Om någon missat det, så älskar jag blommor. Måste bara berätta om det här fyndet jag gjorde nu när jag var på affären för att köpa grillad kyckling.
Orkidéer nedsatta till 99 cent!!! Från $ 12 - Men hur bra är det!!!
Och då får man ju passa på, kupong- och saving genen kom fram. Har dessutom tittat på dessa orkidéer i 3 veckor och inte tyckt jag haft råd.
Så här kan det gå då.
Bloggat via nya mobilen
Visar inlägg med etikett Shopping. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Shopping. Visa alla inlägg
onsdag 12 oktober 2011
fredag 7 oktober 2011
Hur man packar en resväska från Sverige till USA
Som jag skrev så kommer det bli fullkomligt oordning på inläggen nu.
När jag reste till Sverige så hade jag en STOR resväska, men mindre väskor i eftersom jag inte planerade att ha speciellt mycket med mig till Sverige.
Och på vägen tillbaka till USA så så märkte de givetvis mina väskor med röda lappar. Så himla "heavy" var dom väl inte...
Det bästa var att förutom 2 resväskor så hade jag en kabinväska, ni vet min snygga Samsonite i Snakeskin. Den lilla fick stanna hemma. Dessutom hade jag som en stor sportbag på hjul, snygg, men inte riktigt handväskemodell som man får ha som tillägg till kabinväskan.
Så jag checkade in, betalade extra bagage och han kollade kabinväskan. Så fick han se den andra och sa, -Men jag trodde det där var din kabinväska?
-Ja!!! Det här är min handväska! Han såg aningens skeptisk ut, så jag frågade honom om han inte var gift och inte hade en aning om hur kvinnors handväskor FAKTISKT ser ut!!?? Kom igenom den kontrollen och vid nästa bording och kontroller såg jag till att bära väskan på axeln längst bort från kontrollanten och gå som om den innehöll bomull. Klarade mig hela vägen utan att behöva pröjsa en massa extra för den. Tack för det!
Så vad var då den viktigaste delen av packningen?
Den här såklart!
När jag reste till Sverige så hade jag en STOR resväska, men mindre väskor i eftersom jag inte planerade att ha speciellt mycket med mig till Sverige.
Och på vägen tillbaka till USA så så märkte de givetvis mina väskor med röda lappar. Så himla "heavy" var dom väl inte...
Det bästa var att förutom 2 resväskor så hade jag en kabinväska, ni vet min snygga Samsonite i Snakeskin. Den lilla fick stanna hemma. Dessutom hade jag som en stor sportbag på hjul, snygg, men inte riktigt handväskemodell som man får ha som tillägg till kabinväskan.
Så jag checkade in, betalade extra bagage och han kollade kabinväskan. Så fick han se den andra och sa, -Men jag trodde det där var din kabinväska?
-Ja!!! Det här är min handväska! Han såg aningens skeptisk ut, så jag frågade honom om han inte var gift och inte hade en aning om hur kvinnors handväskor FAKTISKT ser ut!!?? Kom igenom den kontrollen och vid nästa bording och kontroller såg jag till att bära väskan på axeln längst bort från kontrollanten och gå som om den innehöll bomull. Klarade mig hela vägen utan att behöva pröjsa en massa extra för den. Tack för det!
Så vad var då den viktigaste delen av packningen?
Den här såklart!
tisdag 9 augusti 2011
Vad ska man handla i USA?
När jag åkte första vändorna till USA försökte jag leta efter vad som var riktigt bra att handla med sig hem till Sverige. Hittade inte riktigt något specilellt. Sedan dess har dollarn inte gått upp och faktiskt så är nog det mesta billigare här än i Sverige.
Något som jag skulle förelså är:
Jeans - att inte köpa det här är en förlust
Gympa dojor - märkesskor som kostar massor hemma kan du hitta bra mycket billigare. Till exempel Addidas och Nike
Make Up - kolla i allt från Mataffärer som Giant Eagle, Big Box Stores som Target och Walmart, Pharmacy som Walgreens och CVS. Många märken har de ofta prissänkt.
Elektriska saker är också billigare och kameror. Tänk bara på att om du köper något med sladd - vi har ett annan el i Sverige. Och även om du skulle använda converter så kan du bränna sakerna. Vet till sjutton hur och varför, men jag har gjort det själv och även andra. Kanske bara otur, men jag ville ändå skriva det.
