måndag 11 juli 2011

Bästa glassen i USA!?

Så passerade återigen en helg. Paul var ledig både lördag och söndag och det har vi inte varit bortskämda med sista tiden. Så det var mysigt.
Egentligen gjorde vi inget speciellt i helgen utan det blev en lugnt.
I lördags kväll var planen att åka till Dairy Queen för Blizzard, men det var köer långt ut på gatan.
Verkade som om alla kände det var glassväder. Men är det 30 grader varmt så är det synonymt med glass.
Så vi bestämde oss för att hitta ett annat ställe. Och att hitta glasställen i USA är inte så svårt.
Det visade sig vara ett riktigt lyckokast, för jag hade missat att vi hade en Graeter's nära oss.
Upptäckte den butiken när vi bodde i Grove City och jag var ute på mina promenader. Hade totalt missat att det fanns ett så nära där vi bor nu.

Graeter's glass är UNDERBAR. Åker du till USA så försök att hitta det och prova smaken "Black Rasberry Chip". Du kan inte annat än älska det. Till skillnad från många andra glasser som smakar artificiellt så smakar den här naturligt.
Deras hemsida säger bland annat att de använder färsk grädde från lantbrukare som intygar att de inte använder tillväxthormoner, att de använder enbart socker och inga transfetter.


Helgens inköp blev en skottkärra. Ibland slår man på stort. Vi har fortfarande massor med saker som fattas oss i huset. Ibland blir jag tokig på hur mycket det är och hur mycket byggarbetsplats det fortfarande är här.
Men nu är vi en skottkärra rikare i alla fall.

Glassbilderna är från Graeter's hemsida och skottkärran från Lowe's hemsida

4 kommentarer:

Äventyret framtiden sa...

Just nu skulle det sitta bra med den där skottkärran full av kall glass:D.
Här är varmt och skön sommar.
Ha det riktigt finfint!

Karinkram!

Umepojk i Mason, Ohio sa...

Black raspberry chip är den första och enda smaken jag provat på Graeter’s. Jag kan inte tänka mej att nån glass smakar bättre, så det blir samma smak varje gång.

Charlie sa ... sa...

Bra glasstips tackar jag aldrig nej till. Nu måste jag spana efter Black Raspberry Chip. Det lät ju supergott
Tänk att det köas till Dairy Queen hos er också.
Jag har ju hittat en gård som gör sin egen glass - tur för mig att den är en bit bort annars skulle jag väl äta en Campfire varje dag.

Skottkärror. Efter min sekatör tror jag skottkärran var min bästa grej i Sverige. Saknar den.

Kram!

Magdalena and Co in US sa...

Pettas - Du är klok och listig du!!! Klart jag borde fylla skottkärran med glass. Härligt att du har fin sommar hos dig. Här är det mäkta varmt och jag måste erkänna att AC'n vill jag inte vara utan.

Umepojk - Vad kul att du skrev. Jag funderade på hur dina erfarenheter var. Du har ju varit här längre än jag och förmodligen hunnit smaka en och annan glass. Men jag ser på din kommentar att även du har god smak ;)

Lotta - Hoppas verkligen att det finns ett Graeter's nära dig. It rocks!!! Jag håller så med dig om att sekatör och skottkärra är nödvändigheter. Just sekatör känns det som om jag hade bättre i Sverige. Fast har du hittat en gård med egen glass så är det nog svårt att slå. Behöver lägga lite tid att hitta organic farms här. Har ännu inte lyckats.