fredag 27 maj 2011

Shopat solstolar i ösregn...

Vädret här suger. Ja, så är det helt enkelt. Jag skulle skryta för mina svenska vänner om den tidiga sommaren här. Och den har inte alls varit som jag tänkt mig, som ni säkert sett av tidigare inlägg.

Idag var jag på Walmart och köpte solstolar. Japp, hoppet är det sista som lämnar. Och sommaren ska komma!!! Har i mitt kupongande läst en hel del av reklambladen som skickats ut och tyckte jag hittade en bra deal. De flesta har kostat runt $ 60-80, men de här såg likadana ut och fanns för $ 45 (ca 280 svenska).  Så jag var så storslagen att jag köpte 2, Paul kan få sitta fint och skönt också.

Så här ser modellen ut fast de jag köpte var randiga, zero graivity chair, som de heter. Blir himla sköna när man fäller dom bak. Perfekt att komma upp lite från gräset. Jag gillar att sitta i gräset, men en myra kröp in och bet mig i ljumsken häromdagen. Det var inte skönt. Bild kommer sen, den här tog jag från deras hemsida.

Dessutom hämtade jag lite gratis plåster och rakhyvlar, bra kuponger samt hade några $ 6 ( 38 svenska) rabattkuponger på olivolja. Gjorde lite andra fynd, men ska inte plåga er med det. Jag känner mig riktigt nöjd med den shoppingturen i alla fall. När känner man sig inte nöjd efter en shoppingtur? ;)

När det var dags att fara hem och jag stod där med mina solstolar så kom ännu en åskvädersstorm. Det var så personalen stannade till för det vräkte ner regn och det lät som någon sköt kulspruta på taket. Kändes lite fånigt att stå med solstolar då.

Efter lite väntan så drog det värsta förbi och jag kunde ta lilla Jeepen hem.

Igår så hade jag organiseringsdag. Jag blir tokig på när saker inte är på sin plats och jag får tillbringa tid med att leta efter dom. Dessutom har jag någon sorts lyckokänsla i att organisera och göra etiketter. Igår kände jag att jag inte hade tillräcklig ordning på mina papper och när det är oordning kan jag inte fokusera. Vilket i och för sig är lite lustigt, för jag är himla bra på att röra till saker också.

Men jag skaffade mig några arkiveringslådor med hängmappar och nu har en hel del av sakerna hamnat i mapp - med självklar etikett. Å vad jag känner mig nöjd med det.

Sedan skolade jag om lite frön och tog tag i renoveringen igen. Målartvättade tak och väggar i gästrummet för att kunna måla där. Det rummet är innanför badrummet jag renoverar så de hör lite ihop. Tyvärr såg jag att jag kommer behöva göra en del spackeljobb där innan jag kan måla. Men jag tänker försöka låta bli att bredspackla allt.

Det har inte blivit så många bilder tagna här på ett par dagar, så jag visar er hur vår TV ser ut för jämnan dessa dagar. Fast inte hela tiden såklart, de bryter sändningarna med det här.

6 kommentarer:

Loppan flyttar västerut... sa...

Du är för härlig med dina kuponger, jag tror jag kan lära mej massvis av dig!
Stackars er med vädret, inget vidare alls ju. Det vänder, det vänder.
Ha en skön fredag och helg!

//Åsa

Anonym sa...

Nu har det blivit ännu svårare att kommentera här eftersom google inte låter mig logga in på mitt konto hos er som har dessa kommentarsfält. Det funkar hos alla andra, men inte hos er. SÅ trist.
Ja, du är verkligen idog med dina kuponger!!!! VERKLIGEN!
Sådana där solstolar har vi och de är så sköna!!
Hälsar och kramr Annika i Reston

Annika sa...

YESSSSS, girl!!!
100% bättre!!
NU var det skitlätt!!
GILLAR!!!
Tack och stor kram!!!!

Charlie sa ... sa...

Magadalena, sådan där solstolar har jag vuxit upp med. Dem är bäst!! Bussköna när man fäller tillbaka. Man sover som en gris!

Hoppas vädret vänder. Här är det tropsikt Floridaklimat just nu. Inte mig emot efter veckor av gråa nyanser och regn. Solen kommer till er också snart!

Skönt att organisera. Det ger mig sådan KICK. Jag tänker bättre när det är ordning ;)

Kramar!!

Camilla sa...

Smart att köpa solstolar när det regnar, för när solen skiner brukar det ju bli rusning efter dem.
Även om det regnar så kommer snart solen ska du se och då kan du ligga där i din solstol och bara njuta:)

Härligt med ordning och reda. Jag håller på att spana efter nya grejer till mitt badrum.Jag vet vad jag vill ha när jag hittar det:)

Kram

Magdalena and Co in US sa...

Annika - Men gu va GLAD jag blir. Det är jag som får tacka, jag blir ju så himlans glad för dina fina kommentarer.
Lotta- Ja det VAR sköna. Du har så rätt. Jag skulle bara sitta liiite och vila, så fällde jag bakåt, o tog inte lång tid innan jag somnat :)Vi har helt plötsligt fått tropisk värme och fukt. Kom i helgen
Camilla - Visst är det väl så att det måste bli fint nån gång. Och det blev riktigt varmt till helgen faktiskt. Ha, ha, jag känner igen det där med "när jag ser det, vet jag" PRECIS så är jag också.