tisdag 24 maj 2011

Nu drar stormen in

Nu drar stormen stormen in här i Pickerington. De bröt just tvprogrammen med varning och jag hör vinden blåsa, regnet slår ner och åskan blixtrar. Vi får se hur stormen går men det är stor risk att vi tappar strömmen så jag skriver ett litet snabbt inägg. Otroligt vilket väder det är här.

Nu sa dom på tv att Tornadovarningen är borttagen. Tackar för det, men det var vindar på runt 60 miles/hour (ca 96 km/timma) på ingående.
Dock kände jag att jag ville dela med mig av vädret här så ni kan få känslan. Så jag gick ut och tog en liten videosnutt.


Fick inte med det värsta, men ni får lite känsla av hur det är när regnet öser ner...

6 kommentarer:

Charlie sa ... sa...

Läskigt! Hoppas det inte blir strömlöst. Jag har fortfarande inte vant mig vid USA-vädret, hur starka krafter det är som är i rörelse många gånger.

Stay safe!

Magdalena and Co in US sa...

Nä, men nu sa de att det tagit bort tornado varningen, så jag försökte mig på att filma regnet... Som vi iof är vana vid hemifrån, men inte på det här viset. Kram

Äventyret framtiden sa...

Hujedamej, skönt att tornadovarningen inte gäller längre. Läste i nyheterna om hur häftigt vädret är hos dig! Håll i dig ordentligt!
Hoppas allt blåser förbi rätt snabbt!

kram

Hanna sa...

Åh fy.... tur jag inte bor där gillar inte när det blixtrar och har sig.... Va rädd om dg gumman kram!

Magdalena and Co in US sa...

Karin- ja, jag tycker det är otäckt med vädret här. Hade tänkt fara till affären igår när de bröt sändningarna om inkommande tornado. Så jag stannade hemma, vill inte vara ute när det är så.
Hanna- Första gångerna var det riktigt otäckt, men jag har faktiskt vant mig vid de här starka åskvädren. Fast jag är alltid orolig att något av de stora träden ska falla in i vårt hus. Men vi har källare, bästa stället att gå ner i om det blir riktigt otäckt. Kram

vardagspoeten sa...

Läser om hur tornadon dragit fram där hos er. Otäckt värre!
Var fortsatt rädd om dig. Kram<3