvalp, well det låter ju trivsamt. Hoppas bara de inser att det är en varelse och inte en accessoar.
-------------------------

Någon som verkar ha missat något är Sarah Palin, enligt Aftonbladet ska hon ha trott att Afrika var ett land och inte en kontinent. Okej, att man förstått att det är lite si så där med geografikunskaperna "over there", men det här funderar jag på om det verkligen kan vara sant.
-----------------------

Fasen, nu blev jag kissnödig - måste resa mig från soffan...
--------------

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

söndag 19 oktober 2008

0 till 100 - Hur man får igång en Ridgeback

Lördag - dag
Var en riktig skitdag,

eller det började som det.

Fick ett samtal på förmiddagen som inte alls var trevligt.
Blev väldigt ledsen och fick inte mycket gjort.
------------------------------------------------------

Vid kl. 19.30 kom jag på att jag fick 100 kr
i bensinpengar av Åse i torsdags.

Gick en sväng med Doris och köpte ostbågar och pizza
som jag tänkte vräka i mig i min sorgsna, deppiga ensamhet.

På pizzerian och i jouraffären kom flera personer fram och frågade hur
jag mådde. De hade alla sett när pundartjejen kom fram och slog till mig.
Läs det inlägget HÄR.
Gulligt av dom att fråga. Men det är helt ok, hade rätt ont efteråt, men men...
----------------------------------------

Sedan på vägen hem,
balanserade pizzan i handen och en matkasse och Doris i andra.
Men då får väl Doris syn på en katt!!!
Fan, jävla skit hund!
Jag hinner inte parera,
sumpar kassen, pizzan åker in i en häck och blir mosad.
Jag åker in i en häck och det gör jävligt ont!
Doris är en liten hund med mycket skrynklig panna som sällan reagerar snabbt.
Förutom när det kommer en katt, från 0 till 100 på bråkdelen av en sekund.
----------------------------------------

Kul - lördagskväll med mosad pizza och mosade ostbågar.
Tack Doris!

Men det blev bättre sen, he he...

fredag 17 oktober 2008

Doris Day - världens bästa spårhund ;) / vatten är gratis

Hyfsat trött, det blev ju aningens sent igår.
Åkte med en kompis till stan.
Vi skulle bara se lite folk och kom överens om att åka hem tidigt.
Riktigt så blev det inte.
Det finns dom som tror att jag går ut,
gör av med en massa pengar,
super mig dyngrak och...
(orkar inte ens ta upp det...)

Jag kan till viss del förstå det, eftersom jag kategoriskt väljer
att inte skriva om sorgsna tråkiga saker.
(Det innebär inte att det är en stor del av min vardag,
bara att jag inte vill dela med mig om det.
Inte här, inte nu.)

Men jag kan göra er besvikna.
Jag går ut på ställen med gratis entré, där jag har kort,
i vissa fall säger mina söta vänner att de betalar entrén om jag följer med,
förmodligen för jag är så grymt trevlig att ha med ;)
jag tar bilen och parkerar där det är gratis,
och jag kombinerar definitivt inte bilkörning och alkohol.
Vatten är gratis.
Så är det med det.
--------------------------------------------------
Today

Först ramlade Erika, Lerke och Freia in.
Sedan Madeleine, Ziri och Zally.


Erika, Madeleine, Ziri
Någonting är vansinnigt spännande - är väl någon blogg förståss.
Eller var det huruvida Anna Skipper var bluff eller inte.
Vad vet jag, jag fick koka kaffe i köket ;)


Det här måste vara världens sämsta samlingsbild på hundarna.
Ziri i soffan, Zallys svans under bordet, Freia som ser ut som en brun golvmopp och till slut toppar jag med Doris bakben.
Någon som vill anlita mig som fotograf?
------------------------------------------------------------

Madde hade lagt viltspår som hon skulle åka på tillsammans med Anette.
Under fikat ringer Anette och berättar att hennes lilla Cockerspaniel blivit påflugen av en lös mycket aggresiv hund.
Det hela är oerhört tragiskt då hunden tidigare skadat både hundar och människor,
samt att ägaren till den aggressiva hunden är helt olämplig.

Alva Cockerspaniel överlever genom hennes mattes rådiga ingripande och verkar vara relativt fysiskt oskadd. Dock är hon inte i form för viltspår.
Polisen är meddelad.
-----------------------------------

Det innebär att ett viltspår finns "över".
Jag och Dorpi åker med till skogen.

Lite spårlina och bra och ha saker.

Doris har inte spårat på ett bra tag.
Min tanke var att lägga ett enkelt rakt spår till henne som fått ligga
några timmar första gången.

För er som är insatta kan jag meddela at det här var ett långt spår,
som legat i över ett dygn, med vinklar, bloduppehåll och återgångar.
För er oinvigda kan jag bara säga att det var avancerat.
Mmm... tjenna!!!

Och Doris är ju bara en väldigt liten hund med en mycket skrynklig panna.

Jaha här står jag med en sele, undrar varför?



Kanske är det en ekorre eller kissekatt därborta...

Nej, det gick faktiskt riktigt bra.
Visst märktes det att det var ett tag sedan vi spårade sist.
Men jag tycker hon var väldigt duktig och noggrann, tappade lite, framför allt
i bloduppehåll.
Och vi tog hela spåret och hittade skanken.


Anette på väg att gå ett personspår med Zolo.


Madeleine väntar med Zally för att gå ett kort personspår.
Ziri spårade ett viltspår - har tyvärr inga bilder från det.
Vill du läsa mer om spårningen kan du läsa i Madeleines Blogg -
Klicka HÄR
Vill du kika in hos Anette med Zolo och Alva
Klicka HÄR

Zally och Doris funderar över livet.
---------------------------------------
Skogspromenad med alla hundar.
Fika på hemvägen.
Hem och däckade.

