tisdag 31 maj 2011

Show and Tell: Sommarlängtan

Jaha här har det varit fullt upp i flera dagar och ingen datortid, så jag ska helt enkelt försöka skriva ikapp. Jag börjar med fredagstemat, som jag inte vill missa trots att jag är sen. Det är Desires sista tema för månaden och de har varit himla roliga att skriva. Vill du se vad de handlat om - klicka på "Show and Tell" i ämnen. Men så till temat för fredagen 27 maj: Sommarlängtan. Till vad? Aktivitet, ställe, personer, resa, valfritt?
Jag har ju en stadig hemlängtan och även om det blivit något bättre sista veckorna så finns den där. Så sommarlängtan innehåller en hel del svenskt för mig.

Framför allt är det nog vatten. Härliga sjöar som jag och Doris brukade åka till, vissa lite hemliga som man fick gå en bit till och där man kunde hitta en egen plats.
Sedan kan jag har en sommarlängtan till allt som hör goda vänner till, längtan efter grillkvällar och kubb.

Men allra mest så har jag nog en sommarlängtan till att få ordning på tomten här. Å vad jag kan längta efter en mysig iordninggjord uteplats.

Eller grönsaks och kryddland, pelargoner och massor med blommor. Eller längtan efter att sitta under ett träd lite lagom i skuggan och en svag vind. Kanske med en bok, eller datorn trådlöst internet och en kopp kaffe.

Bilderna är lite usel kvalité på - kopierade de från en gammal hemside server. Måste försöka hitta någon som vet hur jag ska komma åt innehållet i min externa hårddisk. Jag har ALLT där.

Det är lite av min sommarlängan.
De andra som är med skrev i fredags - Här är listan till dom Nilla, Desiree, Annika, Erica, Inga-Britt, Helena, Olgakatt, Jenny, Karin, Lotta, Musikanta, Anna, Bejla, Maisoui, Malin

2 kommentarer:

Äventyret framtiden sa...

Jag kan känna din längtan!
Trots att jag har aldrig har bott utomlands på "riktigt" kan jag förstå att den nordiska sommaren suger särskilt...den är så spröd och vacker.
Fina bilder av vovvarna!

ha det gott!
Karinkram!

em sa...

Roligt att du har tid att skriva igen!
Så väl jag förstår din sommarlängtan - jag längtar alltid till Norden, om jag inte är där, på sommaren.
Margaretha
som just nu sitter
ute med flera lager
koftor, filtar och
halvvantar