torsdag 14 juli 2011

Pippis första bad

Så vad gör man när man inte kan göra så mycket?
Jo försöka få Larry att bada i en skål. Jag har försökt innan men han har inte varit på humör. Men idag började han bada så gott han kunde i sin lilla vattenskål i buren. Så jag tänkte att han är förmodligen på rätt humör för att komma ut till större badkaret. Hade min mobil just där så här får ni vara med på hans första bad

Aningens tveksam i början.

Men sen bidde det så himla mysigt

Och när han var klar gick han in till sig igen

Lilla buren kommer till användning. Larry är en social liten sak och varje kväll när vi är i vardagsrummet tar vi ner honom i lilla buren så han får vara med. Springa runt och prata och plinga i sin klocka och leksaker och bli kliad på huvudet.
Så hela familjen blir samlad framför TV'n

6 kommentarer:

Charlie sa ... sa...

Asså Pippi!! Han är min favorit. Så jäkla cool. Bada lite, och så in till sig. Nöjd.

Bra att han får vara med och se på TV. Leka lite, bli kliad. Det verkar ju perfekt. Vad säger han för någonting?

Störtskön kille.

Kram!!

Anne-Marie sa...

Vilken härlig pippi. :) Självklart skall han vara med och se på TV. Kramar!

Anonym sa...

Så bra han har det!
Kul att du har så mycket djur.
Hundar papegoja men ingen sköldpadda?
Varm hälsning Eva Henriksson

Anonym sa...

Så bra han har det!
Kul att du har så mycket djur.
Hundar papegoja men ingen sköldpadda?
Varm hälsning Eva Henriksson

Magdalena and Co in US sa...

Lotta - Gu vad kul att du oxå gillar pippi! Precis - bada lite, kart och in till sig med bestämda steg. De verkar vara bestämda de här fåglarna. Men vad vet jag som aldrig haft fågel förut.
Tjaee... han pratar som sjutton, men inga ord. Tydligen kan de lära sig något men är inga "pratpapegojor". Han gör ett ljud där han knorrar liksom, sen har han någon form av kvitter och ibland som han "suttar". Ljudet låter som vi smackar med pussmun och tungspetsen långt fram i gomen mot framtänderna. Sen kommer det WHIIIIII och skrik ibland. Framförallt skrik surt om jag går iväg. Ska se om jag kan fånga ljuden nån dag

Magdalena and Co in US sa...

Anne-Marie - Ja pippi är lite söt. Det är mer roligt med fågel än jag trodde. Men det är klart att det är säkert olika för olika fåglar. Och ju mer sociala de är, desto mer kräver dom.

Eva H - Ja det börjar bli ett litet zoo här. Och det är faktiskt inte meningen, de bara råkar hamna här. Nämen vet du vad, INGEN sköldpadda. Jag går och tittar varje dag runt här. Men hon har så bra kamouflage att jag förmodligen inte ens skulle se henne även om hon var framför näsan.