söndag 15 maj 2011

Gratis är gott

Igår och idag har jag tagit lite paus från trädgårdsarbetet. Kände att kroppen behövde vila, den är inte riktigt så funktionell som jag önskar ibland. Istället har jag ägnat mig åt seriös shopping och couponing. En hel del kuponger kan man skriva ut från internet här i USA. Jag har förvisso en skrivare som jag är väldigt glad över, fick den av maken för att kunna skriva ut fina foton. Det är bara det att om man skriver ut kuponger så drar den en massa bläck som inte är billigt till den här modellen. Därför var jag på jakt efter en skrivare som inte har så höga bläckkostnader. Det var inte det enklaste att hitta eftersom de flesta fokuserar på bästa fotoutskrifter och billigaste priser för skrivaren. Och billigt bläck kan bli dyrt om man inte får många utskrifter. Så jag gick bakvägen, kollade vilket bläck som var billigast och sedan vilken skrivare jag skulle välja. Kom fram till att en Lexmark modell var bästa köpet för mig. Till den går det att hitta bläckpatroner i svart för $ 4,99 som ger runt 500 utskrifter. Nu är den inkopplad och trots att jag inte var ute efter finesser så har jag redan uppskattat det fiffiga i att ha en trådlös skrivare. Jag kan sitta med min lilla netbook i soffan och surfa i reklamavbrotten, hittar jag något jag vill skriva ut skickar jag det via nätverket och slipper alla usb kontakter. För mig är det oerhört lyxigt.

Det här är modellen jag köpte
Den här veckan har jag också utvecklat mitt kupongande, har gjort mina första gratisköp. Det här har jag kupongat till mig
På Walmart:
 3 flaskor Nivea for men - gratis
1 förpackning  rakhyvlar, de hade tyvärr bara en förpackning kvar när jag var där. Men jag åker eventuellt förbi imorgon, tror det är sista dagen för den här dealen. -gratis

Sent ikväll tvingade jag också ut maken till Kroger för att handla pasta. Han såg inte helt nöjd ut, men rar som han är ställde han upp.

Blandade pastasorter, 16 stycken kartonger av olika sorter. Jag gillar pasta så det här är toppen. Två av sorterna vi tog  är de ovan.och OCH OCH... HELT GRATIS!!!
Hur bär man sig åt? Om nån är intresserad kan ja skriva mer om det -hojta till isf.

Magnum glasspaket caramel fick också följa med hem. -gratis

Det blidde lite annat gratis och nästan gratis, men nu är jag för trött för att skriva mer. Men jag känner mig stolt och nöjd  med mina fynd. Go natt

6 kommentarer:

em sa...

Snart är du proffs Magdalena - eller du kanske redan är det?
Det är inte alla som klarar av att inte köpa sån't de inte använder, men den fällan går du uppenbarligen inte i!
Margaretha

Magdalena and Co in US sa...

em- nej, jag ratar en massa kuponger på sådant jag inte är förtjust i. Inte heller har jag lust att ta 100 pkt pasta som de extrema gör. Men några fler än vad jag normalt skulle köpa känns ok eftersom då har man så det räcker ett litet tag. Något riktigt proffs vet jag inte om någonsin blir.

Äventyret framtiden sa...

Här finns inget ordentligt kupongande men däremot ett system som kallas plussa i vissa affärer. Summan man köper för registreras och så småningom får man en sedel värd fem euro att handla för..
Intressant inlägg!

Kram!

Magdalena and Co in US sa...

Karin- Nej, jag har inte varit med om att det funnits den här typ av kupongsystem i Sverige heller. Precis som du säger så är det en check på 25 kr eller 50 kr när man man drar sitt medlemskort på ICA eller Konsum. Visst är det bra, men inte alls så många möjligheter att göra samma typ av besparingar som här.

Annika sa...

Du är proffs!
OCh i deta land är det verkligen kupongerna som regerar. Brukar med glädje samla på mig klädkedjornas kuponger och deals.
men är absolut ingen kupongklipperska som du är. VAD du sparar! Och ja, vilken blick du har för detta! Nej, ngt liknande finns inte hemma.
Kram!

Magdalena and Co in US sa...

Annika- Jag vet inte om det kommer ändras nu när det varit så uppmärksammat på TLCs show. Har läst en del forum där folk tycker det fått efterverkningar. Men men, det är faktisk en liten rush att printa kuponger, gå in och handla 10 pkt makaroner och betala 0. Men vilken tjej gillar inte rea??? Faktiskt behöver man inte ha så stor blick för det å gå till drastiska överdrifter. Hittar man grunderna och lite olika sidor, så är det många av de extrema som delar med sig. Och man kan bara planka deras reserch om vad som är bra deal. Och det är KUL!!!! Efter att första känslan av att vara pinsam lagt sig.