fredag 1 april 2011

Min första Show and Tell - Hur långt har våren kommit hos dig?

Idag är det fredag och 1 april. Undrar om aprilskämt är något svenskt eller om det även förekommer här i USA? Och hur är det i andra länder? Skriv gärna och berätta.

Blogger har gjort om bilduppladdningen. Allt bara hoppar fram och tillbaka, typsnitt ändras. Nu har jag försökt lägga in bilder 10 gånger i rad. Hoppas jag fått ordning på det.

För mig är det första fredagen som jag hoppar med i Show and Tell, som jag följt från Annikas sida varje fredag. Jag tackar så mycket för att jag får vara med och längst ner har jag tagit adresserna till deltagarna från Annikas sida och skrivit in. Tema för april har Nilla kommit med och den här fredagen är det: Hur långt har våren kommit hos dig?

I Pickerington är det 11 grader varmt, när solen tittar fram känns det skönt, men så fort den går i moln känner man kylan i luften.

Jag gav mig ut och kikade runt huset för att se om jag kunde hitta lite vår. Gräset är grönt, det är ett steg i rätt rikning.

 
Så här ser det ut när jag tittar mot skogen. Inga träd är gröna utan de ser ut att vara i vinterdvala.

 Knopparna är fortfarande sovande



 Men så hittar jag en liten buske där det gröna faktiskt börjat bryta fram. Och Jippie, det är lite vår.


Vårlökarna gör sitt bästa för att komma upp, men några knoppar har vi ännu inte.

Här är det mest spirande vårtecknet - Hoppsan- Han har full fart framåt i alla fall.

Här är listan jag tog från Annikas sida om de som har tema idag

Nilla,
Desiree,
Annika,
Anki,(pausar tillsvidare)
Strandmamman
Erica
Saltis
Anna (möjligtvis "mammaledig" ett tag framöver, ni får klicka er in till den nyblivna modern och se efter)
Taina (pausar tillsvidare)
Musikanta
I am Annika
Maisoui
Inga-Britt
Helena
Olgakatt
Bejla
Jenny
Pettas
Mrs Clapper
Lotta
Ewa
Victoria
Malin

8 kommentarer:

Erica Pettersson sa...

Hej och VÄLKOMMEN till Show&Tell! Vad roligt att du vill vara med :D

Vilka härliga vårbilder du visar i din blogg! Själv önskar jag att våren var så pass långt kommen även hos oss :)

Trevlig helg!
MVH /Erica Pettersson

Nilla sa...

Kul att du vill vara med! Fina våriga bilder och vovven verkar trivas. Ha det bra i vårsolen. / Nilla

Grekland nu sa...

Välkommen till temagänget! Ok, våren verkar lite sovande än hos dej - men den är på väg, jag lovar! Lagom till påsk är det nog det mesta utslaget, eller vad tror du?

Annika sa...

Välkommen ska jag också säga!!
KUL att ha dig här!
Visst firas första april med aprilskämt här också. April's fools day!
Jag blev lurad, men bara av dottern :-)
Våren sover över hela USA, tror jag...så less på kylan NU!!!
KRAM!!!!

SwedishCorner ~ DownUnder...Pernilla sa...

Kul att läsa hur du har det i USA. Själv bor jag i Australien sedan snart 10år... och här har vi höst just nu ;)
Kram Pernilla♥

Magdalena and Co in US sa...

Erica- Tack! Jo, det såg inte vårigt alls ut på dina bilder. Men man vet att det inte är långt kvar till varmare tider, och det är skönt.
Nilla- Tack, jag är glad att jag fick hänga på. Roligt tema och kul att hoppa runt och se hur det ser ut i olika delar av världen.
Ingabritt- Jo, jag tror att vi inte har långt kvar. Skulle inte förvåna mig om det bara smäller till och blir varmt snart.
Annika- Tack. Det är ju tack vare dig jag fick vara med. Vet du, idag regnade det och sedan haglade det. Riktigt uschligt.

Magdalena and Co in US sa...

Pernilla- Välkommen hit!! Har ni höst nu!? Där ser man, man lär sig något nytt varje dag. Australien var nog mer ett land jag hade trott jag skulle kunnat hamna i. Vet inte varför, har aldrig varit där. Men det känns helt enkelt bara lockande. Men nu hamnade jag i USA, livet tar sig outgrundliga vägnar ibland.

Äventyret framtiden sa...

Välkommen med i fredagstemablogg-gänget!
Din vår har inte kommit särskilt mycket längre än min vår:), men du har i alla fall inte snö längre..
Vi går mot härliga tider, eller hur?

Ha en fin helg och njut av dagen!
Karin