måndag 20 juni 2011

Jacob-ina fortfarande på rymmen och tröstshopping

Igår for jag iväg för att vara lite flytthjälp. P jobbade till kl 12.00 och tog sin bil direkt dit. Det innebar att jag kunde ta egna bilen hem på eftermiddagen när jag insåg att jag inte kunde göra mer där. Paul stannade och var inte hemma förräns 23-tiden. Har hjälpt till att flytta åt folk flera gånger tidigare och det här var en annorlunda flytt kan jag säg.

Och för alla er som undrar kan jag säga att Jacob-ina är fortfarande på rymmen. Varje dag tar jag mig en tur ut och tittar. Jag tog ut en av hundarna i taget till skogen för att hoppas att de skulle hitta henne. Men de var mycket mer intresserade av allt annat de upptäckte.
Jacob-ina är tvärsvår att upptäcka även när jag visste var hon var. Ja, jag har bestämt mig för att han nog är en hon. Jag kunde få leta i en lövhög länge innan jag såg henne. Och nu har vi massor av högt gräs, löv och skog. Och en sköldpadda som gräver ner sig är inte lätt att finna.
Paul tror hon är borta. Jag är övertygad om att hon kommer tillbaka. Vi får se. Jag vet iaf att hon är van att leva i naturen och klarar sig.

Vädret här har varit sådär. Idag fick jag lust att fara till IKEA, en längtan för mig att få lite Sverige känsla. Mappade ut det på kartan, ca 2 timmar skulle en resa ta dit från oss. Så slog jag på TVn och såg väderleksrapporten. Severe Thunderstorm... så jag fegade ur och det blev en tripp till lokala affärerna istället.

Blev inspirerad av alla fina trädgårdsbilder på bland annat Annikas, Karins och Margarethas bloggar,  samt Lottas inlägg om kryddor. Sedan tyckte synd om mig själv som inte kom till IKEA, det gjorde att en hel vagn blev fylld med blommor på Walmart.

Ställde ut dom på trappen i väntan på plantering. Konstigt, men när de står där ser det så lite ut jämförelse med hur många de var i kundvagnen.

Hittade en liten kopp också som jag tyckte var söt. Den ska det också planteras i.
Så nu kom jag hem med 2 pepparmyntor och en oregano till kryddlandet.
Annars blev det bara färgglada sommarblommor som jag inte vet om jag ska ha vid entrén eller på baksidan att njuta av.

På Walmart gjorde jag även en del kupongade. Börjar bli bättre nu.
Det här är skörden: 4 st dusch tvål, 2 st lotion och 4 plåsterförpackningar.
Med kuponger betalade jag $ 2,76 för allt. Det blir ca 18 svenska kronor för ALLT. Jag är nöjd å glad.

9 kommentarer:

Charlie sa ... sa...

Så bra med Jacob-ina uppdatering, jag har undrat. Tänkte att hon nog borde vara på väg tillbaka, men det tar väl sin tid :)

Vilka fynd du gjort! Plantorna ser superfina ut. Oregano kom med också ;) pepparmynta är mums. Jag är helt faschinerad över hur många olika slags myntasorter som det finns! En till och med som smakar choklad.

Koppen var mitt i prick. Den får jag lust att dricka te ur. Sitter just nu ute i mörkret med lite tända ljus och har en stor kopp te bredvid mig. Life's small pleasures.

Hos oss bor nu som jag kanske nämnt tidigare tvättmedel som räcker minst in i oktober. Ikväll kom ytterliggare 5 flarror diskmedel med hem. För några cent vardera.
Vi kupongar på här också :)

Kram!

Anne-Marie sa...

Jag började också undra vad som hade hänt med Jacob-ina. Hoppas att hon hittar hem snart. Härligt att ha en egen trädgård där du kan göra vad du vill. Och du verkar ju inte ha några problem att hitta på saker. ;) Du är ett kuponproffs - mycket bättre än vad jag är. Kramar!

Äventyret framtiden sa...

