onsdag 27 april 2011

Ibland får man pippi

Idag har det varit en av de där skräpdagarna som kommer ibland.

När jag vaknade kändes det som om jag inte sovit en blund. Känns som om jag inte vaknat på hela dagen. Hade massor av papper och saker som skulle fixas med, men det blev inte alls mycket gjort.
Det har varit en sådan där dag som man har ett papper i sin hand och ska bara ta nästa, och när man tittar igen är det borta. Och så tillbringar man 30 minuter för att hitta papperet som nyss var i handen. Till slut kommer det så klart fram, men efter att har rivit i allt mer och mer irriterad så försvann papper nummer 2.
Jäkligt tröttsamt när hjärnan inte har kontakt med vad kroppen gör.

Så har den här dagen varit.

Någon som har jobbat och slitit idag är en liten pippi som tänker renovera inför sommaren. Tog några bilder på henne idag.
Här kommer hon
Och tittar sig ordenligt omkring innan hon flyger in i busken
Nästa vända med mer pinnar
Tror det är maken som är en bra bit bort och ute och fingår

Men hon sliter och jobbar
Den här pippin kom också förbi tomten

4 kommentarer:

vardagspoeten sa...

Fina bilder!

Magdalena and Co in US sa...

Tack Suzanne, vad glad jag blir att du tycker det. Det är roligt när man har ett objektiv som gör att man kommer nära naturen

Anna sa...

Vad kostar objektiv over there?

Magdalena and Co in US sa...

Anna- Jag vet inte riktigt, betydligt billigare men fortfarande för dyrt för att jag köpt nytt än. Men det kommer högt upp på önskelistan. Jag kör med mitt 15 år gamla från första systemkameran som inte ens var digital, men de är kompatibla. Men det har inget av stabiliseringsfunktionerna som de har idag. Så man får vara stadig på handen...