Och kolla gärna nätet efter en Outlet dit du åker. Här är det ordentligt bra priser, hemma i Stockholm tyckte jag inte alltid att de levde upp till namnet.
Så i helgen var vi på Tanger Outlet.
Här kan ni se vad man kan hitta och ni får följa med i mitt fyndande.
Jag tycker det är väldigt, väldigt jobbigt att göra av med pengar. Men till mitt försvar måste jag säga att
1. Hoppsan åt upp mina fina dyra solglasögon
2. När man packar hela sitt liv i 5 resväskor får man inte med mycket. Jag har få sommarskor. Inga sommarklänningar. 1 jacka och mestadels använt mina målar/snickarbyxar.
3. Jag behövde verkligen det här - nästan allt, nästan...
Något som jag skulle förelså är:
Jeans - att inte köpa det här är en förlust
Gympa dojor - märkesskor som kostar massor hemma kan du hitta bra mycket billigare. Till exempel Addidas och Nike
Make Up - kolla i allt från Mataffärer som Giant Eagle, Big Box Stores som Target och Walmart, Pharmacy som Walgreens och CVS. Många märken har de ofta prissänkt.
Skriv gärna egna tips i kommentarer!!!
Elektriska saker är också billigare och kameror. Tänk bara på att om du köper något med sladd - vi har ett annan el i Sverige. Och även om du skulle använda converter så kan du bränna sakerna. Vet till sjutton hur och varför, men jag har gjort det själv och även andra. Kanske bara otur, men jag ville ändå skriva det.
Och kolla gärna nätet efter en Outlet dit du åker. Här är det ordentligt bra priser, hemma i Stockholm tyckte jag inte alltid att de levde upp till namnet.
Så i helgen var vi på Tanger Outlet.
Här kan ni se vad man kan hitta och ni får följa med i mitt fyndande.
Jag tycker det är väldigt, väldigt jobbigt att göra av med pengar. Men till mitt försvar måste jag säga att
1. Hoppsan åt upp mina fina dyra solglasögon
2. När man packar hela sitt liv i 5 resväskor får man inte med mycket. Jag har få sommarskor. Inga sommarklänningar. 1 jacka och mestadels använt mina målar/snickarbyxar.
3. Jag behövde verkligen det här - nästan allt, nästan...
Hur man gör av med ca 3000 svenska, usch det är hemskt att skriva. Men om jag inte skriver det så får ni ingen uppfattning av vad saker kostar här.
Jag skriver det litet, då är det som att viska och hörs knappt.
Så häng med...
4 sommarklänningar (Aeropostale och Maurices)
2 par skor (Skechers) - Jag gillar verkligen det märket. De är så sköna.
De har även Shape Up skor som är billigare här.
3 par solglasögon (Vouge, Steve Madden, electric Sunglasses)- De hade köp-ett-par få-ett-par-gratis
2 bälten (Aeropostale) - det till vänster är blommor på och gulligt tyckte jag
1 T-shirt och 3 trosor (Aeropostale)
En topp (Maurices)
Skjorta (Maurices)
En jacka som även är regnmaterial - kommer inte ihåg vad affären hette
En skinnjacka från samma affär.
söndag 7 augusti 2011
Dissa
Så bestämde jag mig för att sovrumsmöblerna blir dissa.
Nämen det går inte med läder. 80-tals porrigt och bara speglarna i taket som hade fattats, å det är ju inte så jag vill ha det. Skåpen var urfina. Men det går säkert att hitta någon annanstans. Det skulle blivit för mörkt med alla dom. Hade man haft sovrum stort som en sal hade dom funkat.
Idag har vi varit på ett annat trivsamt amerikanskt fenomen - Outlets. Närmare bestämt var vi på Tanger Outlet Center i Jeffersonville - kan rekommenderas! Jag har mycket mindre pengar ikväll än vad jag hade i morse. Men en massa, massa MASSA saker som jag behövde har inhandlats. Men nu är jag tvärtrött efter dagen och det är god natt som gäller.
Nämen det går inte med läder. 80-tals porrigt och bara speglarna i taket som hade fattats, å det är ju inte så jag vill ha det. Skåpen var urfina. Men det går säkert att hitta någon annanstans. Det skulle blivit för mörkt med alla dom. Hade man haft sovrum stort som en sal hade dom funkat.
