måndag 16 maj 2011

Blåa ben och röd rygg


Blå ben och röd rygg var det i veckan som gick. 
Här är lite av vad jag pysslade med när blogger var nere och inga inlägg kunde göras. Det absolut största var självklart att jag led svåra plågor av att inte kunna kommentera era bloggar.;)

Torsdagen 12 Maj
Idag hade jag inte alls tänkt vara ute, utan ta en vilodag och klippa kuponger. Men Internet försvann  här på förmiddagen och det var där jag tänkte kolla mina blivande fynd. Så det blev hårt utearbete idag igen. 
Så här stökigt är det på sina ställen
Tur jag har motorsågen
Det är till vänster i bild, ett halvdött träd och massa ris, som jag lagt mina krafter idag.
Solen sken, mer än jag tänkte på och nu bränner det på nacken och ryggen. Har sågat en hel del träd med motorsågen och även kört massor i kompostkvarnen. Efter ett mindre lyckat möte med kompostkvarnen där jag råkade gå emot motorn som var brännande het och kommit i närkontakt med grenar i skogen bestämde jag mig för att inga mer shorts när det kommer till den typen av jobb.
Så här ser ena benet ut.
Och jösses så varmt det varit med långbyxor. Men jag är ändå glad att jag hade dom, för när man sågar träd så kan grenar komma farandes i ordentlig fart. Därav blåmärkena, men jag slipper sår i alla fall.
Jag har röjt ett område som var totalt belamrat med kvistar, halvdöda träd och massa annat. Istället för att köpa virke bestämde jag mig för att använda det jag rensade till staket. Får se om det blir bra eller inte.
Gizzie fångade en liten "vet-inte-vad-djuret-heter" som smet. 
Här försöker hon komma ikapp det upp i trädet. 
Men den var snabbare än vad hon var.

På kvällen blev det sushi för mig och färdigköpt pizza för Paul.

6 kommentarer:

Äventyret framtiden sa...

Färgranna Magdalena:D. Så blir det lätt när man "trädgårdar".
Ha det bra-kram!

em sa...

Stiligt! Lägg till lite vitt och du kan leda 4 juli paraden i Pickerington!
Margaretha
som även hon bär
spår av att ha
tampats med ett
begagnat körsbärsträd

Umepojk i Mason, Ohio sa...

Jag lärde mej ganska snart att i Ohio är det bäst att inte jobba i trädgården i shorts eller i kortärmat: http://blogg.passagen.se/umepojken/entry/poison_ivy_poison_oak

Magdalena and Co in US sa...

Karin- Ha ha, ja och när blåmärkena blir gula så blir jag som en levande svensk flagga här :)
Margaretha- Ja det vore något att leda den paraden, en vit solhatt och det är klart. Man får lätt spår att tampas med träd. Just körsbärträd har jag alltid önskat mig men inte haft
-Umepojk, kollade dina bilder. Det ser riktigt obehagligt ut. I jämförelse med det kom jag lindrigt undan. Kommer ha långbyxor i fortsättningen oavsett hur varmt det är. Min man är väldigt allergisk mot Poison Ivy, blir tvärsjuk bara det finns i luften. Jag har inbillat mig att jag tål det, men det kanske bara är det att jag inte varit tillräckligt nära.

Annika sa...

Vilken tjej som är ute och tampas med motorsågen!!
Häftigt!!
Snyggt lär det ju bli alla ggr!
Jag är skitimpad!
Kram!

Magdalena and Co in US sa...

Annika- Ha, visst känner jag mig lite läcker med motorsåg och snickarbyxor... Men det är inte så många mer än djuren som ser hur snygg jag är ;) För att senare på kvällen pyssla med beading. Du är gullig du som säger så snälla saker. Massa kramar