söndag 1 maj 2011

Idag har det inte blivit mycket mer än horizontellt läge

Mesta delen har jag tillbringat liggande och ta starka värktabletter. (Varför- Läs HÄR) Ligger man så känns det hyfsat efter en stund men så snart man rör sig känns det inte alls bra i hela kroppen. Konstigt eftersom det bara är ögat. Ja, förlåt att jag är lite gnällig. Det var tur att jag fick värktabletter för det tar helt klart bort den värsta smärtan. Och eftersom de är ordentligt starka så blir det inte till att köra någonstans.

Idag hade jag en fortsättningskurs på Scandinavian Loop där jag skulle lära mig göra runda mattor. Men det var inte läge för det så det blev till att avboka.

Så här ser jag ut just nu. Syns inte så väl men det är ögat till höger på bilden, (mitt vänstra) som är gör ruskigt ont. Men båda ögonen rinner en del. Läste någonstans att ögat och hornhinnan är fullproppad med nerver så det kan göra väldigt ont. Och det kan jag skriva under på.
 
Jag är van vid att göra illa mig lite här och där eftersom det är sådant som händer när man snickrar, bygger och sågar. Men jag är glad om jag inte petar in några fler pinnar kraftigt i ögat.
Eftersom jag är ljuskänslig och inte ser helt bra på det så sydde jag mig själv en liten ögonlapp eftersom det vilar ögat. Så nu är jag ofrivillig pirat.

Tack och lov så står det också att det ska läka hyfsat snabbt. Jag har bestämt mig för att det ska vara bra när jag vaknar imorgon bitti, men det kanske tar aningens längre.

Hmm.. fick mig att tänka på en pirathistoria, men får se om jag tar den en annan dag.
Vildpelargonen P. quinquelobatum

Har på kvällen botaniserat lite i mina fröer. Och oj vilken skatt det var. Nu är jag ruskigt sen med det, i vanliga fall börjar jag i januari i Sverige med förgrodder under växtbelysning, men eftersom det är så mycket bättre klimat här kanske det kan ordna till sig. En del av fröerna är lite äldre så hur grobarheten är visar sig. Nu är jag för trött, men jag ska dela med mig av vilka härligheter jag hoppas på att kunna odla.

4 kommentarer:

Äventyret framtiden sa...

Hoppas att det blir precis som du vill, jättefort!:) Håller tummarna för att du har ett friskt öga omedelbartbums!
Krya på ögat-kram!

Anne-Marie sa...

Usch, det där verkar otäckt. Vilken tur att du inte fick en värre skada. Bäst att ta det lugnt och ha ögonlappen. Kanske du kan starta ett nytt mode där borta. ;) Kramar!

Camilla sa...

Fy sjutton, det där ser ju inte alls skönt ut! Hoppas nu att det blir bra snart så att du kan fortsätta med dina projekt och slipper se ut so en pirat.

Kram

Annika sa...

INTE roligt det där, inte alls!
Jag hoppas också att det är tusenfallt bättre imorrn.
Kram!!