torsdag 21 juli 2011

Det känns som 42 grader - rätt hett

Vill bara berätta att idag svettas man här i USA, Columbus om man är ute. Det ska vara en av de varmaste dagarna. Det är 35 grader i skuggan, med tillägget att det känns som 42 grader. Och jag meddelar att det är vaaaarmt!!!

Igår kom en åsktstorm på kvällen som var av det grymmare slaget. Jag tycker det är otäckt när det smäller så högt att marken vibrerar och man känner sig som om man står bredvid en bomb som exploderar.
Det hände mig när jag var ute i ösregnet och försökte rädda vårt parasoll som stormen massakrerade. Kom på mig själv att huka och ta skydd, som om det skulle hjälpa.
Där ligger det, stackars trasigt ihopbundet.

5 kommentarer:

Äventyret framtiden sa...

Hops, det ser inte särskilt välmående ut, det parasollet.
Jag tänker alltid på alla djur när det åskar och undrar hur de känner sig.

kram!

Charlie sa ... sa...

Vilken action det är hos er! Här blir det nog busväder om några dagar. Imorgon ska det visst bli nära 100 F, inte min favvistemperatur om jag säger så.
Tufft utan ac.

Jag dricker massor av vatten fullt med mynta och citron - supergott.

Stay cool!

Stor kram

Anne-Marie sa...

Usch vilket busväder ni har. Och vilken hetta större delen av USA har. Avundas inte dig alls. Fukten gör det ju inte bättre. Kramar!

Anonym sa...

Vilket gräsligt urladdande....
Inte underligt att du kände dig liten. Hua för den värmen.
Kram från Eva H

Magdalena and Co in US sa...

Pettas - Nej, jag tror parasollet är handikappat nu. Får se om jag kan plåstra ihop det. Vad gulligt av dig att tänka på djuren. Hoppsan och katterna bryr sig inte alls. Dorpan gillar det inte helt och pippi vet jag inte. Jag brukar tycka synd om alla djuren i skogen. Men de kanske är vana med det hemska vädret här.

Lotta - Vatten med mynta och citron låter himlans gott. Det ska jag prova. Ja det är ett ruskans väder här. Vi har haft kok hett på dagarna och extrem åska på kvällarna. Låter som du haft det varmt oxå.

Anne-Marie - Vi har fått en riktig släng av hetta och fukt här. Tror det är det varmaste jag varit med om. Dessutom den här fukten är något man inte är van vid hemifrån

Eva - Nej, det är riktigt läskigt. Har aldrig varit med om åskväder som de här, innan jag kom till USA. Trodde inte att det kunde smälla och explodera så högt. Och ja, sååå varmt.