fredag 1 juli 2011

Hur länge klarade jag hålla pippi inlåst?

En dag, sedan var det kört. Har kommit fram till att vindruvor är himmelriket för lilla Larry. Med dom kan jag locka honom vart som helst. Det innebär att det inte är några svårigheter att få in honom i buren igen.
Så igår när jag hade saker att skriva på datorn i mitt rum så tog jag ut honom. Jag har som sagt väldigt svårt för djur i bur.
Hade inte kollat lilla buren så nära, men såg en bra detalj. Det går att öppna en lucka i taket och sätta en pinne där så han kan klättra in och ut. Givetvis bara så länge jag är i rummet och med dörren stängd för nyfikna katter inte ska få ett skrovmål.




Larry är ute och klättrar runt.

5 kommentarer:

em sa...

Så fin han är!
Du, jag har ingen aning om vad fåglar tål och inte tål, men jag har sett långa listor på vad man inte ska ge till hundar och katter - och förutom choklad, så kan bland annat druvor vara dödligt för dem. Nu är ju fåglar och hundar verkligen inte ett dugg lika, och jag kan tänka mig att vilda fåglar smaskar på druvor och andra bär, så det borde ju inte vara någon fara. Men du kanske kan hitta nå'n lista med förbjuden mat.
Ge pippi en puss på näbben från mig - men inte från Åskar!
Margaretha

Äventyret framtiden sa...

Puss får Larry från mig också!Han är ju jätterar!
Apropå mat, så se till att den inte är besprutad för det kan fåglar dö av. Vi hade undulater som tyckte om kinakål och en bekant kom med en sådan till fåglarna. Det vi inte tänkte på var att den inte var naturenligt odlad utan starkt besprutad. Den ena av dem dog med svåra kramper....ingen rolig dag att minnas.
Fina bilder av Larry!:D

Charlie sa ... sa...

Aaa! Så klart Larry ska få utforska lite ;)
Han är ju störtskön. Det här kommer bli en charmknutte.

Såg skorna du köpte, fina! Bra med ägg och skor. Schysst blandning också.

Jag älskar ju massage. När jag är stressad är det perfekt för att varva ner. Tycker det är bra att du hittat ett ställe som du gillar, guld värt. Massage på stranden toppar allt!

Nu ska jag koppla av med att plocka jordgubbar.

Ha en skön fredag! Kramar!

anu sa...

... miss U...!!! puss

Magdalena and Co in US sa...

em - Ja choklad är enligt vad jag läst giftigt för nästan alla djur förutom människor. Så det ska man nog passa sig för. Läste en sida om vad man kan ge och det stod att de kunde äta lite av varje. Men man ska nog vara försiktig. Jag ska forska ännu mer i det. Pussar Larry Pippi från dig.

Pettas - TACK för tipsen om mat. Fy vad hemskt det skulle vara om man råkade ge honom något sådant. Larry får puss av dig också. Han gillar det. Är otroligt kelen och vill helst bli kliad hela tiden. Jag skrubbade druvorna noga och gav små bitar. Ska bli skönt när vi får egna grönsaker.

Lotta- Larry fick ny bur igår. Den är megastor, pics kommer. Har är väldigt kelen, trevligt med en pippi som inte sitter och darrar i ett hörn.
Visst är det schysst med ägg och skor. Man hittar alltid bäst saker när man ska ha nåt annat.

Ja, jag tror det är värt de extra 10-20 usd för att gå till ett bra ställe å få massage. Kommer helt klart försöka prioritera det.
Gu vad kul med jordgubbar, ska du äta eller göra sylt. Stoppa massor i munnen när du plockar!

Anu - miss u 2 babe. Det vet du. PUSS