Hoppas Jacob-ina snart tittar in igen:). Annars får vi hoppas att hon har det bra ändå.
Koppen gillas skarpt, jag skulle ha den till te. Härlig!
Mycket du fick för pengarna med kuponghjälp. Otroligt.
Ha det gott och hoppas vädret blir så stabilt att du kan fara iväg till IKEA.
Kramar!

em sa...

Att tycka synd om sig själv är bra mycket mer givande än att andra gör det!
Ja, en överfull kundvagn är inte mycket jämfört med en stor tomt! Men en del av de här växterna kommer snart att förmera sig.

Alltid en tröst att veta att Jacob(ina)kan ta vara på sig själv - och förmodligen har det jättetrevligt på rymmen! Men jag håller ändå en tumme för att hon ska få hemlängtan snart.
Margaretha
som tycker koppen är
jättefin - både som
dryckeskärl och blom-
kruka

Annika sa...

Lordie...snart får man se dig på extreme couponing!!
WOW, du börjar bli seriöst bra på det.
18 spänn för det är inte dåligt!!
Bra beslut att du for till Wal-mart och inhandlade lite blommor och blader.
Jacobina har nog det bästa av två världar, i frihet med översikt av dig!!
KRAM!!!

Eva Henriksson sa...

Hej!
Jakobina ligger nergrävd tror jag....sedan kommer hon nog???? fin kopp. Undrar var du får kupongerna ifrån? Reklamblad?
Kram från Eva Henriksson

Magdalena and Co in US sa...

Lotta - Fasen vad kul att du gör sådan klipp. Jag känner mig ju fortfarande som nybörjare i kupongvärlden. Dessutom har jag inte koll på vad alla varor är så vissa kuponger får jag söka på nätet för att förstå vad de är för. Roligt att du gillade koppen, och jag blev så inspirerad av ditt kryddinlägg att jag bara var tvungen att utöka samlingen till kryddträdgården.
Anne-Marie - Ja, det är faktiskt härligt med en egen trädgård. Ibland glömmer jag bort det när jag längtar efter det jag inte har. Ja, jag tänkte det var dags med lite uppdatering om Jacob-ina. Varje dag tar jag mig en lite tur för att se om jag kan hitta henne.
Pettas - Vad roligt att du gillar koppen. Jag tyckte den talade till mig att den ville följa med hem, och vad gör man inte...
Jag hoppas också hon kommer hem snart. Men hon har det nog prima i skogen, och det är ju huvudsaken.

Magdalena and Co in US sa...

Em- Ja, hon bodde ju i det fria innan hon flyttade hit. Men det var hos Pauls syster, väldigt nära vägen. Så nu har hon en fin skog och har nog trivsamt till max, även om jag skulle tycka det var roligt om hon ville vandra tillbaka till mig. Tröstshopping av plantor är alltid givande. Tror jag måste trösta mig lite mer snart :)
Annika - Visst var det bra!!! jag är så stolt över mitt handlande med allt det för dryga $2. Ha, ha, det skulle vara nåt att visa mitt orenoverade hus på TV. Skulle hellre vilja vara med i Holmes in Homes. Ja, jag tror Jacob-ina har det topp därute under stockar med blommor och blad. Å vill hon komma tillbaka står är hon välkommen.

Magdalena and Co in US sa...

Eva - Tror du har helt rätt. Hon gillade att krypa in i lövhögar och höga gräs. Och det finns det så mycket av att hon har massa ställen att kura på. Funderade på om jag skulle lägga ett sallads eller broccoli spår tillbaka så hon kom. Men vem vet, kanske man får en groundhog istället. Och jag tror inte jag vill locka in de för nära.
Kuponger finns ÖVERALLT här. I söndagstidningen finns oftast 2 häften med allt från livsmedelskuponger till schampo och toapapper. Här i US kan man också skriva ut massor med kuponger från internet som är "manufactor coupons". De flesta mataffärer löser in dom, och många har dubblar även kupongernas värde som ett sätt att locka folk till deras butik. Som att skriva ut pengar och lite läckert.