söndag 22 maj 2011

Show and Tell: Godast just nu

Fredagstema på en lördag. Igår hade jag inte tid att skriva fredagstemat så det kommer nu istället. Det är Desiree som står för temat denna månad och denna fredag är det Godast just nu.

Det första jag kommer att tänka på är Magnum glassen. ÅÅÅåååå jag hittade den på afffären i carmel och dubbel choklad. Båda fantastiskt goda, men dubbla chokladen vinner nog eftersom jag är chokladjunkie. Tror den lanseras här i USA nu, inte för om jag vet om GB Glass är så väldigt svenskt numera men jag förknippar jag det med Sverige. Och dessutom är chokladlagret så god choklad.

Det andra jag kommer på är Hollandaise sås. Det åt vi i torsdags till stekt fisk - mums. Och då menar jag inte pulver eller färdigköpt, utan den hemmagjorda enligt Vår Kok Bok. Det är inte speciellt krångligt att göra så egentligen finns det ingen anledning att köpa färdig. Dessutom älskar Paul den efter att fått smak på det i Sverige. Och det är ju alltid tacksamt att laga mat till någon som blir glad.

En annan sak jag gillar här och som man köpa färdigköpt är Key Lime Pie. Den är mumsig som bara den. Så det är det jag tycker är godast just nu. Hoppas ni alla får en fin fin helg!

Läs mera gott hos  Nilla, Desiree, Annika, Erica, Inga-Britt, Helena, Olgakatt, Jenny, Karin, Lotta, Musikanta, Anna, Bejla, Maisoui, Malin

4 kommentarer:

em sa...

Ja, Key Lime Pie är svårt att få till här, där det praktiskt taget aldrig går att få tag på rätt sorts frukt. Ibland har jag hittad god lime juice som går bra att använda.
Margaretha

Äventyret framtiden sa...

Ofta är det minst lika lätt att laga mat från scratch som att öppna en förpackning och röra i litet ägg eller vatten eller vad som krävs. Smaken är också en höjdare i jämförelse, för det mesta.:D

God fortsättning på överlevnaden!

Musikanta sa...

Förra fredagstemat la jag in redan på tisdagen, eftersom vi skulle åka bort. En dag mer eller mindre spelar väl ingen roll :-)!

Jag tycker också om hollandaise men gillar inte att laga mat, så jag köper alltid färdigt pulver. Lite mjölk i stället för vatten brukar göra susen!
Kram!

olgakatt sa...

Glass är gott men jag slipper gärna det tjocka chokladlagret utanpå Magnum! Smaken är som baken...