fredag 15 april 2011

Inga hästar i hagen

En solig torsdag idag, varmt och fint, 19 grader enligt väderrapporten men det var nog lite varmare. Underbart att kunna ta tillfället i akt och vara ute samt röra på sig. Hemma hade jag alltid tungt jobb på huset och tyckte att jag inte behövde något gym. Nu har jag en bit skog att röja som kan vara gymalternativ. Så jag tänkte fortsätta mina skogshuggarambitioner (Förresten tycker mitt program att ordet "skogshuggarambitioner" inte finns utan vill jag ska ändra till: ballongflygartraditioner - envägskommunikationer - kvanttalskonfigurationer). Hur som haver blev det ingen skogshuggare av mig idag. Stötte på patrull genast eftesom jag inte ens kunde start den jäkla motorsågen. Ursäkta språket med de var så det känders när jag krälade runt för att hitta den rätta knappen som jag uppenbart missade hela tiden. Fick mig att tänka på "Tjorven" Ni vet hon på ön med "Farbror Melker har inte rätta knycken". Det var jag idag. Hade inge rätt knyck.
Och pelare som ser ut att ha sina bästa år bakom sig.
Men nu vilar det inga ledsamheter för det, eftersom jag har gott om annan skog som behöver lite TLC. Nån vecka efter att vi flyttat in i huset kom grannens son och pratade. Han berättade bland annat att det låg taggtråd i skogen och att de som bott här tidigare haft en häst där. (Folk verkar kunna ha vilka konstiga djur som helst i det här landet. Alltså hästar är inte konstiga, men de är ju inte som att ha en katt på gården)  Men inga hästar i hagen här inte, måste varit många år sedan eftersom vi hört att de sista 10 åren var damen tämligen ålderstigen och inte hade kraft för så mycket.
Men mycket otrevlig stålvajer finns i skogen
 Men taggtråd ligger det ute i skogen, och som ni alla vet så är jag nojig på om det finns saker som kan skada djur. Om jag dessutom kunde lyckas använda en del av det för att hägna in åt våra voffar skulle det vara win-win. Så jag har helt sonika draggat ståltråd ur markerna idag
Å det är inte det enklaste när naturen lägger träd där jag ska gå, men visst har de här superstora träden rätt häftig bark. Sen rann klockan iväg och jag hade tid att passa på min Jewelery kurs ikväll.
Nu är jag trött så jag berättar mer imorgon
                                           

2 kommentarer:

em sa...

Ja, du store tid så många som har djur som man inte får ha utan vidare i Sverige. En granne hade en leopard (tror det var en leopard, eller kanske gepard..)hur som helst var alla glada när de flyttade. Se'n hörde jag att kissen dödat ett av barnen i familjen - om det är sant vet jag inte.
En annan familj hade STORA apor.
Margaretha
som gillar de svenska
hårdare bestämmelserna
om vilka djur man får ha
- fast visst vore det kul
med en elefant i trädgården

Magdalena and Co in US sa...

Margaretha- Ja, reglerna här är knepiga. Vissa stater verkar hårda medans i andra finns inga begränsningar alls. De har en serie här som heter Animal Fatal Attractions eller liknande, där människor har stora vilda djur och där det har slutat med hemskheter. Har inte sett många eftersom det inte tilltalar mig, varken att se djur i fångenskap som jag tycker är fel, eller hur människor blir till föda. Skulle inte förvåna mig om historierna är sanna