fredag 1 april 2011

Sena kvällstankar

Nu har jag provat vågen- 15 kilo har jag gått upp här i USA. Köpte en sådan där tjusig med inprogramering och mäta body mass och allt möjligt. Och jag har konstaterat att jag varit duktig på att gå upp i vikt. Egentligen är det inte konstigt, som med allt annat så för mycket mat och för lite motion.
Motion är svårt eftersom det inte finns trottoarer och allt är gjort för drive in. Och i början av vår relation så visste jag inte att jag skulle bli kvar här och kände att det var lika bra att äta allt som bjöds, för när jag kom hem till Sverige igen skulle jag tappa det. Det kändes som en bra plan då, men för den som är ung kan jag meddela att ju äldre man blir, desto mer fastnar det.
Fast jag är inte speciellt bekymrad över det. Jag vet hur mycket "fel" jag ätit och kan lätt ändra det.
Det märkliga är att jag känner mig verkligen överviktig, men när jag far ner till Walmart så är jag smal.
Någon som har större problem än jag är 4-åringen som Aftonbladet skriver om som väger 62 kilo. Stackars barn!
Scannar igenom mest lästa/bloggade nyheter på Bloggportalen och ser att det mesta handlar om svensk politik och Libyen. Men mitt i det hela kan man även läsa om en porrskådistävling i Sydafrika. Och givetvis så läser jag. Ibland blir jag trött på mig själv för att jag läser sånt, men det är bara att inse att det som är lite fult, annorlunda förbjudet, drar uppmärksamhet. Man läser bara för att kunna klappa sig själv på axeln att man är präktig och förfasas över andra. Så suck över mig själv - IGEN.
En av rubrikerna om Libyen säger "Hemliga CIA-agenter finns redan i Libyen", fast då är de väl inte hemliga om tidningarna skriver om dem... eller... Nej, dags för mig att sova

4 kommentarer:

Annika sa...

OOOO NOOOO----
INTE KUL INTE!!
Som tur är kan du ju gå ner dina kilon igen. Numera finns ju viktväktare mfl online...
Ja, jag är lyckligt lottad med alla mina stigar och promenadvägar hör i Reston. Jag vet att de verkligen inte finns överallt.
Kram!

Magdalena and Co in US sa...

Jag blev inte så förvånad. Visste ju och kände att det senaste 1,5 åren varit ordentligt onyttiga. Saknar verkligen promenadvägar på nära avstånd. Att inte behöva ta bilen en bra bit. Var verkligen bortskämd med det i Sverige.

Freedomtravel sa...

Den där stackars ungen i Kina kanske har nån sjukdom?
Gissar att det är svårare att röra på sig i vardagen i USA, när allt är byggt för att ta sig runt med bil. Kan också tänka mig att synen på vad som är "normalt" förändras när väldigt många är överviktiga. Bilden har ju förändrats i Sverige också, men inte lika markant...

Magdalena and Co in US sa...

Helena/Freedomtravel- Roligt att du skrivet en kommentar. Jag har sett några dokumentärer om människor som inte kan känna mättnad och trodde att det kanske var något sådant. Måste vara hemskt att ha det så. Ja, man får passa sig så man inte går efter am normen för överviktig.