onsdag 22 juni 2011

Det sitter en groda på mitt fönster

Så har klockan blivit 12 och det närmar sig läggdax.

Tittade just ut genom fönstret där jag sitter på andra våningen och såg en groda, på fönstret... Givetvis var jag tvungen att ta kort på den. Så nu får ni se vad jag just såg.
Funderar på om det inte är lite dumt för en groda att klättra så högt upp. Men jag hoppas den hittar nån mumsig fluga att smaska på.

Igår gjorde jag något riktigt trivsamt. Efter 1,5 vecka med ständig huvudvärk bestämde jag mig för att det var dags att göra något åt det. Jag och min ömmande kropp med stela muskler åkte och fick massage. Jösses vad härligt det var och jag undrar varför jag inte gjort det tidigare. Idag har jag dock känt mig som om jag blivit överkörd av en långtradare. Men ändå på ett skönt sätt. Hur bra lät det?

Tycker det är lite sådär att leta efter massageställen. Just sådant vill man känna sig bekväm på och jag med min livliga fantasi är rädd för att hamna på en annan sorts massageinrättning.
Men efter en hel del googlande hittade jag den här hemsidan som såg bra ut och som sagt, det var ljuvligt och jag är helnöjd.


Idag var det också "First Day of Summer" här. Tänkte att - Är inte det i mars? Men jag tänkte på vårdagjämningen.
Så här beskrivs det:
In the United States and the rest of the northern hemisphere, the first day of the summer season is the day of the year when the Sun is farthest north (on June 20th or 21st). This day is known as the Summer Solstice. 


Bild från Internet
Och bilden är från samma webbplats. Vill du läsa mer klicka HÄR

Så hur har då vädret varit denna officiella sommardag. Jo, vakade till ett rasande åskväder. Sedan mitt på dagen blev det hett så att det var omöjligt att vara ute. Dryga 32 grader i skuggan och fuktigt som attan.
På kvällen kom ytterliggare en ordentlig åskstorm som gjorde att elen försvann en kort stund.
Så var sommaren idag..

Tog mig en liten tur ut i vår skog för att titta efter Jackie/ Jacob-ina. Men hon har nog grävit ner sig någonstans. Och jag insåg att skogen förmodligen är paradiset för en lite sköldpadda så det känns inte alltför trist om hon är där.


Tog ett par bilder på hur det ser ut.

Läggdax Go Natt

5 kommentarer:

Äventyret framtiden sa...

Det ÄR skönt med massage när någon ger den som kan ge....tror nog att det är en talang det också. Hoppas att du slipper din huvudvärk snarligen

Ha det gott-kram!

Eva Henriksson sa...

hua för huvudvärken....
Men massagen är ju skön men jag blir sjuk av den...får t.o.m. feber fast det är så skönt.
Midsommarkram från Eva i 18

em sa...

Att grodor kan klättra i träd visste jag - men att de har sugfötter och kan sitta på ett fönster, det var nytt!
Ta' det nu lite lugnt, och börja inte lyfta, slita, hugga och dra' förrän kroppen mår riktigt bra!
Sköt om dig,
Margaretha

Charlie sa ... sa...

Vilken sötnos! Läcker bild. Är han/hon kvar idag? Ni har massor av spännande aktiviteter i er trädgård ;)

Jaha, Jacob-ina är ute och traskar fortfarande eller pausar någonstans. Skönt. Tar det lugnt helt enkelt.

Massage är min grej!! En bra massör är värd sin vikt i guld.
Jag unnar mig massage då och då, ibland bara en 10-minutare i en stol.

Kram!

Magdalena and Co in US sa...

Pettas - Ja, det är något som kan vara riktigt oskönt om man får nån som inte gör riktigt. Har varit hos de som gör för löst och det känns som bortkastade pengar. Tack, hoppas också huvudvärken snart går bort.
Eva- ja hua är rätt ord. Fy vad trist att du blir sjuk av massage, när det är så gött. Hoppas det blir en riktigt mysig midsommar för er också. Alla barn och barnbarn hemma? Det är så lustigt hur världen är liten ibland :)
Em- Visst är det roligt att man ser sugkoppsfötterna på den. Undrar om sådana grodor finns i Sverige. Jag vet jag borde vara stilla, men det är så trist.
Lotta - Visst är grodan söt. Så är det när man bor på vischan. Ja tror nog lilla sköldpaddan pausar rätt mycket. En av de sakerna jag gillade med att sitta och titta på den. Allt går i lugnt tempo och det var avstressande. Jag vill hitta henne igen! Lysande att du unnar dig massage, ska försöka göra det också. Det är en sådan bra investering att vara snäll mot sig själv.