fredag 6 maj 2011

En pinne i ögat kanske inte är så farligt om man jämför...

Trodde inte jag skulle höra mig själv säga det, -Men jag är glad att det bara var en pinne i ögat.

Hittade den här artikeln på aftonbladet om en larvsprutade fluga som sprutat in larver i en kvinnas öga. Men FY F.N!!! Lite lustigt är det att experter tror den tog fel på hennes ögon och en älgs näsborrar... Flugan är en parasitfluga som använder älgen som värddjur.

Nässtyngsflugan, eller Cephenemyia ulrichii som dess latinska namn
Foto: NIKLAS JOHANSSON/LÄNSSTYRELSEN






Så har du träffar du på den här flugan och du har ögon som ser ut som en älgs näsborrar bör du vifta bort den. Kan dock meddela att det verkar väldigt ovanligt.

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Tack och lov, solen sken idag och det var riktigt fin. Blev hyfsat varmt under dagen också så jag passade på att klippa gräs på både fram och baksidan. Trots att jag har både traktor och motorgräsklippare tar det sin tid. Dessutom har det regnat så mycket att det står vatten lite här och var som man får passa att man inte fastnar i. Men några timmar senare var det fint.
Tog mig också ut och grävde ner de sista rosenbuskarna. Den här gången anväde jag solglasögon som jag INTE tog av. Inga mer grenar i ögat, tack.
Sammanlagt 8 buskar hoppas jag ska växa och frodas och bli början till en fin trädgård på våran trista, fotbollsplan-stil-gräsmatta. Röda, lavender, gula, orange och vita är färgerna.
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

På kvällen stack vi ner till Cracker Barell och jag åt Tilapa och Paul Chickn Fried Chickn.
Hem och krashade i soffan, för att nu kraschat i sängen med netbooken.
God Natt

3 kommentarer:

Anne-Marie sa...

Usch, det låter inte trevligt. Var hittar du allting? ;) Fick du mitt svar för ett par dagar sedan på FB att höras av när jag är tillbaka i USA? Kram!

Annika sa...

FNISS!! Den där artikeln såg jag i DN också...
Mardröm ju. DÅ är en pinne bättre, fniss...
Nä, hoppas att du känner dig tipptopp i ögat igen!
Kram!

Magdalena and Co in US sa...

Anne-Marie- Ja jag tror jag fick det. Svarade nog också på det...Tror jag... Var jag hittar allt, tja jag har en förkärlek att läsa saker med konstiga rubriker :)
Annika- Eller hur!!! Visst känns en pinne bättre än 30 larver. HUA