Idag har vi varit på ett annat trivsamt amerikanskt fenomen - Outlets. Närmare bestämt var vi på Tanger Outlet Center i Jeffersonville - kan rekommenderas! Jag har mycket mindre pengar ikväll än vad jag hade i morse. Men en massa, massa MASSA saker som jag behövde har inhandlats. Men nu är jag tvärtrött efter dagen och det är god natt som gäller.
lördag 6 augusti 2011
Hissa eller dissa - Sovrumsmöbler i rustik stil
Idag var vi och tittade på möbler. Egentligen är jag på jakt efter något Futon-aktigt som jag ska kunna ha i gästrummet när det är klart. Men så hittade vi en soffa och de här sovrumsmöblerna. Jag gillade verkligen skåpen och hurtsarna. De är gammaldags rustika. Sängen är jag inte helt säker på, ramen är fin, men det är läder. Är det inte lite 80-tals porrigt?
För sängen, stora skåpet, lilla lådhurtsen och stora med spegeln ska de ha ca 17 500 svenska kronor. Mycket pengar men jag tror det är ett bra pris för allt. Det är bra kvalite på det. Nu har vi inte det pengarna men de har 6 månaders räntefri finansering. När jag funderade över sovrummet hade jag i huvdudet tänkt mer modernt, ljus stil.
Men nu är frågan - Är möblerna "Hissa" eller "Dissa"?
Vad tycker du?
Bilderna är lite sådär eftersom den mobilen jag hade med mig inte tar de bästa korten

För sängen, stora skåpet, lilla lådhurtsen och stora med spegeln ska de ha ca 17 500 svenska kronor. Mycket pengar men jag tror det är ett bra pris för allt. Det är bra kvalite på det. Nu har vi inte det pengarna men de har 6 månaders räntefri finansering. När jag funderade över sovrummet hade jag i huvdudet tänkt mer modernt, ljus stil.
Men nu är frågan - Är möblerna "Hissa" eller "Dissa"?
Vad tycker du?
Bilderna är lite sådär eftersom den mobilen jag hade med mig inte tar de bästa korten

måndag 11 juli 2011
Bästa glassen i USA!?
Så passerade återigen en helg. Paul var ledig både lördag och söndag och det har vi inte varit bortskämda med sista tiden. Så det var mysigt.
Egentligen gjorde vi inget speciellt i helgen utan det blev en lugnt.
I lördags kväll var planen att åka till Dairy Queen för Blizzard, men det var köer långt ut på gatan.
Verkade som om alla kände det var glassväder. Men är det 30 grader varmt så är det synonymt med glass.
Så vi bestämde oss för att hitta ett annat ställe. Och att hitta glasställen i USA är inte så svårt.
Helgens inköp blev en skottkärra. Ibland slår man på stort. Vi har fortfarande massor med saker som fattas oss i huset. Ibland blir jag tokig på hur mycket det är och hur mycket byggarbetsplats det fortfarande är här.
Men nu är vi en skottkärra rikare i alla fall.
Glassbilderna är från Graeter's hemsida och skottkärran från Lowe's hemsida
Egentligen gjorde vi inget speciellt i helgen utan det blev en lugnt.
I lördags kväll var planen att åka till Dairy Queen för Blizzard, men det var köer långt ut på gatan.
Verkade som om alla kände det var glassväder. Men är det 30 grader varmt så är det synonymt med glass.
Så vi bestämde oss för att hitta ett annat ställe. Och att hitta glasställen i USA är inte så svårt.
Det visade sig vara ett riktigt lyckokast, för jag hade missat att vi hade en Graeter's nära oss.
Upptäckte den butiken när vi bodde i Grove City och jag var ute på mina promenader. Hade totalt missat att det fanns ett så nära där vi bor nu.
Graeter's glass är UNDERBAR. Åker du till USA så försök att hitta det och prova smaken "Black Rasberry Chip". Du kan inte annat än älska det. Till skillnad från många andra glasser som smakar artificiellt så smakar den här naturligt.
Deras hemsida säger bland annat att de använder färsk grädde från lantbrukare som intygar att de inte använder tillväxthormoner, att de använder enbart socker och inga transfetter.Helgens inköp blev en skottkärra. Ibland slår man på stort. Vi har fortfarande massor med saker som fattas oss i huset. Ibland blir jag tokig på hur mycket det är och hur mycket byggarbetsplats det fortfarande är här.
Men nu är vi en skottkärra rikare i alla fall.
Glassbilderna är från Graeter's hemsida och skottkärran från Lowe's hemsida
fredag 1 juli 2011
Åkte för att köpa ägg, kom hem med 6 par skor. Inte dåligt jobbat...
