fredag 1 juli 2011

Åkte för att köpa ägg, kom hem med 6 par skor. Inte dåligt jobbat...

Idag var det dags för massage igen. Gång nummer två hos samma tös. Ont och skönt på samma gång, men det har gjort otrolig nytta. Mycket av huvudvärken har lindrats och även värken i kroppen. Nästa gång ska jag inte vänta så länge innan jag gör något åt det.
Nu har jag ingen mer tid inbokad utan kommer att ringa. Det är ju inte gratis med massage även om jag tror det är billigare än i Sverige. Första gången var det $ 20 i prova-på-rabatt och den här gången betalade jag $ 60 + $ 3,90 i skatt- ca 400 svenska för 1 timma. Har sett det billigare hos privata massörer, men jag är rädd att hamna på ett sunkigt ställe och valde det här.

Hemma vid Telefonplan hade jag ett ställe jag gick till och fick massage för 350 svenska kronor. Nu var det ett par år sedan och de som jobbade där var Thailändska tjejer som med största sannolikhet inte hade arbetstillstånd. De var himla rara men kunde inte svenska och deras engelska var ordentligt usel. Men jag förstod att de bara var i Sverige 3 månader i taget.


När jag var i Thailand tog jag massage på stranden varje dag. Så mysigt såg ett av de ställena ut. Där kostade en timma runt 60 svenska kronor. Hur som helst har jag bestämt mig för att inte vänta så länge nästa gång jag får ont.

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

Idag har jag shoppat skor. Skulle handla ägg och kom hem med 6 par skor. Oj då, vad duktig jag är!
På vägen till Walmart såg jag en skoaffär som jag inte varit inne på. Mitt utbud av sommarskor är väldigt begränsat. I princip är alla mina skor kvar i Sverige. Skor tar plats i resväskan och med 5 resväskor där lite av allt ska plockas ner blir det inte mycket sommarskor. Så jag tycker jag var väl värd dom.


Det blev lite blandat - sommartofflor, släng på sig skor, lite bekvämare, fotriktigt och platå a la 80-tal. Butiken hade rea på massor, på rean hade de dessutom ta 2 stycken och betala halva priset för andra paret. Så mina 6 par skor kostade dryga $ 100, som blir ca 650 svenska. Jag tyckte det var bra pris även om jag vet vi hittat riktigt schyssta saker billigt på outlets innan. Men då ska man ta sig dit också.

5 kommentarer:

Äventyret framtiden sa...

Näpp, inte dåligt handlat och billigt fick du dem!
Massage är nog betydligt dyrare här hos oss än hos dig, mycket beroende på vilken typ man väljer förstås.
Skönt att du har blivit av med huvudvärken!
Har din lilla pippi fått namn?

em sa...

Nu blir du fotfin Magdalena!
Så skönt att massagen hjälper - så länge man har pengar att avvara är det ju värt att betala för att må bättre.
Har ingen aning om vad det kostar här eftersom jag inte är särskilt förtjust i det.
Margaretha
som en gång gick
ut för att köpa
frimärken och kom
hem med en klänning

Magdalena and Co in US sa...

Pettas - TACK! Jag tyckte jag fyndat massor och var så stolt. Så när Paul kom hem sa han att han inte alls tyckte det var sååå billigt. Men jag tror vet bättre ;)Huvudvärken är skönt att slippa, den är grym. Så nu är jag go å gla kexchokla igen.

em - Ja, det är ju en ekonomisk fråga. Men samtidigt så om jag går till mig själv så kan jag lägga pengar på saker som kostar lika mycket, men inte gör lika gott. Just massage ser man inte, och även om man får underbart resultat kan jag snåla på feelgood saker för mig. Så dags att omprioritera! Jag har hört andra säga att de inte är förtjusta i massage. För mig är det obegripligt, ni är konstiga ;) Är ju så SKÖNT:)

Linnéa i Alabama sa...

såå roligt med nya skooor! jag har redan fått skavsår

Magdalena and Co in US sa...

Linnea - Visst är det kul. Sedan att det är billigare här gör det inte sämre. Gillade dina nya massor! Har inte fått skoskav än, men jag har bara lullat runt i tofflorna här hemma