måndag 18 juli 2011

Det är ju kul att det är någon som är intresserad!

Vad är det för fel med att titta på 20 videos på papegojor på YouTube?

Efter att Larry the Börd flyttade in här har jag lusläst allt jag hittat på internet om papegojor. Och framför allt då om Green Cheeked Conure. Man vill ju inte göra fel.

YouTube, stället där man kan hitta videor på allt. Efter att ha tvingat Paul att se 20 papegojvideor och sett hans entuisiasm minska kan jag bara konstatera att det är tur att det är någon som är intresserad.
Jodå, Larry kom travandes och tittade.


Här kommer ett par av mina utvalda som är lite kul.
Green Cheeked Conure är ingen pratpagegoja, hittade den här videon som jag gissar är typ så bra det kan bli.

Den här tycker jag är superkul, om än med en helt annan slags goja.

 
Tror Larry gillade Conure videona bäst

6 kommentarer:

Charlie sa ... sa...

Larry är en pippi av sin tid - klart lillkillen ska kolla på YouTube ;) Man vet ju aldrig vad han fångar upp och lär sig.

Gillar också den gråa gojan, helt makalös på att säga ord och härma andra djur.

Jag tror Paul är impad att du går in 100% för det här!

Äventyret framtiden sa...

Kul att Larry får se på You tube!:D
Härlig pippi som tittar på andra härliga släktingar.

Magdalena and Co in US sa...

Lotta- visst är det så med dagens ungdom. Att titta på vykort på sina artfränder är inget som lockar. Så klart grabben ska ha dator... Den gråa är helt outstanding! Såg några fler videos jag var imponerad av. Men det är mycket skräp oxå

Pettas - Jag blev faktiskt lite förvånad när han traskade fram och tittade intressant. Trodde att det skulle skrämma honom, vet ju inte hur stora surfarvanor han hade med sig. Dessutom verkar han vara lyhörd för olika ljud. Men han tog några rätt bestämda steg och tittade länge och väl :)

em sa...

Jag har träffat flera djur som gillar att titta på TV, så det verkar logiskt att Larry vill se filmer med kompisar. Egen dator till jul vore väl lämpligt!
Kände en katt som brukade gå fram till TVn och lägga tassen på husses ansikte när han uppträdde.
Margaretha

Camilla sa...

Larry verkar vara very much up to date:) En pippi av sin tid som kollar in andra via nätet:)
Kommer han till dig eller har du svårt att fånga honom?

Kram

Magdalena and Co in US sa...

em - Vad gulligt med kisse som gick och klappade husse. Jo, hundarna tittar ju gärna på TV och på djur. Jag är ju så ovan vid fåglar och har inte alls koll på hur de funkar.
Larry får önska sig en egen dator när han blir 15 år :) innan dess är det för tidigt...

Camilla - vad roligt att se dig här igen. Japp, Larry är ett it-barn. Det verkar bero på vilket humör han är på. Enligt affären så kom han från uppfödaren och var runt 6 mån, så han har väl en del att lära. Han är väldigt social och vill vara med, men att få honom att kliva upp på handen och inte bita är något vi behöver öva på. Dock har man en bit vindruva eller annat gott så är han lättlurad.