onsdag 11 maj 2011

Mycket ute - lite dator

Nu är det mycket. Solen har äntligen tittat fram efter allt regn. Så det har varit utearbete hela dagarna och inte mycket datortid.
Igår fick jag äntligen igång motorsågen också. Dagen innan hade jag dragit i snöret hundratals gånger. Visade sig att jag missat den lilla röda knappen som inte fick vara nere eftersom det var stopp... Man lär så länge man lever.

Dessutom lyckades jag sjabbla till kompostkvarnen. Det stod faktiskt att man kunde ha i löv i stora hålet. Bara det att de jag hade i var aningens för blöta. Så Paul fick skruva isär hela motorn som var full med lera. Lite svårt att mörka vad jag gjort.
Min lilla trädgårdskärra och platsen där det ska odlas

Så här trist ser det ut nu. Började mäta upp storleken på landen

Just här är det usel gräsmatta, underlag, så jag tänkte göra typ pallkragar

Alla löven från förra året. Hoppas några av de hunnit bli kompostjord i bottenb

Mera staket är inhandlat och nu blir det till att hägna in större del av tomten. Perfekt eftersom jag vill ha hundarna med mig ute.

På kvällen igår for vi ner till Steak N Shake och tog en hamburgare. Med mina kuponger från söndagstidningen så fick en av oss äta gratis. Så nu har jag sparat in på tidningskostnaden

Nej, ut och jobba med mig!!!

6 kommentarer:

Äventyret framtiden sa...

Njut av jobbandet!:D
Det kommer att bli jättefint!

kram!

em sa...

Så härligt det låter! Själv sitter jag bara och ser ut över trädgården och tänker på vad jag borde göra...
Margaretha
som snart försvinner
under kvickrot och kirskål

Nena in da USandA sa...

Ja, visst är man trött på allt regn... I vårt Columbus har det regnat lika mycket på en månad som fem normala, med översvämningar som följd. Njut av vädret nu - vi åkte till Sverige i måndags, lagom till det blev finväder, men det är härligt vårväder här också, skönt.

Din flyttfråga: vi får flytten betald av företaget upp till 44 kbm och överstiger vi det kostar det 2090 per kubik till Sverige (momsfritt). Vår svenska kontakt är Alfa Moving (www.alfamoving.se). Vad en ev. överkubik kostat till USA vet jag inte.
Kolla in Föreningen Svenskar i Världen, http://www.sviv.se/index.php/phorum/action/view/f/20/i/42744/t/42744/cmd/read.f//iso// , där finns lite frågor och svar (bl.a. en som nämner just Alfa), eller t.ex. Travel Cargo, http://www.travelcargo.se/.

Hoppas du blev lite klokare... Lycka till, kram!

Umepojk i Mason, Ohio sa...

Hur står du ut att jobba i värmen? Själv har jag vänt jorden i trädgårdslandet i dag, och det var svettigt värre, och jag behövde många pauser för att få i mej vatten.

Magdalena and Co in US sa...

Pettas- Det är både tungt och härligt. Jag tycker det är skönt att ha lite hårt jobb så man känner det i kroppen. Gratis work out :) Det kommer nog ta ett tag innan det blir ordning dock.
Em- Kirskål ska ju vara gott, var det Karin som skrev om det? Har aldrig ätit, men nu kanske du får en massa nyttigheter att studera

Magdalena and Co in US sa...

Tappde internetuppkopplingen just när jag skulle skicka nästa kommentar.
Nena-TUSEN TACK för att du tog dig tid att svara om flyttningen. Å ni valde precis rätt tid att fara tillbaka till Sverige, nu när det blir som finast. Ja, jösses vad det har regnat här också.
Umepojk- Ha, ha, men det är i alla fall bättre än ösregn och åska. Man får passa på när solen är framme. Du har ju redan ordnat en massa på din täppa. Här är det massor att göra. Ja nog blev det varmt alltid, mycket vatten gick åt här också.