lördag 7 maj 2011

Show and Tell: Mjukt


Fredag och Desiree är värdinna för temat den här månaden. Eftersom jag tycker de här fredagsteman är otroligt roliga så  är jag självklart med. Det är precis lika roligt att fundera över,  som att läsa vad andra knåpat ihop. Den här gången hade jag inga egna bilder utan nätet har fått stå till tjänst med foton. Längst ner en lista på deltagarna.

Mjukt är som sagt temat för idag och jösses vad jag har funderat.
Mjukt... Mjukt? Mjukt...

Det allra första som poppar upp i huvudet är mjukt som bomull, det känns som om de två orden hör ihop. Mjukt som bomull...


Sammet förknippar jag också med mjukt



Så poppar mjukglass upp i mitt huvud. Delen av mig som alltid är godissugen :)

Därefter tänkte jag på saker som jag vill ska vara mjuka



Gräs, gräs ska vara mjukt när man går med bara sommarfötter och känner det mellan tårna. Stickigt gräs gör ingen glad. Hittade bilden på badtofflorna med gräs i, visst är de lite roliga?


Handdukar, en härligt mjuk handduk att svepa in sig i efter en dusch, en stor som man kan krypa in i och försvinna.



Lakan, mjuka lakan att krypa ner i, som gör att det känns bekvämt. Och en mjuk fluffig kudde att lägga huvudet på.


Toapapper, behövs väl ingen närmare beskrivning på varför man vill det ska vara mjukt.


Läs mer om mjukt hos:
Nilla, Desiree, Annika, Erica, Inga-Britt, Helena, Olgakatt, Jenny, Karin, Lotta, Musikanta, Anna, Bejla, Maisoui, Malin

Samtliga bilder från internet

7 kommentarer:

Desiree sa...

Vad kul att du hakade på fredagstemat. Du har ju hittat massor med fina och bra exempel på mjukt. Gillade tofflorna med gräs. De var ju riktigt kul. Sedan är ju mjukglass på sommaren så gott! Handdukar är ju så goa och skön speciellt om de är lite varma också. Ha en toppenfin helg.

Grekland nu sa...

Jag tänkte som du först på bomull, de orden hör liksom ihop. Men du hittade ju många andra kopplingar också - mjukglass FÖRSTÅS - och toapapper, självklart:= Ha en trevlig helg!

Bejla sa...

You got me med mjukglassen! *mums* :-)

Lotta sa...

Ja, men det blev ju ett jättemjukt inlägg :-)

Äventyret framtiden sa...

Många mjukheter på en och samma gång. Många så självklara att man inte ens tänker på hur nödvändigt det är att de är mjuka:)

Kram!

Annika sa...

Det var ju en mkt bra beskrivning av mjukt!
Mkt soft och mjukt allting.
Kram!

Magdalena and Co in US sa...

Desiree- Ja det var ett roligt tema och att läsa andras "mjukheter". Visst var väl tofflorna härliga, mjukgräs vart man än går.
Ingabritt- Visst känns det väl som bomull hör ihop med mjukt. Och mjukglass en varm sommardag är inte tokigt.
Bejla- JAAA! Som den gottegris jag är lyckas alltid något gottigt smyga sig in.
Lotta- Ha, ha TACK. Till slut kom jag på lite mjukisar, men det behövde eftertanke
Pettas- Ja, jag kom inte på ett dugg först, men sedan kom jag på massa mjukisar i vardagen.
Annika- Tack, lite soft fredag blev det ändå