lördag 7 maj 2011

Om man hittar guld där regnbågen slutar, finns det på Waffle House då?

Här kommer lite om helgen som gått - Lördags-

Klockan 04 i morse ringde klockan och det var dags för P att gå upp, då konstaterade vi att vi var strömlösa. Det är inte vinterkallt ute men runt 15 och regn och då blir det snart ruggigt inne. Den fuktiga känslan hade börjat smyga in. Själv kunde jag ändå inte sova så jag gick upp och satte mig framför braskaminen och eldade lite.

Det blir en sådan härlig värme, som värmer ända in i märgen. Jag älskar brasspisar. Efter lite eldande gick jag och la mig igen och efter ett par timmar kunde jag höra att elekticiten poppade igång igen.

Annars så fortsätter regnet här och med risk för att bli tjatig så ÄR JAG TRÖTT PÅ REGN!
Vi var iväg till Andersons på kvällen, en väldans trevlig affär som har det mesta och även lite speciella saker.


Och när jag hittar sådant här blir jag alltid lika glad. Dessutom så tycker jag namnet "The Andersons" klingar fint.

De är inte den billigaste affären i området men det har bland annat en STOR sortering av olika viner från hela världen. Det var ett tag sedan jag drack rödvin. Paul dricker inte det och jag har inte känt för att öppna en flaska själv. Men jag har känt mig sugen på det ett tag så en flaska rödvin fick följa med hem.

De har också en STOR sortering av olika ölsorter. Jag gillar inte öl speciellt, tyvärr. För det finns inget som ser så gott ut som en "stor stark" en varm sommardag. Men Paul gillar öl så han botaniserade i den sektionen.

Den här ölen måste vara för oss!


Något annat som de har bra utbud av är köttdisken. En sådan där gammaldags där man tar kölapp och får personlig service. Idag hade de filet mignon på extrapris - $ 2,99 biten, så det blev köttinköp också. På vägen därifrån regnade de så klart.

Ett tivoli var på plats men det tror knappt det var en enda människa där. Stackars tivoli arbeterna en regnig dag.

På vägen hem slutade det regna, äntligen!!! Och en regnbåge kom fram, men jag tror inte Waffle House är stället där man hittar guld, men vad vet väl jag...

4 kommentarer:

Äventyret framtiden sa...

Så fint att få vara med dig i affären:). Jag förstår att du tycker det är härligt med lite hemlandstoner som knäckebröd m.m.
och guldskatten som regnbågen visar är en märklig skatt, den rör på sig ju närmare man kommer....det har jag varit med om så många gånger, bara en endaste en gång lyckades jag nå den...måste nog berätta i ett inlägg, tror jag.:)

kramar!

Hanna sa...

Halloj!
Vad massa äventyr du är ute på! Hoppas verkligen jag kan komma och hälsa på dig någon gång!
Regnbågen får mig att tänka på Trollkarlen från OZ hehe -Some where over the rainbow, skys are blue and the dreams that you dear to dream really do come true..... osv

Annika sa...

Roligt att det är så lätt att hitta knäckebröd och Annas hör, tycker jag. DET är det inga problem med att hitta, skönt för oss svennar.
Gillar detta att man kan köpa vin i mataffären. Mycket!
Köttdisken ser fin ut.
Men shit vad det regnar hos er. Visste inte att Columbus var en sådan regnig stad...
Kram!!

Magdalena and Co in US sa...

Karin- det är svårt att hitta slutet av regnbågen. Tänk vad fint om man skulle hitta en skatt. Jag tycker det är så roligt att se vardagssaker och det är så mycket som är annorlunda i ett nytt land i vardagen. Roligt att du gillade att shoppa med mig.
Hanna- Vi måste försöka höras någon dag, och uppdatera allt. Visst är väl regnbågar lite sagolika. Tänker på dig massor också
Annika- Visst är det schysst att man kan shoppa vin i vanliga affären. Och jag blir lite extra lyrisk så fort jag hittar något svenskt. Kommer nog aldrig att upphöra. Jag blev vilseledd!!! Det skulle vara fint i Columbus, INTE regn.