God Natt och tack för idag!

Vilken jävla smäll!

Fredagskväll...
Jag och Doris myser i soffan, surfar runt på alla bloggar jag blivit beroende av,
tänt en mysig brasa.
Då smäller det, utav bara h.lvete! Och en propp går.
Fattar inte vad det är, tittar runt - ser inget.
Sätter i ny propp, efter en stund går strömmen igen.

Konstigt... När proppar går brukar något vara galet.

Fredagskväll.
Doris ska ha god mat, fiskarna ska få fryst räklyxmat.
Det är då jag ser vad som hänt.
Doppvärmaren i stora akvariet har smällt.
Eltrådar ligger ner i akvariet, inte bra, inte bra, inte bra.
Ser en fisk som simmar märkligt upp-och-ner.
Kan att de flesta lever, men de ser lite stissiga ut.
Jag blir så ledsen, mina små fiskar...

Hittar ett medel som ska minska stress och vara stärkande,
häller i det och hoppas.

Ja, jag är en mes när det gäller djur - det kan ni läsa om HÄR

------------------------------------------
Förresten är det fler än jag som inte tycker det är ok att vara elak och cynisk
Namninsamlingen hade nu 67 namn
Klicka HÄR för att se vad det handlar om.

onsdag 15 oktober 2008

Disgusting

Aftonbladet idag:
"Var fjärde person har bakterier från avföring på händerna,
visar en brittisk undersökning."

Läs artikeln: Klicka Här


Och det är just därför man inte ska äta jordnötter eller annat allmänt snacks, i baren, på restaurangen...

lördag 11 oktober 2008

Fan, Katrin! Bimbos ska vara blonda.

Fan, Katrin! Bimbos ska vara blonda.
Nu ger du oss brunetter dåligt rykte!
Eller kan man tycka något annat efter att ha läst i Aftonbladet:
?JÄVLIGT DÅLIGT? Programledaren Katrin Zytomierska ställer f
”JÄVLIGT DÅLIGT”
Programledaren Katrin Zytomierska ställer frågan
Är Jesper inte lite väl bögig?” till Anders Bagge
i TV 400:s nya ”Eftersnack Idol 2008”.
Något som får såväl Bagge som Peter Jihde
att reagera starkt.
”Jag tyckte att Katrin gick över gränsen”, säger Jihde. Utröstade Jesper Blomberg kallar uttalandet ”jävligt dåligt”.

Grattis Sverige - Ingen vill ha mig- A-laget nästa...

Grattis Sverige!
Ingen vill ha mig - det är så många känner idag.

Bilden har väl inte riktigt med texten att göra,
eller har den det?
Lite sorgsen och med rynkad panna, precis som Doris,
betraktar jag och upplever vårt välfärdssamhälle idag.
Eller finns det något kvar?
När livet är på topp, allt flyter, pengarna rullar in...
Ja det är klart det är lätt då!
Men när det inte längre är så,
när livet tar en vändning man inte räknat med...
Vad händer då?
Det läskiga är att det kan faktiskt vara just du.
Du som är i toppen av din karriär, har schysst hus, familj och barn
och tror dig ha ett fungerande skyddsnät.
Ingen är skyddat mot livets vändningar, det kan vara lätt att glömma ibland.

Anita Fresdotter skriver ett öppet brev i Aftonbladet idag.
Läs det!

Det är så livet ser ut för många idag.
Håll tummarna att det imorgon inte är du.
------------------------------------
Citat ur artikeln:
Endera får jag ett arbete snart eller måste jag ta mitt eget överflödiga liv? När tillvaron inte längre innehåller några grunder för ett minimum av livskvalitet så finns kanske ingen annan utväg för människor, eller?

--------------------------------------

Det kom ett sms (har givetvis inte kollat om uppgifterna stämmer, det får du göra själv,utan lägger bara gladeligen ut det här) :

Att tänka på inför framtida investeringar?
Om man köpte Ericsson aktier för 100 000 kronor för ca 3 år sedan,
så är de idag värda kring 4600 kronor idag.
Om man istället köpte Telecom, tex Song Networks för 100 000 kronor
har man idag kvar 791 kronor.
Om man var klok och för 3 år sedan gick på bolaget och köpte starköl för 100 000 kronor,
drack ur dem, hade trevligt
och idag går och pantar tomflaskorna, så får man 6741 kronor.
Det är därför som grabbarna på bänken utanför Konsum kallas A-laget...

onsdag 8 oktober 2008

Fan ta ComHem - missar Grey's Anatomi

Och det kanske är ytligt..., men jag VILL se Grey's Anatomi!!!!
Tio minuter innan det börjar lägger kanal hem av.
Ringer deras felanmälan.
En röst går igenom massa idiotsaker om att jag ska låta kanalen vara igång i 60 minuter, för att den ska installeras osv.
Den har varit igång! Den la just av!!!
Efter att ha tragglat med det, ska man säga: Kundservice.. för att få prata med någon.
Efter 2 försök - säger rösten - Kopplar..
Sen blir det upptaget...
Börjar om igen.
Får återigen massa idiotsaker jag ska knappa in och säga "För att få snabbare service"
AAA Tjenna!!!
Till slut säger en röst att jag är samtal nummer 47....
Kul!!!
Väntar fortfarande...
Under tiden får jag de käcka förslaget att kolla med mina grannar om det funkar hos dom...
Det har jag verkligen lust med.
Återigen ComHem Suger