Idag var det dags för massage igen. Gång nummer två hos samma tös. Ont och skönt på samma gång, men det har gjort otrolig nytta. Mycket av huvudvärken har lindrats och även värken i kroppen. Nästa gång ska jag inte vänta så länge innan jag gör något åt det.
Nu har jag ingen mer tid inbokad utan kommer att ringa. Det är ju inte gratis med massage även om jag tror det är billigare än i Sverige. Första gången var det $ 20 i prova-på-rabatt och den här gången betalade jag $ 60 + $ 3,90 i skatt- ca 400 svenska för 1 timma. Har sett det billigare hos privata massörer, men jag är rädd att hamna på ett sunkigt ställe och valde det här.
Hemma vid Telefonplan hade jag ett ställe jag gick till och fick massage för 350 svenska kronor. Nu var det ett par år sedan och de som jobbade där var Thailändska tjejer som med största sannolikhet inte hade arbetstillstånd. De var himla rara men kunde inte svenska och deras engelska var ordentligt usel. Men jag förstod att de bara var i Sverige 3 månader i taget.
När jag var i Thailand tog jag massage på stranden varje dag. Så mysigt såg ett av de ställena ut. Där kostade en timma runt 60 svenska kronor. Hur som helst har jag bestämt mig för att inte vänta så länge nästa gång jag får ont.
Det blev lite blandat - sommartofflor, släng på sig skor, lite bekvämare, fotriktigt och platå a la 80-tal. Butiken hade rea på massor, på rean hade de dessutom ta 2 stycken och betala halva priset för andra paret. Så mina 6 par skor kostade dryga $ 100, som blir ca 650 svenska. Jag tyckte det var bra pris även om jag vet vi hittat riktigt schyssta saker billigt på outlets innan. Men då ska man ta sig dit också.
Nu har jag ingen mer tid inbokad utan kommer att ringa. Det är ju inte gratis med massage även om jag tror det är billigare än i Sverige. Första gången var det $ 20 i prova-på-rabatt och den här gången betalade jag $ 60 + $ 3,90 i skatt- ca 400 svenska för 1 timma. Har sett det billigare hos privata massörer, men jag är rädd att hamna på ett sunkigt ställe och valde det här.
Hemma vid Telefonplan hade jag ett ställe jag gick till och fick massage för 350 svenska kronor. Nu var det ett par år sedan och de som jobbade där var Thailändska tjejer som med största sannolikhet inte hade arbetstillstånd. De var himla rara men kunde inte svenska och deras engelska var ordentligt usel. Men jag förstod att de bara var i Sverige 3 månader i taget.
När jag var i Thailand tog jag massage på stranden varje dag. Så mysigt såg ett av de ställena ut. Där kostade en timma runt 60 svenska kronor. Hur som helst har jag bestämt mig för att inte vänta så länge nästa gång jag får ont.
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Idag har jag shoppat skor. Skulle handla ägg och kom hem med 6 par skor. Oj då, vad duktig jag är!
På vägen till Walmart såg jag en skoaffär som jag inte varit inne på. Mitt utbud av sommarskor är väldigt begränsat. I princip är alla mina skor kvar i Sverige. Skor tar plats i resväskan och med 5 resväskor där lite av allt ska plockas ner blir det inte mycket sommarskor. Så jag tycker jag var väl värd dom.
onsdag 29 juni 2011
Hur man botar dåligt humör
När jag var på mitt sämsta humör så funderade jag på vad jag kunde göra för att muntra upp mig själv. Att bygga något brukar alltid vara kul. Så jag byggde mig själv en liten blombänk till framsidan av huset.
Den är lite ruff, men jag tycker den blev bra för några blommor att stå på.
Så var jag på verkstaden idag (var egentligen igår jag började skriva det här) med bilen och det gick bra. Tjohoo! Fick sitta och vänta i ca 2 timmar och ju längre tid det tog desto mer nervös blev jag över vad det skulle kosta. Men, det blev GRATIS. Hade hoppats på det eftersom jag tror de missade inställningen från början. Men man kan ju aldrig vara säker.
Det här var inlägget jag egentligen skulle skrivit när jag bara var tvungen att skriva om pippin jag såg
Den är lite ruff, men jag tycker den blev bra för några blommor att stå på.
