lördag 9 april 2011

Vad gör man i USA egentligen?

Får ofta frågan -Vad gör du där, egentligen?
Så här kommer vad jag gjort en vanlig fredag i Pickerington Ohio USA.
Alla dagar börjas med kaffe. Utan 2 koppar kaffe är jag lost.
Läser nyheter och bloggar, blir avbruten 20 gånger av hundar som vill ut, katter som vill in. Hundar (läs Hoppsan) som tror de ser något skumt som måste vaktas och skällas på.

Pratar med vänner och mamma i Sverige.

Försöker täta bilen med silikon, se nedan.

 Målar taket i badrummet och en vägg. Bilden ska då visa mitt nymålade tak, kan vara aningens svårt att se, men så är det. Det är vitt och behöver målas en gång till.


Ute med hundarna och låter dom springa på miniängen på baksidan av huset. Får sällskap av katten "Little Evil" och hittar en av hennes jakttroféer en död mullvad. Lyckas precis stoppa Hoppsan innan han rullar runt i något äckligt han hittat i skogsbrynet.

Filosoferar om livet och längtar lite hem.

Maken kommer hem från jobbet och vi bestämmer oss för att äta ute på Uno Chicago Grill.
En av mina klara favorit restauranger.


De har världens godaste Chicken Spinoccoli och så här står det om den i menyn:
A rolled chicken breast filled with mozzarella, feta, broccoli, spinach, tomatoes, garlic and basil with penne in creamy pesto and chunky tomato. (This signature item takes a few extra minutes…but well worth the wait.) 
Dessutom är portionerna så stora att en box har kommit med hem att äta imorgon.

Konstaterar att påskliljor har kommit upp hos en del och att våren nog är på väg.

Hem och tittar på nya avnitt av Ghost Adventures från Las Vegas och Madame Tussauds.
Nya serien "Breakout Kings" som jag bestämt mig för att inte se börjar och jag fastnar givetvis i ett avsnitt och måste se slutet.
 Fortsätter med mitt Scandinavian Looping projekt och mattan växer. Snart är den klar.


Och nu ska jag försöka slå mig fram till en plats i sängen. Doris har redan parkerat sitt huvud på min kudde och Hoppsan har tagit nederdelen av sängen. Jag kommer säga till dom att gå ner för att senare vakna som en sardin i en sardinask med två stora nöjda snarkande hundar som upptar större delen av sängen.

Snipp, snapp snut, så var denna fredagen slut

2 kommentarer:

Jessica sa...

Vad fint! Jätteroligt att få se en del av ditt liv därborta:) Kramar

Magdalena and Co in US sa...

Jessica- vad roligt att få en kommentar av dig. Bidde så glad. Massa kramar