fredag 17 juni 2011

Därför har jag en ömmande kropp nu

Jaha då är jag inne på min tredje dag med en ömmande kropp. Som vanligt så har jag svårt att sitta stilla och det är så mycket som behöver göras. Igår blev nästan inget alls gjort, det gick bara inte. Jag måste försöka komma ihåg att ta pauser och jobba lite lugnt och fint.
Men, men det här är en del av vad jag sysslat med ett par dagar för att få en ömmande kropp.

Besök på byggmarknaden och köpte mer virke.

Så här ser det då ut på en amerikansk byggmarknad. Det här är Menards.

Och så här uppstilad är jag när jag köper virke och jobbar och snickrar.

Rensat hängrännor från löv. Det är många stora fina träd här på tomten och det syns i rännorna. Såg att det regnade över kanten häromdagen så jag klättrade ut genom fönstret på övervåningen och rensade. Mitt favoritträd är nog tulpanträdet som har fantastiska blommor.
Klättrade ut genom fönstret där uppe. Tur att man är liten.


Köpte också trasiga säckar på Menards för $1 stycket med lavasten. De har har jag börjat att lägga runt buskar. Hitintills har rhododendron och holly bush fått dom.

Inte så mycket än, men lite blommor är planterade

Hade kuponger på hallon så jag kunde hämta 4 förpackningar gratis. Gjorde lite sylt på dom. Blev inte så mycket, men hemmagjord sylt är mumma och jag vet vad som är i den.

Gjort klart en del av hemmasnickrade odlingslådorna. Skyfflat i jord och gurka och sallad är än så länge planterad.

Gjorde en till liten låda där kanske tomaterna får bo. 

Doris och Hoppsan har fått varsin tur i vår skog. Doris letade nog mest efter äckliga saker att äta när vi var ute.
Hoppsan däremot tyckte det var lite läbbigt och höll sig nära. Ett superstort träd har blåst omkull och där roten vält är det fullt med vatten. Läskigt tyckte Hoppsan och stod på darrande ben och sniffade. Bra tyckte jag som inte vill ha en blöt, lerig hund.

Den här bilden tog jag i januari när trädet just blåsit omkull. Hade inte med mig kameran ut,
men hålet är nu vattenfyllt.

Sen har vi det vanliga, tvätta, städa och städa igen. Och vissa hjälper inte till med städningen, men det är väl deras plats i tillvaron.

Arbetsledaren

Allt är en lek

Vet inte om det här är ett försök att visa intiativ

Och den här hittar man alltid i nån låda någonstans

En till av rosorna jag planterade för nån månad sedan har börjat blomma. Lite tjusig tycker jag.

Och snart är det helg

7 kommentarer:

Anonym sa...

Vad du har varit kreativ! Det är härligt att se - glad för din skull :-). Sen skriver du underbart också; bilderna på Doris och katten på sätet tillsammans med din text=suveränt sätt att få dagens första skratt! Tack för det:-)/Jessica

Anne-Marie sa...

Du verkar inte ha några problem att få dagarna att gå. :) Så mycket du håller på med. Trevligt att ha fullt upp men du får ta det litet lugnt också. Skickade ett FB-meddelande till dig - fick du mitt email häromdagen? Kramar!

Charlie sa ... sa...

Imponerad!! Du är ju handlingens kvinna som får saker och ting gjorda. Vad du fixar och kan. Gillar allt!

Jag har slöat till mig sedan vi flyttade hit. Dels för vårt boende är annorlunda, dels för att jag arbetar mer här.

Vi hade kupongfrenzi igår...vi har tvättmedel för minst ett kvartal för under en $1

Kram!

Annika sa...

Ja, jag är också så IMPAD av dig!!
Du är så duktig och driftig och har minsann noll problem att få dagarna att gå!
Tänk om jag vore så händig som du!!
KRAMAR!!

Anonym sa...

Inte konstigt att du har en öm kropp. Fullt upp med virke och trädgårdsskötsel. Vilket liv och rörelse.
Kul att se hur du har det.
Kram från Eva Henriksson Tyresö

Magdalena and Co in US sa...

Jessica - Så söt du är, TACK. Ja, du vet hur det är med djuren. Man älskar dom, och ibland är de billiga.
Anne-Marie - Nej du, det är ett heltidsjobb att vara hemmafru, om man vill. Japp, fick meddelandet och svarade oxå.

Magdalena and Co in US sa...

Lotta - Jag hade förmodligen inte gjort så mycket om jag jobbat också. Men det är så mycket som behövs göras, tycker inte jag kommer någonstans.
ÅÅÅÅå perfekt tvättmedels haul!!! Nu blir jag nyfiken, vilket märke var det???
Annika - TACK. Jag vet inte om jag är så duktig. Vissa saker blir bra, andra blir jag inte nöjd med. Men jag har inte långtråkigt iaf :)
Eva - Nej, det är nog inte konstigt. Men när jag är mitt uppe i nåt glömmer jag bort att min kropp är skör och jag inte kan göra vissa saker. Roligt att du gillar bilderna, och som sagt långtråkigt blir det inte