Sedan handlade jag mig en kokbok. Den första jag köpt på engelska. Det är inte en traditionell kokbok utan recept på vad man kan göra av det man odlar i trädgården. Tyckte det var lite roligt eftersom klimatet här gör att man odlar andra saker än vad jag är van vid. Förhoppningsvis hittar jag lite nya ideer.
Ett av recepten är på Watermelon Marmalade, något jag inte gjort marmelad på tidigare.
Så var jag på verkstaden idag (var egentligen igår jag började skriva det här) med bilen och det gick bra. Tjohoo! Fick sitta och vänta i ca 2 timmar och ju längre tid det tog desto mer nervös blev jag över vad det skulle kosta. Men, det blev GRATIS. Hade hoppats på det eftersom jag tror de missade inställningen från början. Men man kan ju aldrig vara säker.
Det här var inlägget jag egentligen skulle skrivit när jag bara var tvungen att skriva om pippin jag såg
måndag 20 juni 2011
Jacob-ina fortfarande på rymmen och tröstshopping
Igår for jag iväg för att vara lite flytthjälp. P jobbade till kl 12.00 och tog sin bil direkt dit. Det innebar att jag kunde ta egna bilen hem på eftermiddagen när jag insåg att jag inte kunde göra mer där. Paul stannade och var inte hemma förräns 23-tiden. Har hjälpt till att flytta åt folk flera gånger tidigare och det här var en annorlunda flytt kan jag säg.
Och för alla er som undrar kan jag säga att Jacob-ina är fortfarande på rymmen. Varje dag tar jag mig en tur ut och tittar. Jag tog ut en av hundarna i taget till skogen för att hoppas att de skulle hitta henne. Men de var mycket mer intresserade av allt annat de upptäckte.
Jacob-ina är tvärsvår att upptäcka även när jag visste var hon var. Ja, jag har bestämt mig för att han nog är en hon. Jag kunde få leta i en lövhög länge innan jag såg henne. Och nu har vi massor av högt gräs, löv och skog. Och en sköldpadda som gräver ner sig är inte lätt att finna.
Paul tror hon är borta. Jag är övertygad om att hon kommer tillbaka. Vi får se. Jag vet iaf att hon är van att leva i naturen och klarar sig.
Vädret här har varit sådär. Idag fick jag lust att fara till IKEA, en längtan för mig att få lite Sverige känsla. Mappade ut det på kartan, ca 2 timmar skulle en resa ta dit från oss. Så slog jag på TVn och såg väderleksrapporten. Severe Thunderstorm... så jag fegade ur och det blev en tripp till lokala affärerna istället.
Blev inspirerad av alla fina trädgårdsbilder på bland annat Annikas, Karins och Margarethas bloggar, samt Lottas inlägg om kryddor. Sedan tyckte synd om mig själv som inte kom till IKEA, det gjorde att en hel vagn blev fylld med blommor på Walmart.
Ställde ut dom på trappen i väntan på plantering. Konstigt, men när de står där ser det så lite ut jämförelse med hur många de var i kundvagnen.
Hittade en liten kopp också som jag tyckte var söt. Den ska det också planteras i.
Så nu kom jag hem med 2 pepparmyntor och en oregano till kryddlandet.
Annars blev det bara färgglada sommarblommor som jag inte vet om jag ska ha vid entrén eller på baksidan att njuta av.
På Walmart gjorde jag även en del kupongade. Börjar bli bättre nu.
Det här är skörden: 4 st dusch tvål, 2 st lotion och 4 plåsterförpackningar.
Med kuponger betalade jag $ 2,76 för allt. Det blir ca 18 svenska kronor för ALLT. Jag är nöjd å glad.
Och för alla er som undrar kan jag säga att Jacob-ina är fortfarande på rymmen. Varje dag tar jag mig en tur ut och tittar. Jag tog ut en av hundarna i taget till skogen för att hoppas att de skulle hitta henne. Men de var mycket mer intresserade av allt annat de upptäckte.
Jacob-ina är tvärsvår att upptäcka även när jag visste var hon var. Ja, jag har bestämt mig för att han nog är en hon. Jag kunde få leta i en lövhög länge innan jag såg henne. Och nu har vi massor av högt gräs, löv och skog. Och en sköldpadda som gräver ner sig är inte lätt att finna.
Paul tror hon är borta. Jag är övertygad om att hon kommer tillbaka. Vi får se. Jag vet iaf att hon är van att leva i naturen och klarar sig.
