onsdag 29 juni 2011

Hur man botar dåligt humör

När jag var på mitt sämsta humör så funderade jag på vad jag kunde göra för att muntra upp mig själv. Att bygga något brukar alltid vara kul. Så jag byggde mig själv en liten blombänk till framsidan av huset.
Den är lite ruff, men jag tycker den blev bra för några blommor att stå på.

Sedan handlade jag mig en kokbok. Den första jag köpt på engelska. Det är inte en traditionell kokbok utan recept på vad man kan göra av det man odlar i trädgården. Tyckte det var lite roligt eftersom klimatet här gör att man odlar andra saker än vad jag är van vid. Förhoppningsvis hittar jag lite nya ideer.

Ett av recepten är på Watermelon Marmalade, något jag inte gjort marmelad på tidigare.

Så var jag på verkstaden idag (var egentligen igår jag började skriva det här) med bilen och det gick bra. Tjohoo! Fick sitta och vänta i ca 2 timmar och ju längre tid det tog desto mer nervös blev jag över vad det skulle kosta. Men, det blev GRATIS. Hade hoppats på det eftersom jag tror de missade inställningen från början. Men man kan ju aldrig vara säker.

Det här var inlägget jag egentligen skulle skrivit när jag bara var tvungen att skriva om pippin jag såg

5 kommentarer:

Charlie sa ... sa...

;)

Grattis! Gratis är bra

Bänken är jättefin. Jag gillar bänkar. Dem är bra till så mycket.

Ska du testa melonmarmeladen? Låter gott...berätta isåfall hur det blev!

Kram

Anne-Marie sa...

Din fina bänk! Gillar den. :) Men vad bra att det blev gratisbesök hos bilmekanikern. Sådant gillar man. Det låter som en intressant marmelad. Du får berätta om den blev god. Kramar!

Äventyret framtiden sa...

Haa:D, jag blir glad av att läsa din blogg och få till mig av all härlig energi du flödar av...

Kramar!

em sa...

Jättefin bänk!
Se'n blir ju inte humöret sämre av ett gratisbesök på bilverksta'n!

Spännande med marmeladen, jag gjorde någon slags vattenmelonglass förra året - det var ingen höjdare. Nu samlar jag på mina skal (bara det vita) för att göra relish. Det har jag inte gjort förr så det ska bli intressant.
Margaretha
som är glad
att du är glad

Magdalena and Co in US sa...

Lotta - Visst är det topp när det kostar gratis. Spenderade dryga 2 timmar där, men när det var gratis var det väl värt.
Får se om det blir marmeladkok eller något annat. Berättar så klart

Anne-Marie - Vad roligt att du gillar bänken. Hade lite fel virke, men köpte det som var billigast. Så det fick bli som det blev.

Pettas - TACK, du anar inte hur glad jag blir för dina ord

em - Gratis är gott, som jag brukar säga. Funkar även på bilverkstad. Får se om jag gör marmeladen eller något annat smarrigt i boken. Men jag tyckte det var ett roligt recept. Relish har jag ingen aning om vad det är, låter spännande, får googla på det