onsdag 18 maj 2011

Inomhus väder och Sverigetankar

Vet ni va????
Det regnade idag - igen. Jag vet att jag förra året vid den här tiden var i Sverige och det var så fint väder i Ohio och i år hade jag tänkt njuta av den tidiga sommaren.
Hallåååå!!! Vart tog den vägen?
Men det dröjer väl inte länge förräns vi har ständiga temperaturer på runt 30 grader varmt och jag gnäller för det.
Och detta kaos av skivor ska då visa golvplattan jag sågade till och delar av uppsatta gipsväggen
 Idag var det perfekt väder för inomhusjobb. Så jag fortsatte med ena badrummet. Idag har jag lagt en ny golvplatta i duschdelen och börjat sätta upp gipsväggar. Det är fortfarande en bra bit kvar innan man kan göra det roliga slutskiktet. Men varje sak jag gör kommer jag lite närmare.
Ibland kan det vara bra att komma ihåg var balkarna går. 
Och eftersom inget är som svenska hus så tog jag bilden för framtida bruk.

Har också funderat över när jag ska kunna ta mig till Sverige. Jag har verkligen en hel del saker jag skulle behöva fara hem och fixa.
Men tidigare när jag åkt hem så har jag farit till mitt älskade hus. Att åka till Sverige och inte kunna vara där känns faktiskt så sorgligt.
Dessutom så har jag ju djuren här, Paul kommer förmodligen inte kunna få ledigt i det närmaste så jag får förmodligen fara själv och då kan han ha hand om dom. Men han jobbar ju på dagarna och mina voffar skulle få vara själva. Och flyga med dom känns både för dyrt och krångligt. Dessutom vet jag hur orolig jag var när Doris flög förra gången. Ja, det är en del att fundera över.

Nu på kvällningen känner jag att jag börjar få lite ont i halsen. Hoppas det försvinner tills imorgon.

4 kommentarer:

em sa...

Hoppas du vaknar frisk och kry i dag!
Ja, käre tid, så mycket det alltid är att tänka på så snart man äger mer än en tandborste och det man går och står i. Håller alla mina tummar för att allt ska ordna sig på bästa sätt.
Margaretha

Annika sa...

Jag är impad av ditt kunnande i snickerier och annat fix...
You go!!
Intge kul om du åker på en sommarförkylning nu.
Vi har haft rena rama skitvädret denna vecka...
USCH. Bara regn och storm...
Men som du säger VET man ju att det blir 30 grader och mer därtill i sinom tid...
Hoppas du får ihop logistiken runt eventuell hemresa. Har en liten utmaning till dig på min blogg.
Kram!!!

Äventyret framtiden sa...

Så bra att du kan fixa så mycket själv och inte har tummen mitt i handen!!:D
Jag är imponerad!

Magdalena and Co in US sa...

Margaretha- Jo, och här så har jag minskat mina ägodelar med 90% skulle jag tro. Från det som får plats i ett hus och som man samlat på sig i decennier till vad som ryms i 2 resväskor. Tackar halsen har inte blivit värre
Annika- Jag såg den, vad söt du är som skickar vidare till mig. Jag ska ta och göra det imorgon. Såg också att du å Lotta skulle till IKEA, gu va avis jag blir, fast på ett snällt sätt och hoppas ni hade topp. Äsch då, nu rodnar jag lite när du säger du blir imponerad över mitt snickrande.
Karin- ja det är nog tur. Och har man hus och inte råd att betala för allt så får lixom göra det själv. Men jag tycker dessutom att det är roligt, för det mesta... och det hjälper ju till