Vädret här har varit sådär. Idag fick jag lust att fara till IKEA, en längtan för mig att få lite Sverige känsla. Mappade ut det på kartan, ca 2 timmar skulle en resa ta dit från oss. Så slog jag på TVn och såg väderleksrapporten. Severe Thunderstorm... så jag fegade ur och det blev en tripp till lokala affärerna istället.
Blev inspirerad av alla fina trädgårdsbilder på bland annat Annikas, Karins och Margarethas bloggar, samt Lottas inlägg om kryddor. Sedan tyckte synd om mig själv som inte kom till IKEA, det gjorde att en hel vagn blev fylld med blommor på Walmart.
Ställde ut dom på trappen i väntan på plantering. Konstigt, men när de står där ser det så lite ut jämförelse med hur många de var i kundvagnen.
Hittade en liten kopp också som jag tyckte var söt. Den ska det också planteras i.
Så nu kom jag hem med 2 pepparmyntor och en oregano till kryddlandet.
Annars blev det bara färgglada sommarblommor som jag inte vet om jag ska ha vid entrén eller på baksidan att njuta av.
På Walmart gjorde jag även en del kupongade. Börjar bli bättre nu.
Det här är skörden: 4 st dusch tvål, 2 st lotion och 4 plåsterförpackningar.
Med kuponger betalade jag $ 2,76 för allt. Det blir ca 18 svenska kronor för ALLT. Jag är nöjd å glad.
fredag 27 maj 2011
Shopat solstolar i ösregn...
Vädret här suger. Ja, så är det helt enkelt. Jag skulle skryta för mina svenska vänner om den tidiga sommaren här. Och den har inte alls varit som jag tänkt mig, som ni säkert sett av tidigare inlägg.
Idag var jag på Walmart och köpte solstolar. Japp, hoppet är det sista som lämnar. Och sommaren ska komma!!! Har i mitt kupongande läst en hel del av reklambladen som skickats ut och tyckte jag hittade en bra deal. De flesta har kostat runt $ 60-80, men de här såg likadana ut och fanns för $ 45 (ca 280 svenska). Så jag var så storslagen att jag köpte 2, Paul kan få sitta fint och skönt också.
Så här ser modellen ut fast de jag köpte var randiga, zero graivity chair, som de heter. Blir himla sköna när man fäller dom bak. Perfekt att komma upp lite från gräset. Jag gillar att sitta i gräset, men en myra kröp in och bet mig i ljumsken häromdagen. Det var inte skönt. Bild kommer sen, den här tog jag från deras hemsida.
Dessutom hämtade jag lite gratis plåster och rakhyvlar, bra kuponger samt hade några $ 6 ( 38 svenska) rabattkuponger på olivolja. Gjorde lite andra fynd, men ska inte plåga er med det. Jag känner mig riktigt nöjd med den shoppingturen i alla fall. När känner man sig inte nöjd efter en shoppingtur? ;)
När det var dags att fara hem och jag stod där med mina solstolar så kom ännu en åskvädersstorm. Det var så personalen stannade till för det vräkte ner regn och det lät som någon sköt kulspruta på taket. Kändes lite fånigt att stå med solstolar då.
Efter lite väntan så drog det värsta förbi och jag kunde ta lilla Jeepen hem.
Igår så hade jag organiseringsdag. Jag blir tokig på när saker inte är på sin plats och jag får tillbringa tid med att leta efter dom. Dessutom har jag någon sorts lyckokänsla i att organisera och göra etiketter. Igår kände jag att jag inte hade tillräcklig ordning på mina papper och när det är oordning kan jag inte fokusera. Vilket i och för sig är lite lustigt, för jag är himla bra på att röra till saker också.
Men jag skaffade mig några arkiveringslådor med hängmappar och nu har en hel del av sakerna hamnat i mapp - med självklar etikett. Å vad jag känner mig nöjd med det.
Sedan skolade jag om lite frön och tog tag i renoveringen igen. Målartvättade tak och väggar i gästrummet för att kunna måla där. Det rummet är innanför badrummet jag renoverar så de hör lite ihop. Tyvärr såg jag att jag kommer behöva göra en del spackeljobb där innan jag kan måla. Men jag tänker försöka låta bli att bredspackla allt.
Det har inte blivit så många bilder tagna här på ett par dagar, så jag visar er hur vår TV ser ut för jämnan dessa dagar. Fast inte hela tiden såklart, de bryter sändningarna med det här.
