fredag 15 april 2011

Beading class

Igår hade jag kurs, den här gången var det en jewelery class. Hade inte allt material så jag åkte till affären innan. Kunde inte få ihop vad det var jag skulle ha och efter att ha vankat fram och tillbaka mellan hyllorna kom ett par andra kunder fram till mig och frågade om jag skulle gå deras class. Och genast konstaterade de att jag hade fått fel lista. Inom 30 sekunder hade de gått och hämtat vad jag behövde och erbjöd att jag skulle få krympringar och andra småsaker av dom så jag inte behövde handla. Här i USA är det inte alls ovanligt att man pratar med folk man inte känner och jag möter ofta människor som är himla rara och hjälpsamma. Det är något jag gillar här.
Så här är lite av mina nya  verktyg från igår. Kursen var hamrade örhängen och vi var 4 stycken där. En tjej med svärmor, jag och en 19-årig kille som ville göra örhängen till sin flickvän, hur rart är inte det?
Här är 2 saker jag bankade till. Det blir fint med hamrad metall även om jag inte är helnöjd med designen.

Efter kursen var jag rätt slut så det blev till att åka hem, banka lite mer smycken och sedan god natt.

4 kommentarer:

Anonym sa...

vad fiina juh...!!! kul med småpyssel.... blir själv lite sugen på att ta fram kreativitet.... pössar.. :)

Anonym sa...

anonyma är då jag..../anu heheheheh

em sa...

Svenskar är lika bra på att småprata som amerikaner - men inte lika bra på att inleda samtalet. Börjar du bara, så upptäcker du samma vänlighet och hjälpsamhet hos snart sagt varje svensk.
Låter som en rolig klass.
Margaretha

Magdalena and Co in US sa...

Anonym x 2- Tack vännen, roligt att du kan bli lite inspirerad till eget pyssel. Och Anu jag kände på mig att det var du även om det var trivsamt att du skrev det :)
Margaretha- Jaaaa, jag menar inte att svenskar inte är hjälpsamma. Sanningen är den att jag har betydligt fler svenska vänner än amerikanska. Men jag upplever ändå att folk är lite mer öppna här och jag tror att det kan ha med inledandet som du säger, man har lättare att till exempel ge komplimanger till en okänd för de har fin hårfärg, skor eller annat. I Sverige känns det ibland som man inte vill störa. Kanske det också beror mycket på var man bor i storstad/småstad. Och klassen var riktigt rolig. Att sitta och pyssla och banka blir som lite meditation, man går in i det man gör :)