Visar inlägg med etikett En bra sak. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett En bra sak. Visa alla inlägg

måndag 17 november 2008

En bra sak x3

* En bra sak idag är att solen lyst stora delar av dagen.

* Och jag har hängt ut alla täcken på vädring - så det kommer vara jättemysigt att krypa ner
och sova snart.

* Sedan har jag gjort pannkakor - jag just löve pannkakor - det är bra :)

fredag 7 november 2008

Skönt när ingen klagar & En gratis

Mitt vardagsrum är fortfarande belamrat med pelargoner,
lite blad och aningens jord.
Har inte orkat ta hand om dom idag, och det är så himla skönt ibland att bara bo med Doris, ingen som gnäller över jord i vardagsrummet.
Det är en bra sak!
----------------

Blev så himla hungrig, så kom jag på att jag hade mitt lilla pizzaklippkort fyllt - en pizza gratis. Tjoohoo! Det är en bra sak!
Bestämde mig för fredagsmys och pizza.


Och eftersom jag inte skrivit "En bra sak" ett par dagar, så blir det 2 bra saker idag.
----------

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

torsdag 6 november 2008

En bra sak

En bra sak är att jag har hittat min frostvakt.
Den stod i ett hörn under altanen - nu behöver pelargonerna inte frysa.
Det är bra!

söndag 2 november 2008

En bra sak - däcken på

Har avverkat 20 inlägg av ca 90 nya som jag hade på Bloggkoll...
Bara 70 kvar att läsa...
Kom på att jag vill skriva "En bra sak" idag
En bra sak är att jag fick på vinterdäcken på bilen
- och att jag fixade det alldeles själv -

fredag 31 oktober 2008

Lite shoping

Idag har man tvingat sig ut.
Insåg att jag hade ett presentkort på ICA på mat som gick ut.
Man vill inte missa 50 kronor mat.
Lite sallad, gurka och annat smått och gott.

Passade på att gå in på Telia för att låsa upp min mobil.
300 kronor för att låsa upp mobilen tycker jag är jäkligt dyrt.
Men, men... För varje månad så förlorar jag pengar när jag inte kan byta till en
billigare operatör, så det är bara att bita ihop.

Min hårfön - you know...

a la 50-tal.




Inte nog med att den inte är helt bra, den känns inte helt "safe heller.

Kom på att jag hade ett presentkort som jag fått på Clas Olsson.
Fick det när jag fyllde år i december förra året och hade sparat på det.

GRATTIS MAGDALENA!
Tänkte jag och köpte mig en ny hårfön.
Riktigt ordentligt lyxade jag till det och tog den dyraste finaste.
Och sedan som pricken över i, var presentkortet på 100 kr mer än
vad jag trodde. Så 98 kronor var allt jag behövde betala!
Det var helt klart "En bra sak" idag!


Min nya fön, en liten present till mig idag

torsdag 30 oktober 2008

En bra sak

När höststormen rasar utanför...
Då är det skönt att sitta framför brasan!
Det är en bra sak!

onsdag 29 oktober 2008

En bra sak - bilen frisk

Nu fuskar jag...
Jag skriver idag, men lägger in det här med datum "igår".
Jag glömde "En bra sak"

En bra sak igår var att verkstadskillen ringde om bilen.
Jo, han hade inte bara lagat den, han hade besiktigat också.
Sedan blev det ca 1000 kr billigare än vad jag räknat med.
Men HAAAALLå!
De e ju hur bra som helst!

tisdag 28 oktober 2008

En bra sak om dagen

Kom just på att jag måste komma på "En bra sak" för idag.
Tänker och tänker,
fasen kommer inte på något...
Men, något måste det ju finnas som är bra...

Jag vet!
Jag har inte ont i halsen!
Det är bra, jag hatar att ha ont i halsen.

måndag 27 oktober 2008

En bra sak - bli bjuden på middag!

"En bra sak" idag - Bli att bli bjuden på middag.
Jo, jag och Doris gick upp till Madde och Fredrik som bjöd på korv stroganoff


Färdigt när vi kom - perfekt!


Och det var nog den godaste stroganoff jag ätit :)


Fredrik glider runt lite i våningen...


Magdalena - me - moi
Jag skulle försöka ta en bild på Dagens Outfit


Och det gick ju lite lagom bra eftersom
Zally fick för sig att bara ÄÄÄäälska mig.


Madde fixar latte som jag beställt.


Mycket mjölk...


Fixade Doris frissa lite - hon kör lite backslick
brat-stil idag.


Fikade i deras vardagsrum.
Och eftersom Doris är en väldigt, väldigt liten hund fick hon givetvis plats i soffan.
----------------------

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

söndag 26 oktober 2008

Rädda Tuttarna

Det här får helt klart bli dagens "En bra sak"

Min mamma har haft bröstcancer.
Min pappa dog i cancer.

Här kan du stödja insamlingen Rosa Bandet
- bara genom att klicka -.

Gör det!!!



lördag 25 oktober 2008

Ut eller inte?

Snart halv 9 - lördagskväll.

Vilat, smort in mig med någon smärtsalva,
sitter i valet och kvalet om lördagskvällens fortsättning.

Dö i soffan med Doris, ostbågar och nån sunkig film på TV, eller...
... möta upp kompisarna i stan.

Alla dessa frågor?
Ut eller inte?
-------------------

Förresten tänkte jag ju skriva en bra sak...
Idag kom jag på att det braiga är något en annan bloggare skriver.
Hoppa in i BimboBoys blogg och läs det HÄR inlägget
Det är BRA