söndag 22 maj 2011

Tur och retur West Virginia

Idag blev det äntligen av att vi for till West Virginia och till Pauls föräldrar. Vi skulle farit förra helgen till mors dag men som jag skrev så har Paul jobbat som en galning sista tiden. Det är en liten bit att fara, tar ca 2,5 timma med bil så det är inte så att man bara svänger förbi en kväll.
 Nu blev det äntligen dags att fara över med en morsdags blomma - fast det blev en buske.


Här i Ohio är det ganska platt tycker jag, men i West Virgina så är det bergigt och kulligt.

Här är bron som skiljer OH och WV åt.

Programmet Coal om gruvarbetare i WV

I WV så är kolbrytning stort. Flera generationer i Ps familj har jobbat där. Tack och lov inte längre för fy bubblan vilket arbete. Vet inte om det är lika många idag som jobbar i gruvan idag, men det går en serie på en av kanalerna här om jobbet i gruvan - "Coal".


När vi åkte över bron såg jag en av båtarna med sin kollast.

Väl framme så blev det grillade hamburgare. Eftersom vi inte införskaffat en grill än så är allt grillat lyxigt och gott. Här är det Ps pappa som är grillmästare.

Syster hans och hennes familj var också på besök. Och här är Paul och jag och lilla Jurnie på baksidan.

 Finns det något som är så sött som små händer och fötter?

 Matdags
 

Paul pappa gillar att snickra och här är en möbel han har snickrat till åt oss till vårat badrum. Allt från råvirke. Han är duktig han. Tyvärr var den för tung och stor för oss att ta med hem idag, men jag ser fram emot att få något av badrummen i ordning.

Nu blir det inga fler bilder för idag, för nu är det läggdax.
Jag kan bara konstatera att vi faktiskt överlevde världens undergång som var förutspådd till idag av Domedagsprofeten Harold Camping, och att dagen dessutom blev riktigt trivsam. God Natt!

4 kommentarer:

Musikanta sa...

Intressant att läsa om din resa till Wv. Visste inte om att det fortfarande fanns kolbrytning i USA! Men det är ju ett stort land...
Jättefint skåp som din svärfar snickrat åt er!
Ha en skön fortsättninga på helgen önskar Ingrid.

Musikanta sa...

Glömde att skriva att det var ljuvliga bilder på den lilla flickan!
Kram!

Äventyret framtiden sa...

Härligt att få åka med i baksätet genom Ohio till Wv. Härligt också med en svärfar som kan snickra fina badrumsskåp. Han får gärna komma hit och hjälpa till:D.
Fina bilder!:)
kram!

Magdalena and Co in US sa...

Musikanta- Nej, jag blev också förvånad över det. De går fortfarande ner i gruvor utan andningsskydd och kommer upp svarta som sot. Trodde inte sådant existerade idag. Visst är hon söt den lilla, dessutom skrek hon inget. Klart plus i min bok.
Karin- Vad roligt att du tyckte om turen :) Jag tycker själv att det är väldigt intressant med olika miljöer i olika länder. Sådant som är vardagsaker men så annorlunda. Jag är så glad över att han fick för sig att snickra till oss. Var lite orolig först eftersom jag är rätt petig med vad jag gillar. Men här i huset behövs mycket göras i ordning (typ allt) så det är mer än välkommet.