måndag 18 april 2011

Mera trädgård - starta en rosenträdgård


I fredags var temat trädgård och jag fortsätter på det idag.
Min trädgård här i Pickerington USA är inte alls så mysig, men vi har mycket mark och alla förutsättningar att i framtiden få det fint.

Precis som i Sverige är det utförsäljning på plantor på hösten och då kan man fynda ordentligt. Barrbuskar är egentligen inte mina favoriter men vi köpte en del att ha på framsidan. De är vintergröna och väldigt populära här. Undrar om det kan bero på att jag inte hittat ett enda vilt växande barrträd i vår skog.




Det blev även lite andra vintergröna buskar, Rhododendron och prydnadsgräs.

Men det är baksidan som jag vill göra i ordning. Det är där jag vill ha min oas utan insyn från vägen.
Så här ser det ut när man blickar ut mot baksidan idag. Ordentligt omysigt!

Ibland (typ alltid) får man låta ekonomin styra och när vi var på Menards igår så inhandlades var ett antal rullar med stängsel. Mina hundar ska få möjlighet att springa och vara lyckliga hundar. Prio ett, och har man inte råd med det finaste så blir det den här tillfälliga lösningen. Tror att jag kan få till det hyfstat.

Så hade de utförsäljning på rosor, med rabatten i affären och Mail in Rebate så kostar en rot $1,99 - pretty sweet!










Här är de sorter jag hittade, nu hoppas jag på fint väder i början av veckan så jag kan starta min lilla rosenträdgård. Lite frön till blivande grönsakslandet inhandlades också. Så förhoppningsvis blir vi självförsörjande på obesprutade grönsaker.


Tog kort på lite mer trädgårdsutsmyckning


2 kommentarer:

em sa...

Nu kommer inte du att få tid att blogga. Men trädgården blir säkert fin!
Margaretha
som njuter av
andras trädgårdar

Magdalena and Co in US sa...

Jodå, jag ska försöka ta mig tid att blogga. Men ibland när det blir lite mycket för mig så tappar jag bloggandet. Men det är så roligt att få kommentarer när man är långt hemifrån. Fast jag är ju hemma... Äsch du vet vad jag menar :)