torsdag 21 april 2011

Sömnlös natt

Idag är jag supertrött, blev inte mycket sömn inatt. Vid  2-tiden drog en ordentlig åskstorm in och jag låg och funderade på om de skulle dra igång tornado sirenerna eller inte. Det blåste dessutom så mycket så jag hade svårt att höra om det var vinden eller sirener.
Såg väderleksrapporten idag som bekräftade att det varit Tornadovarning på många håll, men stormen hade dragit vidare så snabbat att många upplevde det som om sirenerna slogs på först efter stormen.

Idag gjorde de reklam för att de hade "Weather Radios" på vår lokala butik.


Här är en video från våran grannkommun som blev värre drabbat.
Jag kollade vädret för veckan och det ser ut som om det blir åska hela helgen.
Så jag har faktiskt inte gjort mycket alls idag

3 kommentarer:

Anne-Marie sa...

Så många starka oväder som har dragit fram den senaste tiden. De rapporterade mer än 200 tornados under helgen! Att ha en "weather radio" är nog inte helt fel. Den kan ge bra varningar om något oväder är på gång. Hoppas du sover bättre i natt. Kramar!

Anonym sa...

Skepp Ohoj Magda
Livin in the tornado Alley is da shit :-) annat en en höst storm i ENskede .
Hoppas allt är stabilt. Här har äntligen stockholms våren kommit varmt skööönt soooolit.

Lippo

Magdalena and Co in US sa...

Anne-Marie- Jo, funderar på om det kan vara en bra sak. Förvisso får man mycket info från nätet å TV, men går strömmen blir man mer utsatt. Hörde också att det varit mer Tornados än vad det brukar här. Ha en riktigt fin påsk. Kram
Lippo- Jag såg att ni hade toppenväder hemma. Ledig i påsk, eller jour? Vädret är som allt annat här - extremt och mycket. Påsk kramar till dig