tisdag 28 juni 2011

Kär i en pippi

Var på djuraffären igår och köpte hundmat. Tog en sväng runt och tittade på alla djuen.


Så såg jag den här pippin. Jag har aldrig känt connection till en fågel förut. Men jag stannade och pratade med honom. Efter ett litet tag verkade han gilla mig och klättrade fram till mig och ville bli kliad. Det var den sötaste pippin jag sett. När jag gick till andra sidan följde han efter.


Nu bara vill jag ha den! Jag tror pippi vill ha mig, för det sa han.
Tvingade Paul åka till affären på kvällen och titta. Han tyckte jag skulle sova på saken och det har jag gjort. Jag vill fortfarande ha den. Men funderar på om det är väldigt dumt att ta på sig mer och ta in fler djur.
Så gå på känsla eller gå på praktiskt?

6 kommentarer:

em sa...

Jag är inte rätt person att fråga - för jag vill säga KÖP! Men kanske borde jag säga åt dig att tänka ett varv till, ta' reda på hur man sköter en så'n pippi (om du inte redan vet) och kanske också kolla om det finns folk, eller affären, som kan vara pippivakt när du reser hem. Se'n är det ju där där med katter och fåglar - kan du hålla isär dem? Kan du låsa in katterna så pippin kan få flyga fritt ibland.
Mycket att tänka på tror jag, som att de kan rymma, det gjorde min kompis underbara papegoja.
Margaretha

Camilla sa...

Gå på känsla:)
När jag fick rätt hyrhäst blev det kärlek vid första ögonkastet. Han är min ögonsten helt klart och han verkar lita på mig när ngt känns farligt, vilket är mycket givande.

Kram

Ylva sa...

Köp, köp darling. Det är klart att du och Gojan behöver varandra! Kram

Charlie sa ... sa...

Jag håller med Em...och Camilla och Ylva för den delen. En kombo av kolla upp saker och ting och sedan kör du på magkänslan.

Gillar att du fick connection med pippin!

Kram

Äventyret framtiden sa...

Även jag skulle gå på känsla, men.....
av egen erfarenhet så skulle jag göra som Margaretha ger dig råd om ...
och en krass syn på det hela..pippin beter sig likadant i stort sätt med alla som den möter, så jag tror att den är lika kär i alla som ger den uppmärksamhet....
därmed inte sagt att du inte skall köpa den:) det blir med all säkerhet världens bästa fågelvän.

Kramar!

Magdalena and Co in US sa...

em - ja det är en del att fundera över. Hade du en papegoja som rymde. Fy så sorgligt. Det är nog mer problem med hundvakt tror jag

Camilla - ja jag brukar inte vara förhastad. Men håller med om att gå på känsla brukar funka

Ylva - Tack vännen. Precis vad jag behövde höra

Lotta - Tack, det är så skönt med era råd. Jag låg faktiskt och läste allt jag kunde hitta på nätet om pippin.

Pettas - Låter bra att gå på känsla. Jo, den kanske beter sig likadant med alla. Fast jag tänker låtsas att den gillade mig speciellt :)