Idag var jag på Walmart och köpte solstolar. Japp, hoppet är det sista som lämnar. Och sommaren ska komma!!! Har i mitt kupongande läst en hel del av reklambladen som skickats ut och tyckte jag hittade en bra deal. De flesta har kostat runt $ 60-80, men de här såg likadana ut och fanns för $ 45 (ca 280 svenska). Så jag var så storslagen att jag köpte 2, Paul kan få sitta fint och skönt också.
Så här ser modellen ut fast de jag köpte var randiga, zero graivity chair, som de heter. Blir himla sköna när man fäller dom bak. Perfekt att komma upp lite från gräset. Jag gillar att sitta i gräset, men en myra kröp in och bet mig i ljumsken häromdagen. Det var inte skönt. Bild kommer sen, den här tog jag från deras hemsida.
Dessutom hämtade jag lite gratis plåster och rakhyvlar, bra kuponger samt hade några $ 6 ( 38 svenska) rabattkuponger på olivolja. Gjorde lite andra fynd, men ska inte plåga er med det. Jag känner mig riktigt nöjd med den shoppingturen i alla fall. När känner man sig inte nöjd efter en shoppingtur? ;)
När det var dags att fara hem och jag stod där med mina solstolar så kom ännu en åskvädersstorm. Det var så personalen stannade till för det vräkte ner regn och det lät som någon sköt kulspruta på taket. Kändes lite fånigt att stå med solstolar då.
Efter lite väntan så drog det värsta förbi och jag kunde ta lilla Jeepen hem.
Igår så hade jag organiseringsdag. Jag blir tokig på när saker inte är på sin plats och jag får tillbringa tid med att leta efter dom. Dessutom har jag någon sorts lyckokänsla i att organisera och göra etiketter. Igår kände jag att jag inte hade tillräcklig ordning på mina papper och när det är oordning kan jag inte fokusera. Vilket i och för sig är lite lustigt, för jag är himla bra på att röra till saker också.
Men jag skaffade mig några arkiveringslådor med hängmappar och nu har en hel del av sakerna hamnat i mapp - med självklar etikett. Å vad jag känner mig nöjd med det.
Sedan skolade jag om lite frön och tog tag i renoveringen igen. Målartvättade tak och väggar i gästrummet för att kunna måla där. Det rummet är innanför badrummet jag renoverar så de hör lite ihop. Tyvärr såg jag att jag kommer behöva göra en del spackeljobb där innan jag kan måla. Men jag tänker försöka låta bli att bredspackla allt.
Det har inte blivit så många bilder tagna här på ett par dagar, så jag visar er hur vår TV ser ut för jämnan dessa dagar. Fast inte hela tiden såklart, de bryter sändningarna med det här.
söndag 15 maj 2011
Gratis är gott
Igår och idag har jag tagit lite paus från trädgårdsarbetet. Kände att kroppen behövde vila, den är inte riktigt så funktionell som jag önskar ibland. Istället har jag ägnat mig åt seriös shopping och couponing. En hel del kuponger kan man skriva ut från internet här i USA. Jag har förvisso en skrivare som jag är väldigt glad över, fick den av maken för att kunna skriva ut fina foton. Det är bara det att om man skriver ut kuponger så drar den en massa bläck som inte är billigt till den här modellen. Därför var jag på jakt efter en skrivare som inte har så höga bläckkostnader. Det var inte det enklaste att hitta eftersom de flesta fokuserar på bästa fotoutskrifter och billigaste priser för skrivaren. Och billigt bläck kan bli dyrt om man inte får många utskrifter. Så jag gick bakvägen, kollade vilket bläck som var billigast och sedan vilken skrivare jag skulle välja. Kom fram till att en Lexmark modell var bästa köpet för mig. Till den går det att hitta bläckpatroner i svart för $ 4,99 som ger runt 500 utskrifter. Nu är den inkopplad och trots att jag inte var ute efter finesser så har jag redan uppskattat det fiffiga i att ha en trådlös skrivare. Jag kan sitta med min lilla netbook i soffan och surfa i reklamavbrotten, hittar jag något jag vill skriva ut skickar jag det via nätverket och slipper alla usb kontakter. För mig är det oerhört lyxigt.
Det här är modellen jag köpte
Den här veckan har jag också utvecklat mitt kupongande, har gjort mina första gratisköp. Det här har jag kupongat till mig
På Walmart:
3 flaskor Nivea for men - gratis
1 förpackning rakhyvlar, de hade tyvärr bara en förpackning kvar när jag var där. Men jag åker eventuellt förbi imorgon, tror det är sista dagen för den här dealen. -gratis
Sent ikväll tvingade jag också ut maken till Kroger för att handla pasta. Han såg inte helt nöjd ut, men rar som han är ställde han upp.
