fredag 3 juni 2011

Snickarboa har flyttat ut

 Idag har vi haft det lite svalare. Det betyder att det varit runt 25 grader i Pickerington istället för 30. Men det räcker gott och väl för mig. Jag hade till och med varit lite fiffig och fyllt vatten i flaskor och stoppat in i frysen igår kväll, så idag kunde jag ha kall dricka ute.


Hela dagen har det varit ute arbete. Gräsklippning, pinnsamlande, kompostkvarana, räfsning och snickrande. Flyttade ut snickarboan på tomten, passade bra i fina vädret och det jag bygger är drivbänkar.

Där ser ni också en av nya solstolarna. De fanns i beige och mörkblått, men jag fick för mig att vara lite vågad och tog randigt.

Får se hur det blir, tanken är att sammanfoga stockarna med halv-i-halv, fick för mig att det skulle se fint ut. Har inte gjort det innan så vi får se hur slutresultatet blir. Började med att såga för hand. Det tar tid och många stockar är det. Men så tog Paul hem sin såg från jobbet och det var ju fiffigt, bara det att det visade sig att batteriet nog gjort sitt. Laddade flera timmar och såga 2 minuter, inte riktigt den utdelningen jag ville ha. Så det var till att gå tillbaka till handsåg, hammare och mejseljärn. Ångrar nästan att jag inte skruvade ihop eländet. Då hade det varit klart.

Hoppsan var som vanligt med ute mestadelen av dagen. Han är en lycklig hund, han. Dessutom är han bra på att roa sig själv med pinnar han hittar som han slänger upp i luften och fångar. Sedan rullar han lyckligt runt och sprattlar med benen i luften och pinne i munnen.
Även Doris var ute en hel del idag. Givetvis fick prinsessan en filt att ligga på.
Så det har varit en bra dag här idag

3 kommentarer:

Äventyret framtiden sa...

Så flitig och händig du är!:)
Jag är rejält imponerad!
Ser framemot att få se slutresultatet.
Ha en fin dag!
kram

Annika sa...

Hey, pop-up igen!!
TACK!!!!!!
Uppskattar!!
GUD vad flink du är, Magdalena. OCH så duktig!!
Du måste vara den perfekta vajfen ;-)
Kramar!!!

Camilla sa...

Oj oj, vilka projekt du håller på med. Hoppas att drivbänkarna blir bra när du är klar med snickeriet:)
Vovvarna ser ut att ha det gott där i skuggan.

Kram