söndag 26 juni 2011

Ibland känns det BLÄÄÄ

Det här är jag just nu, så vill ni inte läsa gnäll. Hoppa över mitt inlägg idag.

Jag är på dåligt humör och funderar över varför.
I ett par dagar har jag inte spenderat mycket tid vid datorn, så det har varken blivit blogginlägg eller läsning av mina favoritbloggar.

Dåligt humör anledningar.
Min trädgård i Sverige

Det är midsommarhelg och jag saknar vänner, svenska hus och midsommarmat.


Jag saknar svenskt godis och midsommarstång.


Hade tänkt ha sill här och lax. Men det blev inte så, Paul var tvungen att jobba och det kändes inget kul att äta det själv. Sill och lax är något som ska göras i sällskap. Och är det premiär i ett land, så krävs det sällskap ännu mer.

Har inga som jag känner här i närheten så nån midsommarfest var inte heller aktuell. Just nu känner jag mig fasligt ensam.

Fick tips om en länk till en sida där jag faktiskt hittade en midsommarfest i Columbus. Det stod att anmälan var tvungen att göras. Så jag mailade dit för att höra om de fortfarande var på gång.
Men jag hittade den sent, bara ett par dagar innan och fick inget svar. Firandet var igår, så nu får jag satsa på midsommar nästa år kanske.

Nästa bummer; Bilen, bilen ska gå och gå och vi kan nog alla vara överens om att det är tristare än tristast när det är problem. Nu måste jag försöka göra något åt det.
Det är 3 saker som behöver tittas på.
Tror bromsarna börjar bli dåliga.
Ett "klonk" ljud hörs ibland när jag svänger från vänster fram.
Går inte att köra över 43 mph. Bilen börjar vibrera och skaka. Tror det kan vara framvagnsinställningen, men i värsta fall något värre.
Så nu kommer jag ingenstans. Bilverkstäder på svenska är inget kul. Här vet jag inte riktigt hur jag ska förklara, och om de talar om för mig vad som är fel kommer jag säkerligen inte förstå motortermerna. Sedan känns det som alltid med bilar. Det blir nog DYRT.

Och för att gnälla lite till så önskar jag att renoveringen i huset gick lite fortare. Känns som jag jobbar hela tiden, men att det inte syns.

Så just nu önskar jag att jag kunde sitta med en räkmacka, en kopp kaffe och några vänner.

Färdiggnällt för idag

6 kommentarer:

em sa...

Här kommer en uppmuntringskram!
Margaretha
som lovar att
det går över
- nå'n gång...

Bejla sa...

Usch, sådana stunder/perioder är jobbiga. Hoppas att det löser sig med bilen (utan att kosta en förmögenhet) och att det sker förändringar mot det bättre på kompisfronten, och renoveringen också såklart. :-)

Charlie sa ... sa...

Du fina och goa Magadelena!

Hang in there...det blir bättre.

Just nu känner jag att jag vill sätta mig i en bil och ta med mig min sill och godis och ha en skön dag och kväll med dig. Prata trädgård. Renoviering. Grodor. Kolla efter Jabob-ina. Lite av varje med andra ord.

Ofta känner jag också att jag saknar min familj och vänner.

Din trädgård i Sverige är underbar. Sånt kan också kännas.

Det ÄR tufft med helgdagar, rör runt ofta.

Glad att du skriver igen och läst lite bloggar. Du kommer säkert känna dig i bättre form snart. Hoppas också att bilen inte blir en jättegrej.

Jag ska kolla hur det går för min polare att kolla Sverigeresor.

Kram!

Anne-Marie sa...

KRAM! :) Vad roligt det var att pratas vid idag.

Anonym sa...

Bra att höra av dig. Jag minns när jag läste om johannas första julafton på Kreta.
Hon längtade så enormt hem. Ingen brydde sig...Men det har blivit bättre....
Hon skriver den blogg som var min första. hon gifte sig plötsligt i vår lilla by på Kreta med en grekisk Aris. Hon klarade omställningen och har två barn nu och bor kvar.....men svårt har det varit och hon ordnar själv lite extra när de svåra tidpunkterna kommer.
Ibland reser någon dit och ibland åker hon hem.....
Bra med midsommarfest om det finns.

Magdalena and Co in US sa...

em - Tack söta du, det värmer!

Bejla - Tack vad snäll du är. Ja vissa dagar suger helt enkelt. Men så är det.

Lotta - Du är så himla fin! Bara dina gulliga ord får mig att må bättre. Du skulle vara mer än välkommen om du kunde stå ut med att hänga på en byggarbetsplats.

Anonym - Nu blir jag lite förvirrad för jag ser inte vem som skrivit. Men det är skönt att veta att man inte är själv med de upplevelserna. Det är så mycket som händer i en när man flyttar till annat land. Och just när man vet att man inte ska åka hem. Pluggar man utomlands så har man alltid "hem" att komma tillbaka till

Anne-Marie - Ja, det var jättemysigt. Tiden bara rusade iväg. Vi får göra om det :)