måndag 6 juni 2011

Lite "hemma hos" känsla med 2 minuter åska från Ohio igår kväll

Klockan är snart midnatt och jag bestämde mig för att sätta mig ute med ett glas rödvin. Det är mörkt här i Ohio, kvällsmörkret kommer tidigt och de ljusa Stockholmskvällarna är något jag saknar.
Det är också en massa annorlunda ljud, tror jag ska försöka spela in dom någon kväll för att ni ska få höra. Jag har inte vant mig vid dom utan det känns fortfarande som "utomlands". Vet inte vad det är där borta i skogen. Ni som bor här i krokarna kan gärna få tala om för mig vilka djur ni hör.

Igår hade vi som sagt åskstorm igen. Tänkte ge er lite "hemma hos"- känsla, så här ett 2 minuter av vädret igår

Idag söndag har vi haft en hyfsat lugn dag. Min kropp värker, den gör det så fort jag är lite för flitig med mina projekt. Jag lär mig aldrig utan så fort det slutar göra ont bygger jag igen. Men nu kan det nog bli några dagars ofrivillig vila. Trist för det är så mycket jag vill bygga och så mycket som behövs göras. Men det kanske blir lite kupongklippning istället. Den här söndagen var det ingen helg och nya kuponger i dagstidningen.
Jag hann fara förbi Kroger och plocka upp 4 boxar med färska hallon. Med kuponger blev de gratis. För er som bor i USA så kan ni gå in på den här länken och registrera er. I välkomsmailet finns länk till att printa. De flesta kräver man installerar ett program som håller reda på hur många man får printa. Det vanligaste är 2 stycken. På vårat Kroger dubblar de kuponger upp till 99 cent. De här är på 50 cent, dubblas till $1, hallonen på extrapris $ 1 st = gratis.
Kupong för färska bär


                                

3 kommentarer:

Charlie sa ... sa...

Men!! Vilket USA-regn Magdalena. Efter snart sex år har jag inte vant mig vid vädret här. Mycket är fortfarande "utomlands". Kan också sakna kvällsljuset. När det blir mörkt är det verkligen bäcksvart.

Vila nu om du har ont. Kul att du är så duktig på kuponger. USA är verkligen kupongernas högkvarter. Har sett på TV om " the coupon pros" - dem kommer hem med busslaster för bara några dollar!

Annika sa...

Säger som Lotta!
jag tycker fortfarande att sommarnätternas ljud är högst exotiskt, och jag har varit här i 18 år!!
Det är så annorlunda. Älskar både svenska och amerikanska sommarnätter, så olika. Den ena som becksvart samett, den andra som vit kristall...
Magdalena, har du ngnsin funderat över att anmäla dig till Extreme cuoponging? Om ngra år kan du säkert kvala in.
JAPP, det var ett äkta amerikansk östkust åskväder med tillhörande störtregn!!!
KRAM!!

Magdalena and Co in US sa...

Lotta- Ja det finns en hel proffs här. Men när jag försökt lära mig har jag sett en hel del på olika forum om det programmet. Många affärer gör saker som man normalt inte kan men för att det är TV går det. Flera känner också att de ger couponers dåligt rykte. Men även i liten skala kan man tjäna massor om man har lite planering. Det är KUL!
Annika- Vad lustigt att du fortfarande tycker det är exotiskt. Trodde att man kanske vande sig snabbt. Så fint du beskriver skillnaderna och visst har de sin charm på olika sätt. Nä du, nåt deltagande i show blir det inte, ha ha.