måndag 9 maj 2011

Mothersday

De senaste veckorna har reklamen för morsdag presenter avlöst varandra på TV. Jag har under lika lång tid försökt valla in att jag faktiskt är mamma. Att Doris, Hoppsan, Snodder och Gizmo är mina bäbisar och att det är på sin plats med en mors dag present även till mig. Jag erkänner, jag älskar paket.
Egentligen var det meningen att vi skulle fara till West Virginia idag till Pauls mamma, men de är överbelastade på hans jobb så det blev inte tid till det.

Idag blev det i alla fall en alldeles utmärkt söndag. Paul var uppe före mig och hade varit och handlat söndagstidningen. Jippieee!!! Mera kuponger till mig

Sedan var vi iväg till Lowes och de hade en kompostkvarn nedsatt med $ 200. Någon hade gjort en beställning på en extra stor, sedan tyckt att den inte var tillräcklig och lämnat tillbaka den efter enstaka användning. Bara den funkar och är nästan som ny gör det mig inget. Dessutom det är något vi verkligen behöver på den här stora tomten. Så jag är överlycklig och har bestämt att det var min morsdags present.



En del av mina frön har börjat gro. Härligt! Det kanske blir egna grönsaker av det. Det här är gurka, vattenmelon, pumpa och sallad

Självklart ringde jag hem till mamma också, men hon talade om för mig att i Sverige så är mors dag i slutet av den här månaden. Om jag kommer ihåg då får jag ringa igen.

2 kommentarer:

Äventyret framtiden sa...

Morsdagen hos oss på Åland var i söndags, så Sverige tycks hålla sig med en egen. Jag känner till det där för min son som bor i Sverige grattar mig alltid i slutet av maj. För min del blir det två morsdagar men vi gör inte någonting särskilt av dem, bara grattar och ev. äter någonting gott tillsammans, vilket vi gör annars också när vi träffas. Vi firar inte särskilt mycket om vi överhuvudtaget gör det.
Så härligt med alla dina såddar. Jag är litet avundsjuk, har inte hunnit med ännu....men nästa vecka så:)

Kramar!

Magdalena and Co in US sa...

Karin- Visst är det härligt med såddar. Den här gången försökte jag sansa mig dock. Det är så enkelt att pilla ner en massa frön och så blir man överväldigad när det är dags för omskolning. Men du har ju fullt upp varje dag så jag förstår att du inte hunnit med såddar. Det är mysigt med lite speciella dagar. Så kan man ha ytterligare en anledning att göra något trivsamt.