Visar inlägg med etikett Utmaning. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Utmaning. Visa alla inlägg

fredag 20 maj 2011

8 sanningar

Annika fick den här utmaningen och skickade den vidare till mig. Det handlar om att skriva 8 sanningar om sig själv.
Det blir lite blandad kompott

Jag är nog överdrivet larvig när det gäller att djur inte ska lida.
En gång skruvade jag ner en stor del av ett växthus när en nyckelpiga hade fastnat inne i en del.
En daggmask som har det bra  Bild från internet

När det regnar så tar det världens tid för mig att gå till tunnelbanan eller någon annanstans eftersom jag måste rädda maskarna på vägen... Ja det slipper jag ju nu eftersom vi varken har tunnelbana eller går speciellt. Det är det hemska i att se djur lida, fixar inte det. Och det kanske ter sig märkligt att jag inte har problem att döda ett djur... Hur bra lät det? Jag menar om jag ser ett djur lida så har jag inget problem att avliva det. Jag har heller inget emot jakt för mat och leverne. Men nöjesjakt, eller jakt på utrotningshotade  djur eller jägare som inte är "riktiga" jägare och skadeskjuter. Det tycker jag INTE om. Avslutar nr 1 här. Känner det kan fladdra iväg hur långt som helst.

Jag vill ha öronproppar när jag sover.  Jag vill stänga ute ljud och ha det tyst, sova med någon som vill ha öppet fönster skulle icke funka.  Allra bäst är om det är kolmörkt också. Jag hade aldrig problem att sova förr. Men sedan ett bra tag tillbaka så är det inte lika enkelt. Dessutom så är det precis när man är på väg att somna som man kommer på de där superbraiga idéerna. De man inte kan skriva ner för man har inget papper och penna och dessutom så är man för trött för att orka. Och i en sista tanke tänker man ... jag minns det imorgon. Och det gör man sällan
Här var det, så vackert. Önskar jag kan fara tillbaka.

Jag tycker om att dyka, då menar jag framförallt scuba diving där man har med sig luft i flaskor och kan sväva fram under havet. Tyvärr har det inte blivit mycket dykning sista tiden. Senast var i Thailand där de har ett fantastiskt marint liv. Men även den svenska skärgården har sin charm och vinterdyk under isen är fantastiskt.

Varje morgon äter jag samma frukost - Weetabix. Jag är nog en av de få som faktiskt gillar det. Mina vänner brukar säga att det ser ut som kattmat. När jag fann det här i USA så blev jag mäkta glad.

Jag hade glasögon och kontaktlinser ända fram till 2006 då jag gjorde en laseroperation för närsynthet. Det är nog bland det bästa jag någonsin gjort. Vilken otrolig frihet att kunna se utan linser som gör torra ögon eller glasögon som alltid är i vägen.

2 koppar kaffe behöver jag för att vakna. Efter frukost så dricker jag alltid det

Senaste månaderna har jag fått en förkärlek för kupongande. Det är väl ingen nyhet eftersom jag skrivit om det förut. Men det är helt fantastiskt vad man kan spara pengar i USA genom lite planering. Okej kanske inte lite. Det är bara det att eftersom jag inte bott här så länge så vet jag knappt vad hälften av sakerna är och måste kolla på internet vad för slags mat det är. Men, men det är också ett sätt att lära sig.

Jag måste ha någon form av levande blommor i mitt hem. Det är en del av det som gör det till ett hem och också är det en sådan fantastisk lycka att se en blomma växa och blomma.

måndag 27 oktober 2008

Utmaning

Har fått en utmaning från Bitten - Mad World.
Reglerna är följande:
• Länka den som utmanat dig och sätt in dessa regler på din blogg.
• Berätta 7 saker om dig själv, både alldagliga och knäppa.
• Utmana 7 st i slutet av inlägget genom att nämna deras namn och länka till dem. Låt dem veta att de blivit utmanade genom att lämna en kommentar i deras blogg.

1. Jag har galet många pelargoner, min pelargonsamling består av fler än 300 olika arter.
2. Jag kan stå på huvudet.
3. Jag får plats i en IKEA - storkasse som man stoppar varor i när man handlar där. Japp, jag har provat.
4. Jag blir superstressad om någon lämnar kylskåpsdörren vidöppen för länge.
5. Jag tycker inte om när någon tar på mina fötter.
6. Jag älskar kräftor.
7. Jag har en hang-up på elektriska köksmaskiner och vill/måste ha alla.

Detta skickar jag vidare till: Nordanvinden, Imdatbitch, BimboBoy, Starspangled, HZ Angeleyes, Ziri & Zallys Dagar, Silva