Blandade pastasorter, 16 stycken kartonger av olika sorter. Jag gillar pasta så det här är toppen. Två av sorterna vi tog är de ovan.och OCH OCH... HELT GRATIS!!!
Hur bär man sig åt? Om nån är intresserad kan ja skriva mer om det -hojta till isf.
Magnum glasspaket caramel fick också följa med hem. -gratis
Det blidde lite annat gratis och nästan gratis, men nu är jag för trött för att skriva mer. Men jag känner mig stolt och nöjd med mina fynd. Go natt
Det här är modellen jag köpte
Den här veckan har jag också utvecklat mitt kupongande, har gjort mina första gratisköp. Det här har jag kupongat till mig
På Walmart:
3 flaskor Nivea for men - gratis
1 förpackning rakhyvlar, de hade tyvärr bara en förpackning kvar när jag var där. Men jag åker eventuellt förbi imorgon, tror det är sista dagen för den här dealen. -gratis
Sent ikväll tvingade jag också ut maken till Kroger för att handla pasta. Han såg inte helt nöjd ut, men rar som han är ställde han upp.
Blandade pastasorter, 16 stycken kartonger av olika sorter. Jag gillar pasta så det här är toppen. Två av sorterna vi tog är de ovan.och OCH OCH... HELT GRATIS!!!
Hur bär man sig åt? Om nån är intresserad kan ja skriva mer om det -hojta till isf.
Magnum glasspaket caramel fick också följa med hem. -gratis
Det blidde lite annat gratis och nästan gratis, men nu är jag för trött för att skriva mer. Men jag känner mig stolt och nöjd med mina fynd. Go natt
måndag 9 maj 2011
Mothersday
De senaste veckorna har reklamen för morsdag presenter avlöst varandra på TV. Jag har under lika lång tid försökt valla in att jag faktiskt är mamma. Att Doris, Hoppsan, Snodder och Gizmo är mina bäbisar och att det är på sin plats med en mors dag present även till mig. Jag erkänner, jag älskar paket.
Egentligen var det meningen att vi skulle fara till West Virginia idag till Pauls mamma, men de är överbelastade på hans jobb så det blev inte tid till det.
Idag blev det i alla fall en alldeles utmärkt söndag. Paul var uppe före mig och hade varit och handlat söndagstidningen. Jippieee!!! Mera kuponger till mig
Sedan var vi iväg till Lowes och de hade en kompostkvarn nedsatt med $ 200. Någon hade gjort en beställning på en extra stor, sedan tyckt att den inte var tillräcklig och lämnat tillbaka den efter enstaka användning. Bara den funkar och är nästan som ny gör det mig inget. Dessutom det är något vi verkligen behöver på den här stora tomten. Så jag är överlycklig och har bestämt att det var min morsdags present.
En del av mina frön har börjat gro. Härligt! Det kanske blir egna grönsaker av det. Det här är gurka, vattenmelon, pumpa och sallad
Självklart ringde jag hem till mamma också, men hon talade om för mig att i Sverige så är mors dag i slutet av den här månaden. Om jag kommer ihåg då får jag ringa igen.
Egentligen var det meningen att vi skulle fara till West Virginia idag till Pauls mamma, men de är överbelastade på hans jobb så det blev inte tid till det.
Idag blev det i alla fall en alldeles utmärkt söndag. Paul var uppe före mig och hade varit och handlat söndagstidningen. Jippieee!!! Mera kuponger till mig
Sedan var vi iväg till Lowes och de hade en kompostkvarn nedsatt med $ 200. Någon hade gjort en beställning på en extra stor, sedan tyckt att den inte var tillräcklig och lämnat tillbaka den efter enstaka användning. Bara den funkar och är nästan som ny gör det mig inget. Dessutom det är något vi verkligen behöver på den här stora tomten. Så jag är överlycklig och har bestämt att det var min morsdags present.
En del av mina frön har börjat gro. Härligt! Det kanske blir egna grönsaker av det. Det här är gurka, vattenmelon, pumpa och sallad
Självklart ringde jag hem till mamma också, men hon talade om för mig att i Sverige så är mors dag i slutet av den här månaden. Om jag kommer ihåg då får jag ringa igen.
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)
















