söndag 5 juni 2011

Happy Birthday Paul

En av första bilderna på oss när jag tog
bussen till hans jobb och hälsade på.
Numera tar jag inte buss, första gångs misstag.
Idag har vi födelsedag här. Det är maken som fyller 35 år och dagen till ära var han dessutom ledig på en lördag. Så det första firandet blev att inte behöva gå upp vid 04 på morgonen.

Vädret har varit fint och egentligen hade jag velat göra något roligt. Men har man hus i renoveringsbehov så har man. Den här gången var det dock inte huset utan vägen, infarten till vårat hus som senaste veckan börjat rasa in. Längs vägen är ett dike och under vår infart en trumma. Vet inte om ni kommer ihåg att det  var igensatt i våras och vi fick en smärre sjö här. Hur som helst kom de ut med stora spolbilarna och fixade stoppet. Men jag tror de spolade lite för bra och fyllning försvann.

Så här ser då diket ut

Nu såg det ut så här, även om det inte syns så är det en ordentlig urgröpning och när vi kört in har man varit tvungna att ta det varligt. Nu har vi båda hyfsat stora bilar, till skillnad från den stackarn med vanlig sedan som försökte vända här och Paul hörde hur hans front fick lite väl mycket närkontakt.

 Men de här hålen kommer inte bli mindre
Så lilla trucken fick åka och hämta singel

Nu är infarten fixad och det är himla skönt.

På kvällen åkte vi till LongHorn Steakhouse och åt. Den här gången blev det inte steak, utan kyckling med parmesan för mig och forell för Paul närmare bestämt: Parmesan Crusted Chicken
Two fresh grilled chicken breasts, topped with a parmesan garlic crust.   och Grilled Fresh Rainbow Trout -Fresh Rainbow Trout grilled with basil, parsley & extra virgin olive oil.  .

 Och jösses vad mat... En liten sallad innan och ett supergott bröd som tyvärr inte går att köpa, det är deras egna speciella. Är godaste brödet jag ätit här, men förmodligen inte nyttigt. Och som ni ser så är salladen inte alls liten. Jag blev mätt bara på den.


Så här såg min kyckling ut, bilden gör den inte rättvisa. Det var såå gott och himla tur de har doggy boxar här.

Om det är någon som funderar på vad det kostar att äta på LongHorn i USA, så här i Pickerington går Parmesan Kycklingen på 15.49 US dollar - ca 95 Svenska Kronor och Forellen 13.99 US dollar ca 83 Svenska Kronor sen tillkommer det lite skatt. 


Och på vägen därifrån började regnet. Tack och lov hann vi hem innan åskstormen kom och den har varit otroligt kraftig ikväll. Blixtar och smällar på samma gång, så kraftigt att huset skakar. Tycker INTE om. Vi har varning fram till 02 inatt och på nyheterna sa de just att det varit 4700 blixtar senaste 10 minuterna här i området. Snoddles kom in snabbt, men Gizzie har sin egen vilja och kom inte när jag ropade. Så en mycket blöt katt satt på trappan senare.

5 kommentarer:

John O sa...

Nice med födelsedag! Men Magda, det verkar regna mycket hos dig. Vad kostar bensinen hos er? Kram.

Umepojk i Mason, Ohio sa...

Du kunde ha skickat lite regn till oss. Vi fick bara några droppar.

Magdalena and Co in US sa...

Men Jonte... Det suger, jag skulle ju skryta för dig med den varma sommaren utan det svenska sommar regnet. Och hur bra går det??? ;)Bensinpriserna går upp och ner, är ständigt ett ämne för irritation. Förra helgen var det Memorial Day och många var lediga och reste. Det innebar att priserna gick upp inför helgen. Idag har priserna legat på $3,79-3,93 för en gallon här i området. Det blir väl runt 6 kr/L...? Hur är det hemma
Umepojk- Med glädje skickar jag över en del. Önskar du kunde sagt det tidigare så jag visste... Här VRÄKTE det ner. Fick ni någon åska hos dig?

John O sa...

Hemma ligger det väl på runt 14 kr/litern.
Ni kör billigt :)

Umepojk i Mason, Ohio sa...

Vi hörde bara lite åska långt bort. Det händer ganska ofta att oväder passerar lite norr om oss, i nordöstlig riktning, så Dayton och Columbus verkar få det värsta.