lördag 9 juli 2011

Welcome to the jungle

Idag blir det mest bilder. 
Här i Lilla Villan US och i trädgården har jag stött på en hel del olika djur som jag inte är van vid hemifrån. En del är fina och söta. Andra otäcka. Så här kommer en bildkavalkad.
 Igår såg jag för första gången en hummingbird,
visst är det väl kolibri de heter på svenska,
 Hade ett dåligt objektiv, och den var en bra bit bort.
Men förhoppningsvis ser ni lite
 Sen trodde jag att jag såg den igen närmare
 Men... det var visst en fjäril.
 Den här polarn traskade borta vid skogsbrynet
 Tror det är en groundhog.
 En korre. Här är de gråare än hemma och större

 Grodan på fönstret har ni ju redan sett

 En mullvad som var nära att bli tagen av Gizzie.
Men eftersom jag kom så blev den släppt på annat ställe.
Fast man vill egentligen inte ha dom eftersom dom förstör massor.
 Tycker inte om att hitta de här
 En Garter Snake - de är inte giftiga och stör mig inget.
Jag brukar flytta ut dom i skogen om de är på fel ställe.
Massor av spindlar av alla sorter. Inte helt förtjust.
Har ingen aning om vad den här var. Men den såg inget trevlig ut.

Sen har vi ju djuren som jag släpat hem också


Tog en liten video på pippi så ni får se honom "live"

Och där sitter Gizzie

Slökatten

Tok-Skrutten

Slapp-Fia

Önskar er alla en fin helg!

10 kommentarer:

Äventyret framtiden sa...

Du har ju också ett zoo!
Gillar bilden på Slapp-Fia allra bäst:), men alla bilder är goa

kramar!

em sa...

jag har inget emot svenska spindlar som är tämligen harmlösa, och dessutom gör nytta och äter upp andra djur man inte vill ha. Men i andra länder är jag lite betänksam innan jag lärt mig vilka man ska se upp med - och det är ju samma sak med ormar.
Du kan ju nästan börja ta' inträde på Mags zoo!
Margaretha

Magdalena and Co in US sa...

Pettas - Tack, jag gillar också den bilden. Och den är dessutom typisk för Doris.

em- håller helt klart med dig om spindlar. Så länge de är snälla, som de svenska så uppskattar jag deras nytta. Här vet jag inte riktigt vilka som är snälla och det gör mig avigt inställd mot dom. Det finns giftiga ormar här också, men har inte stött på nån
än. Ja, och sätter jag mig själv därute kanske nån betalar för att se en svensk ;)

Charlie sa ... sa...

Gillar din jungle! Pippi verkar störtskön.
Grodbilden är läcker men som Karin skriver, alla bilder är goa.

Ha en skön söndag! Kramar

vardagspoeten sa...

Fina bilder och rolig film. Pippin verkar urcharmig!Kram!

Magdalena and Co in US sa...

Lotta - Ja, det blev lite bildbomb. En del har ni ju sett innan. Tyvärr har jag inte sett grodan på ett tag. Men den kanske har hittat andra jaktmarker istället för att vara 2 våningar upp på mitt fönster.

Vardagspoeten - Jamen pippi är ju charmig. Tom Paul som var väldigt skeptisk gillar honom

Petra Mitt i Livet sa...

Vilket härligt liv ni lever med alla djur omkring er!! Tänk att få se en livs levande kolibri! Det finns visst speciella fågelmatare för dem, har du någon sådan? Vi ska kanske flytta till New York snart, men där får vi nog inte se någon kolibri i det vilda... Vet du hur långt norrut de finns?

Magdalena and Co in US sa...

Petra Mitt i Livet - Välkommen hit! Vad ROLIGT att du hittade min blogg. Ja, visst var det läckert med en levandes hummingbird, tyvärr var den rätt långt bort. Ja, det finns matare speciellt för dom och jag tittade på en häromdagen. Jag måste bara hitta något bra ställe som katterna inte når. Roligt om du flyttar hit, fast jag tycker alla svenskar borde flytta till Columbus där jag bor :) Det finns Kolibris endast i Nord- och Sydamerika och ska finnas i New York också. Så chansen att du får se en där är stor :)

Petra Mitt i Livet sa...

Hej Magdalena! Jag tycker också att det var roligt att jag hittade din blogg! :) Sen vi bestämde oss för att försöka flytta till USA så har jag fullkomligt frossat i svensk-amris-bloggar - det är så kul att läsa om hur alla har det och man lär sig en hel del.
Det är verkligen något visst med Kolibrier. Det skulle vara SÅ häftigt att få se en så det var kul att få veta att de finns även i New York! Hur har det gått med er sköldpadda som rymde, har han/hon kommit tillrätta? När min pappa var ung sjöman smugglade han med sig en sköldpadda som sedan rymde ut i smålandsskogen!! Inte så bra sködpaddsklimat här inte så det slutade nog mindre bra för den stackaren... :S

Magdalena and Co in US sa...

Petra Mitt i Livet - Jag vet vad du menar. Jag gjorde likadant innan jag flyttade, och i början. Nu har det lugnat ner sig lite, men jag försöker ändå läsa mycket eftersom man har så mycket frågor, funderingar och vill jämföra andras erfarenheter.
Nä lilla sköldpaddan är fortfarande på rymmen. Men tack och lov så är hon infödd här, säger man så om sköldpaddor, så hon klarar sig nog utmärkt. Kan tänka mig att sköldpaddan i smålandsskogar var den enda där. Men vem vet... det kanske var en hon som la bebisar och det flock någonstans i djupa skogarna :)