söndag 17 april 2011

Lördag på byggvaruhuset och kanske den fulaste lampan jag sett på länge

P jobbade idag och det var inget vidare väder ute så jag fortsatte lite med badrummet. Hade hoppats på att kunna återanvända botten till duschdelen med efter att ha skurat den så gott det går insåg jag att den är för sunkig.
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

Så när kära maken kom hem åkte vi till Menards, byggvaruhus som jag aldrig  varit på tidigare. Jag älskar byggvaruhus och verktyg, slänger man dessutom in lite trädgård och plank så är det gjort för succé.
Idag var jag på jakt efter lite inspiration till badrummet och lite trädgårdssaker.

Hittade trista duschgolv och inte var de billiga heller.


Man kan bygga färdiga system med duschväggar, vet inte vad som blir billigaste, kakel eller färdigväggar, men tror jag tycker dom är för tackiga.

 Lite mer bad-, dusch-, och toalettinredning a la Americana.





Det här är olika handfat som inte gör sig på bild men var rätt okej
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
 Den här hittade jag på belysningsavdelningen. NEJ, jag är inte spekulant på den.
Men för den som är sugen på en fejk älgkrona i plast - Menards, åk dit. Vill även påtala plaststammen som ska vara barrträd och de stilenliga plastljusen.
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

Fick lite annat handlat - visar er imorgon ihop med fynden från Cracker Barrel i fredags.
Och trötta och hungriga på hemväg överfölls vi av en Pizza Hut doft. Och vad gör man, vissa saker kan man inte se förbi.  Dessutom gillar jag att vi kan dela pizzans toppingar så jag får vad jag vill och Paul kan ha sina läskiga pepperoni. Gott var det ändock, och jag tröstar mig med kommande skogsrensningar och gropgrävningar som ska få mig i balans med kondition och möjlighet till naturligt träning.

2 kommentarer:

Anne-Marie sa...

Vad trevligt att ha nära till en litet större "hem-affär". Vi har inga alls egentligen i mitt område. Du hörde väl om Lowe's i North Carolina som blev helt demolerad av en tornado. Tur att ni inte bor i närheten. :) Kram!

Magdalena and Co in US sa...

Anne-Marie- Ja vi har flera byggvaruhus här. Har inte ens varit inne i alla, man upptäcker nya godbitar hela tiden. Nej, jag hörde inte om Lowes, men såg bilder från Tornadons framfart och nu ska det vara 45 rapporterat döda. Usch, tacksam att vi inte blev drabbade.