söndag 1 maj 2011

Vi äter rå fisk och tänder eld på allt - Trevlig Valborg

-- Ser att jag missat lägga ut det här igår, så det kommer nu istället --
Inser att det är Valborgsmässoafton idag. Fast klockan är ju över 12 i Sverige och här i USA firas det inte.
Men jag kom att tänka på hur min amerikanske man förklarade hur vi svenskar var.
De äter rå fisk hela tiden (sillen), tänder eld på allt och har helgdagar som de firar med fest hela tiden.
Sådana är vi.

Hoppas ni haft en fin Valborg gott folk oavsett var ni befinner er.
Jag hade tänkt lägga ut en bild från Valborgsmässoelden hemmavid. Men tyvärr kommer jag fortfarande inte in i min kraschade externa hårddisk så det blir en bild från Internet och elden på Skansen.


Bild från Internet

1 kommentar:

em sa...

Oj, så osvensk jag är!
Margaretha