Jag sover länge. Fast egentligen är det nog inte så länge för jag går aldrig och lägger mig.
I morse konstaterade jag att jag behöver en ny kaffebryggare. Den jag har har hängt med sedan mitt första besök i USA när Paul frågade mig vad jag inte kunde vara utan - Kaffebryggare och hårfön svarade jag. Och rar som han var hade han köpt båda när jag kom hit. Men jag är petig med mitt kaffe och nu brygger den riktigt illa så jag kan äntiligen försvara inköpet av en ny. Men jag ska forska lite på internet vad som är bra här. Hemma hade jag en MoccaMaster och jag tror tyvärr inte det går att köpa här.
Så tips om bra kaffebryggare i USA mottages med tacksamhet.
Sen var det ärenden som stod på schemat, här kommer lite punktform.
- Hämta Pauls linser hos optikern
- som råkar ligga på i Walmart, så jag kunde inte motstå ett par nya leksaker till Larry. Gick till bebisavdelningen och hittade ett par saker.
| Trycker man på knapparna så kommer det roliga signaler. Tänkte att Larry kanske kan lära sig trycka på dom och härma. |
- Target och införskaffade magkatarrmedicin. Jag surfade nätet och hittade lite kuponger vilket gjorde att jag kunde köpa ett 24-pack Zantac för $ 0,59 (ca 4 svenska) GOOD DEAL! Dessutom välbehövligt
- Till banken med check
- Till bildelsaffären och köpte muttrar till däcken. P skulle hjälpa mig och byta bromsar och muttrarna var helt rundade och gick inte att få av.
- Till verkstaden och bokade tid till i morgon för att de ska få ta bort dom och sätta dit nya.
- Hem
Sedan på kvällen åkte vi till Barnes & Noble - en bokaffär där de har ett Starbucks och mötte Kristina och hennes man Andrew. Vi träffades i kön för att boka pysselkurser på pysselaffären och har träffats på fika en gång tidigare. Den här gången hade hon sin man med också och det var så trevligt.
Hennes man hade bott i Sverige i 2 år, helt fantastiskt! Han hade bott i Lund och pratade en del svenska. En amerikan med svenska han inte använt på 3 år och dessutom skånska. Sug på den! Det är något för en inbiten Stockholmare som jag att förstå. Men jag måste säga att han var riktigt duktig även om vi mest höll oss till amerikanska.
Och vet ni!!! Han hade med en present till mig - en påse Dumle Kola som han hittat i Cincinnati. LYCKA, LYCKA, LYCKA!!!
